کلاهبرداری هوش مصنوعی از افراد مسن

ژیوار
با پیشرفت روزافزون فناوری، به‌خصوص دنیای عظیم هوش مصنوعی، حفاظت در برابر کلاهبرداری سخت‌تر شده است. اما قشر سالمند و میانسال بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند.
به گزارش کاماپرس، سال گذشته یک پیرمرد ۷۰ ساله، نرم‌افزاری قلابی دانلود کرد تا با آن معاملات کریپتو انجام دهد. در این مدت او با یک زن جوان جذاب با رزومه چشمگیر آشنا شد که اعتماد او را برانگیخت و باعث شد در آخر ۴۶۸ هزار دلار را به باد بدهد. پس از بررسی‌ها مشخص شد چنین زنی در کار نبوده و فردی که با او صحبت می‌کرده ساکن تایلند است.
بیشتر بخوانید:
همه این‌ها در حالی اتفاق افتاد که این پیرمرد چندان هم از تکنولوژی و دنیای اطرافش بی‌خبر نبود و راحت به کسی اعتماد نمی‌کرد.
کلاهبرداری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر افراد مسن را هدف قرار می‌دهند و برای این کار، اغلب از در عشق و عاشقی وارد می‌شوند. این روش در بسیاری از موارد می‌تواند جوانان را نیز فریب دهد، لذا نیاز به کنترل دقیق این فناوری توسط نهادهای مسئول وجود دارد.
کلاهبرداری‌ها از هر راهی که به ذهن می‌رسد انجام می‌شود، از جمله ساخت تصاویر، ویدیوها و صداهای قلابی که گاهی تشخیص تقلبی بودن آن‌ها برای افراد دقیق هم بسیار سخت است.
بنابراین کارشناسان به کاربران پیشنهاد می‌کنند تا وقتی شخصی را حضوری ملاقات نکرده‌اند برای آن‌ها پول واریز نکنند.
انتهای پیام
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
دریان سفر امید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز