سود بورس در تیرماه رکورد شکست

ژیوار

سود بورس در میان بازارهای موازی در اولین ماه تابستان رکوردار بود و در صورت تداوم شرایط فعلی به نظر می‌رسد سریال رکوردشکنی‌های بورس ادامه پیدا کند.

به گزارش کاماپرس؛ پرونده شاخص کل بورس با رشد ۸/ ۵۰ درصد درتیرماه بسته شد تا بهترین ماه بازار سهام در طول نیم قرن فعالیت رقم بخورد و سود بورس رکورد بازدهی بازارها را در این ماه بشکند. علاوه بر رشد شاخص کل که بهترین ماه تاریخ بورس را رقم زد، ارزش معاملات خرد سهام در مجموع بورس و فرابورس به رقم عجیب ۳۰هزار میلیارد تومان رسید که خود رکوردی تاریخی محسوب می‌شود. روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به بررسی رکوردهای طلایی بورس در یکی از طلایی‌ترین ماههای خود پرداخته است.

ارزش بورس تهران، چقدر است؟

به نوشته دنیای اقتصاد: با پایان تیرماه، بازده شاخص کل از ابتدای امسال تاکنون (در 80 روز معاملاتی) از 275 درصد فراتر رفت که سریع‌ترین و فراگیرترین صعود تاریخ بورس تهران بود. این جهش به معنی بازده 7/ 1 درصدی مجموع ارزش شرکت‌های بورس در مقیاس روزانه (نرخ بهره مرکب روزانه) است. بر این اساس در همان روزهای ابتدایی تیر99، ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران از مرز 5 هزار میلیارد تومان عبور کرد و در آخرین روز این ماه به 2/ 7 هزار هزار میلیارد تومان رسید. به این ترتیب رشد ریالی ارزش بورس تهران در سال جدید به رقم 2404 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رکوردهای تاریخی بورس

دریان سفر امید

از نکات قابل‌توجه، شکسته شدن چند رکورد تاریخی در معاملات بازار سهام بود. از این رو علاوه بر رشد شاخص کل که بهترین ماه تاریخ بورس را رقم زد، ارزش معاملات خرد سهام در مجموع بورس و فرابورس به رقم بی‌سابقه و عجیب ۳۰هزار میلیارد تومان رسید که نه‌تنها خود رکوردی تاریخی محسوب می‌شود، بلکه میانگین روزانه این متغیر نیز به عدد بی‌نظیر ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد. »

اخبار جدید مرتبط را بخوانید:

یکه‌تازی سهامدارن خرد

از دیگر رکوردهای ثبت شده در تیرماه، حضور بی‌سابقه سهامداران خرد در تالار شیشه‌ای بود. جایی که خالص خرید این گروه از معامله‌گران به 32 هزار و 560 میلیارد تومان رسید. در این میان بیشترین خالص خرید حقیقی به دو گروه کامودیتی‌محور فلزات اساسی و پالایشی‌ها اختصاص پیدا کرد. بر این اساس در ماه گذشته فلزی‌ها شاهد جابه‌جایی 9 هزار میلیارد تومان نقدینگی در مسیر حقوقی به حقیقی بودند. در زیرمجموعه‌های گروه فرآورده‌های نفتی نیز حدود 8 هزار میلیارد تومان پول از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد سهام معامله‌گران خرد بازار افزوده شد.

 

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز