5 روستای دیدنی اطراف کاشان را در بهار از دست ندهید

ژیوار

کاشان شهری 7500 ساله و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. این شهر زیبا و دوست‌داشتنی کمک زیادی به توسعه صنعت گردشگری کشور می‌کند. این سکونتگاه قدیمی بشری، با انواع جاذبه‌های خود، مسافران را به سفری باستانی در میان قرن‌ها می‌برد. علاوه‌بر گشت‌وگذار در کاشان، بازدید از روستاهای اطراف آن، به اندازه خود این شهر، هویت تاریخی و طبیعی خود را نشان می‌دهد.

کاماپرس در ادامه، به معرفی پنج روستای دیدنی اطراف کاشان می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

5 روستای دیدنی در جاده هراز برای تعطیلات

5 روستای جنگلی گیلان برای سفر آخر هفته

دریان سفر امید

1-روستای زیبای قمصر

در اردیبهشت به جهت برگزاری جشن گلاب و گلاب‌گیری، کاشان به ویژه روستای قمصر، تبدیل به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پرطرفدار در میان گردشگران می‌شود. قدم زدن در اطراف گلستان‌های محمدی قمصر، لذت این سفر کوتاه را بیشتر می‌کند. فصل گلاب‌ گیری از 15 تا 25 اردیبهشت به طول می‌انجامد. قمصر در مسافت 40 کیلومتری از کاشان قرار دارد.

2-آتشکده نیاسر را از دست ندهید

در 20 کیلومتری کاشان با گشت‌وگذار در روستای نیاسر، علاوه‌بر بهره بردن از جاذبه‌های طبیعی، به تاریخ این روستا پی خواهید برد. آبشار نیاسر همراه با امکانات رفاهی اطراف آن جهت استراحت، به محبوبیت این روستا می‌افزاید. آتشکده نیاسر به قدمت سلسله اشکانیان، حمام و آسیاب تاریخی با معماری زیبای صفویان این روستا را به یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل کرده است. توصیه می‌شود، بازدید از غار پرپیچ‌وخم نیاسر را حتما با حضور راهنما در برنامه خود بگنجانید.

3-روستای زیبای مرق در 32 کیلومتری کاشان

این روستا با قرارگیری در میان کوه‌های زیبای کرکس با آب‌وهوایی کوهستانی و معتدل در فصل بهار، بیش از هر فصلی گردشگران را به خود دعوت می‌کند. رودخانه و چشمه‌سارها، دشت‌های سرسبز و باغ‌های پهناور از مناظر بکر و طبیعی این روستا است. در مرق، ساعتی را به بازدید از مقبره بابا افضل مرقی اختصاص دهید.

4-روستای کوهستانی نشلج کاشان

در 43 کیلومتری از کاشان، شاهد روستای نشلج خواهید بود. به جهت کوهستانی بودن نشلج در 9 ماه سال، بهترین زمان جهت تفرج، فصل تابستان است. گلستان‌های گل محمدی افراد زیادی را در ماه اردیبهشت به این روستای زیبا و سرسبز جذب می‌کند.

5-روستای مشهد اردهال

در راستای مسیر کاشان به نیاسر در فاصله 40 کیلومتری از کاشان، این روستای زیبا وجود دارد. ترکیبی از بناهای مذهبی، جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی، اردهال را تبدیل به یک مقصد محبوب کرده است. مرقد مطهر و قتلگاه علی بن محمدباقر، برگزاری مراسم قالیشویان در چشمه شاهزاده حسین، گلستان‌های محمدی و مقبره سهراب سپهری از جمله جاذبه‌های این روستای زیبا است.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

25 دیدگاه برای “5 روستای دیدنی اطراف کاشان را در بهار از دست ندهید

  1. آملی گفته:

    چون دانی که کامو کجاست ..شهری در دل کوه در آغوش ستاره ها ..بارصد خانه ملی وطبیعتی از جنس زیبایی …منتظرتان هستیم .

  2. ساسان گفته:

    روستای سرسبز و خوش آب و هوای قالهر را جا انداختند .بام استان .با قله رفیع اردهال و قلعه بازوهای قدیمی و مزارع پر طراوت

  3. ساسان گفته:

    ب روستای زیبا و خوش آب و هوای قالهر هم سفری کنید.قلعات قدیمی .مزارع زیبا و نسیم روح افزای بهاری آن .مقدمتان گلباران

  4. موسوی گفته:

    نکته ضروری”
    گردشگرانی که در ایام گلابگیری به کاشان سفر میکنند بهتر است باتوجه به محدودیت زمانی و همچنین شلوغی و ترافیک ، مدیریت سفر داشته باشند و برنامه ریزی کنند. روستاهای جوشقان مرکزی، استرک، شهر نیاسر، چنار، برزاباد، حسنارود، علوی، علی اباد، نشلج، باریکرسف، بهار اردهال و در نهایت مشهد اردهال در یک مسیر قرار دارند و میتوانند از انها بازدید کنند

  5. محسن ترابی گفته:

    روستای زیبا و خوش آب و هوای
    خاوه اردهال را از قلم انداختید
    روستای خاوه با قرار گرفتن در ارتفاع بالای کو مکانی زیبا جهت گردشگری همراه با با کیفیت
    ترین گلاب منطقه

  6. سید گفته:

    با سلام و تشکر بابت معرفی قشنگ کاشان البته به طور حتم قسمت جنوب شرقی کاشان کوهستانی و زیباست بخصوص در اردیبهشت (برزک، نیاسر و قمصر و توابع آنها فوق العاده زیبا هستند) قسمت شمالی کاشان به کویرات و آران و بیدگل ختم می شود که مقصد گردشگری در زمستان است.
    موفق و موید باشید.

  7. لطفیان گفته:

    هنر دست قالی بافی و طبیعت بکر و گلستانهای گل محمدی و چشمه زار و قنات و از همه مهمتر آب و هوای فوق العاده فقط در جوشقان قالی

  8. محسن گفته:

    همه جای کاشان سرای من است…
    روستاهای اطراف کاشان بالعکس خوده کاشان در تابستان شب‌های واقعا فوق العاده ای داره
    بالاخص برزک.
    ان شاالله قدر دان اینهمه نعمت خداوند باشیم

  9. رحمانی گفته:

    خوش آب و هواترین و خنکترین ییلاق منطقه کاشان شهر کامو در دل کوههای گرگش با چشمه ها و قناتهای پر آب و میزبان مهمترین رصد خانه ملی و دارای گلستانهای گل محمدی با عطر و بوی بی نظیر را از قلم انداختین

  10. رحمانی گفته:

    خوش آب و هواترین و خنکترین منطقه کاشان دارای طبیعت بکر چشمه سارها و قناتهای فراوان گلستانهای گل محمدی دارای بهترین عطر و بو در دل کوههای گرگش میزبان مهمترین رصدخانه ایران در شهر زیبای کامو

  11. علیرضا گفته:

    چوگان با طبیعت بی مانند و باغهای فوق‌العاده زیبایش ،روستایی قدیمی وبکر . جایی که در فصل زیبای بهار شامگاهان و صبحگاهان فقط با صدای دلنشین بلبلان روح آدمی جلا میابد.

  12. فرحبخش گفته:

    دوستان چرا دقت نمی‌کنید؟!!!
    گفتند معرفی ۵ روستای اطراف کاشان را اشاره کردند و گرنه که کاشان کم روستای زیبا و جذاب اطرافش کم نداره ، به جرآت می‌توان گفت شهری کویری با اینهمه روستای سرسبز در اطرافش واقعا دیدنی است…..از کویر مرنجاب و کویر سیازگه نگذریم البته به زمان و فصل خودش …

  13. قالریا گفته:

    یعنی هر کی نرفته قالهر نصف عمرش در فناس.
    قلعه هخامنش، سنگ نوشته های عصر قدیم، آبشار پلکانی
    دشت شقایق و لاله رنگین کمان
    اسیابهای آبی وخانه های قدیمی
    بهش در نزدیکی شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز