آشنایی با انواع ورق آجدار + قیمت روز آهن آلات 6 اردیبهشت 1402

ژیوار

یکی از انواع پرکاربرد ورق‌ها، ورق آجدار است که با روش نورد گرم تولید می‌شود. وجود خطوط الماس شکل، لوزی، دایره، مورب و… موجب شده تا این محصول با نام ورق آجدار شناخته شود. این نوع ورق‌ها اغلب در پل‌های عابر پیاده یا آسانسورها قابل مشاده بوده و در قسمت‌های مختلف صنعت نیز کاربرد دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از مهم‌ترین کاربردهای ورق آجدار استفاده از این محصول در سطوح شیب‌دار به منظور جلوگیری از لیز خوردن افراد است. این ورق در جنس‌ها و ابعاد مختلفی تولید شده و به نام ورق شطرنجی یا برجسته نیز شناخته می‌شود. در ادامه، انواع مختلف این محصول از لحاظ جنس معرفی خواهد شد.

ورق آجدار استیل

این نوع ورق مقاومت زیادی در برابر خوردگی داشته و برای استفاده در محیط‌های مرطوب کاملاً مناسب است. در تولید ورق آجدار استیل از ورق استیل 304 استفاده می‌شود. این محصول قابلیت شکل‌پذیری بالایی داشته و به راحتی با پیچ و مهره به سطوح مختلف متصل می‌شود.

دریان سفر امید

ورق آجدار آلومینیومی

این نوع ورق هم استحکام بسیار خوبی دارد و معمولاً در پشت بام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر مزایای ورق آجدار آلومینیومی می‌توان به انعطاف‌پذیری بالا، نقطه ذوب کمتر، شکل‌پذیری خوب و هزینه ذوب پایین‌تر اشاره کرد. این محصول در رنگ، سایز و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود.

ورق آجدار آهنی

ورق آجدار آهنی یکی از قدیمی‌ترین انواع ورق‌های آجدار محسوب می‌شود. این محصول از جنس آهن بوده و با استانداردهای ST37، ST44 و ST52 تولید می‌شود. هر چند که کاربرد این ورق بسیار گسترده است؛ اما به دلیل امکان زنگ‌زدگی نمی‌توان در محیط‌های مرطوب از آن استفاده کرد.

ورق آجدار گالوانیزه

در طی فرآیند گالوانیزاسیون، یک پوشش نازک از فلز روی بر روی ورق آجدار کشیده می‌شود. به همین دلیل، این محصول به نام ورق گالوانیزه شناخته می‌شود. این پوشش باعث می‌شود تا ورق در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاومت بسیار خوبی داشته باشد. البته به دلیل داشتن یک لایه اضافی‌تر، وزن ورق افزایش یافته و قیمت آن هم به مراتب گران‌تر است.

قیمت روز آهن‌آلات

در جدول زیر قیمت روز ورق آجدار و دیگر محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet/steel-corrugated-sheet-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز