نکته های طلایی برای خرید رنگ مو که باید بدانید

ژیوار

بسیاری از خانم‌ها برای تنوع و ایجاد تغییر ظاهری تصمیم به رنگ کردن موهای خود می‌گیرند. در روزهای پایانی سال و با نزدیک شدن به عید نوروز، بازار خرید رنگ مو رونق می‌گیرد. با این حال مو یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن است و خرید رنگ مو ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد تا نتیجه نهایی مطلوب شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه به بررسی و توضیح مهم‌ترین نکات خرید رنگ مو می‌پردازد:

1- جنس و وضعیت سلامت موهای خود را بررسی کنید

اولین نکته‌ این است که فریب کاتالوگ رنگ مو را نخورید. یک رنگ موی یکسان روی چند نوع مو ممکن است نتیجه متفاوت داشته باشد. دلیل این اتفاق این است که افراد جنس تار مو و رنگ مو پایه متفاوتی دارند. اگر موهای آسیب‌دیده دارید، بدون درمان و احیا به سراغ رنگ کردن و آسیب مضاعف به موها نروید. از طرفی بسیاری از رنگ‌ها نیازمند این هستند که ابتدا تارهای مو دکلره شوند و به پایه برسند. از بعضی دیگر از رنگ‌ها بدون دکلره می‌توان استفاده کرد.

دریان سفر امید

2- رنگ خود را متناسب با پوست خود انتخاب کنید

انتخاب رنگی که متناسب با پوست نباشد، به چهره زیبایی نمی‌بخشد و حتی ممکن است به شما ظاهری مصنوعی و غیرعادی دهد. در راستای انتخاب رنگ مو متناسب با پوست در اولین قدم لازم است که بدانید تناژ پوست شما سرد، گرم و یا خنثی است.

ساده‌ترین راه برای تشخیص تناژ پوست از طریق رنگ رگ‌های دست است. افرادی که پوست سردی دارند، رگ‌های موجود در مچ دستشان مایل به آبی است. افرادی که پوستشان تناژ گرمی دارد، رگ‌های دستشان مایل به سبز است. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که رگ‌های شما مایل به سبز و یا آبی است، احتمالا تناژ پوست خنثی دارید.

رنگ‌های عسلی، طلایی و خاکستری برای پوست‌های سفید با تناژ سرد مناسب هستند. بلوند عسلی و یا کاراملی برای افرادی که پوست‌های زیتونی و خنثی دارند، مناسب است. پوست‌های سبزه و گرم با رنگ‌های قهوه‌ای طلایی زیبا می‌شوند.

3- ترکیبات رنگ مو را بررسی کنید

یکی از ترکیبات شیمیایی اصلی در رنگ مو است که باعث نفوذ رنگ درون کوتیکول مو می‌شود. از همه‌ترین فواید آمونیاک دوام رنگ مو است.  با این حال آمونیاک با جذب رطوبت موجود در ساقه مو منجر به خشکی و شکنندگی می‌شود. همچنین رنگ‌های دارای آمونیاک باعث از بین رفتن تاثیرات کراتین و پروتئین روی مو افرادی که خدمات احیا انجام داده‌اند، می‎‎شود. اگر موهای خشک و شکننده دارید، سعی کنید از رنگ‌های بدون آمونیاک استفاده کنید.

از رنگ موهایی استفاده کنید که در فرمولاسیون آن‌ها حاوی روغن‌ها و ویتامین‌ها مثل روغن زیتون و کراتین است. این مواد باعث می‌شود ضمن سلامت و حفظ رطوبت موها، موها در طی زمان درخشان و خوش‌حالت باقی بمانند. همچنین دقت کنید که رنگ مو دارای ترکیبات حساسیت‌زا نباشد.

4- رنگ مو برند معتبر خریداری کنید

به یاد داشته باشید که ارزان یا گران بودن رنگ مو لزوما کیفیت آن را تضمین نمی‌کند. به جای ریسک کردن و انتخاب برندهای بی‌نام و نشان، رنگ مو را از برندهای معتبر تهیه کنید. امروزه با توجه به افزایش قیمت دلار و احتمال تقلبی بودن جنس‌های خارجی وجود دارد. برندهای ایرانی مثل مارال و بیول رنگ‌های باکیفیتی تولید می‌کنند که علاوه بر تنوع رنگ، سلامت موهای شما را بعد از رنگ کردن تضمین می‌کنند. البته به یاد داشته باشید که بعد از رنگ کردن لازم است مراقبت کافی از مو انجام شود تا سالم باقی بماند.

5- اکسیدان متناسب با رنگ مو خریداری کنید

آخرین نکته‌ای که در مورد خرید رنگ مو باید توحه کنید، خرید اکسیدان متناسب با رنگ مو است. اکسیدان بعد از ترکیب شدن با رنگ مو، باعث فعال شدن رنگ مو می‌شود. اکسیدان در انواع  3 درصد، 6 درصد، 9 درصد و 12 درصد تولید می‌شود. هر چه قدر عدد اکسیدان بالاتر باشد، قوی‌تر است و موها را روشن‌تر می‌کند.

ضعیف‌ترین نوع اکسیدان، اکسیدان 3 درصد است که در رنگ‌های قهوه‌ای تیره و مشکی کاربرد دارد و باعث تثبیت بیشتر رنگ مو می‌شود. اکسیدان 6 درصد برای پوشش کامل مو یکنواخت کردن رنگ مو استفاده می‌شود. اکسیدان 9 درصد برای رنگ‌های با پایه متوسط تا بلوند کاربرد دارد و با کمک آن می‌توان بدون دکلره مو را روشن کرد. اکسیدان 12 درصد با سرعت و قدرت زیادی موها را روشن می‌کند و امکان آسیب به مو زیاد است. به عنوان یک فرد مبتدی بهتر است از اکسیدان 12 درصد استفاده نکنید.

نویسنده: شیرین غفاری

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز