قیمت روز دلار 10 اسفند 1401/ نرخ ارز در بازار رسمی همچنان صعودی است

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به دو روز قبل 0.56 درصد دیگر بالا رفت و به مرز 43 هزار و 337 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با 9 روز قبل 88 تومان بیشتر شد و در محدوده 45 هزار و 207 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نوسانات ارزی کمتر شده و برخی معتقدند این کاهش نوسانات به سیاست‌های بانک مرکزی و ارزپاشی این نهاد برمی‌گردد. اما گروهی از فعالان معتقدند که اتفاقات بسیار مهم شش روز آینده نوسانات ارزی را کم کرده و باعث احتیاط بیشتر فعالان شده است. برخی از مقامات سیاسی کشور از سفر رافائل گروسی، رئیس کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، به ایران خبر داده‌اند و به نظر این سفر روی وضعیت بازار ارز ایران موثر خواهد بود. به اعتقاد تحلیلگران سیاسی و اقتصادی، اگر ایران به آژانس امکان بازرسی بیشتر را بدهد، احتمالا پانزدهم اسفندماه قطعنامه‌ای تصویب نخواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

آژانس انرژی اتمی مانع از رشد بیشتر قیمت دلار خواهد شد؟

بسیاری از تحلیلگران باور دارند که با توجه به شرایط شکل گرفته و اتفاقات به وجود آمده، ایران با افزایش بازرسی‌ها از نظنز و فردو موافقت خواهد کرد و با این کار مانع از افزایش تنش‌ها خواهد شد. در صورتی که ایران در این خصوص راه حل مذکور را پیش نگیرد، احتمال صدور قعطنامه جدید و افزایش تنش‌ها بسیار بالا خواهد رفت و احتمالا سرعت رشد نرخ دلار بیشتر می‌شود.

امروز نرخ پوند و یورو در مدار صعودی حرکت کرد. در حال حاضر نرخ یورو نسبت به دو روز گذشته 488 تومان بیشتر شد و به مرز 46 هزار و 10 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دوشنبه هفته جاری رشد 1.59 درصدی را تجربه کرد و در محدوده 52 هزار و 476 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز