راهنمای سفر به مارماریس در نوروز 1402

ژیوار

مارماریس یک شهر بندری و توریستی است که در جنوب غربی ترکیه و در سواحل مدیترانه واقع شده و به‌واسطه جاذبه‌های گردشگری فراوان از جمله کشتی‌های تفریحی، بندر قایقرانی، شهرهای تاریخی و تفریحات ورزشی و آبی به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار گردشگری و تفریح اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شهر مارماریس ترکیه، با برخورداری از خلیج‌های طبیعی و اسرارآمیز در کنار طولانی‌ترین خط ساحلی، به پادشاه سواحل ترکیه معروف است. اگر به‌دنبال گذراندن تعطیلات خود در سواحل خیره‌کننده ترکیه هستید، مقصد سفر نوروزی شما باید بند مارماریس باشد. بهتر است از همین حالا دنبال رزرو تور مارماریس نوروز باشید و همه چیز را درباره این بندر رویایی و رمزآلود کشف کنید. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای سفر به مارماریس نوروز می‌پردازد.

مارماریس؛ بهشتی کوچک در ترکیه

مارماریس شهری بندری در ترکیه است که از نظر جغرافیایی در مرز دریای اژه و دریای مدیترانه واقع شده است. قدمت این شهر به شش قرن قبل از میلاد مسیح می‌رسد و با توجه به برخورداری از دو لنگرگاه اصلی و بندرهای متعدد، از مهم‌ترین مراکز پهلوگیری کشتی های تجاری و صنعتی بوده و برای کشتی‌رانی و غواصی بسیار مناسب است.

دریان سفر امید

چرا به مارماریس سفر کنیم؟

رزرو تور مارماریس نوروز با توجه به تعدد مراکز تفریحی در سواحل طولانی مارماریس، بنادر خیره‌کننده و بکر، نزدیکی به شهر زیبای آنتیک، خلیج‌ها و صخره‌های عظیم در خط ساحلی، غارهای رمزآلود، تفریح‌ها و ورزش‌های آبی و کشتی‌های تفریحی که به‌طور منظم به سواحل یونانی می‌روند، یک گزینه رویایی و فوق‌العاده برای نوروز محسوب می‌شود.

دیدنی‌های مارماریس را از دست ندهید!

از مراکز گردشگری جذاب مارماریس که باید بازدید آز آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار دهید، می‌توان به پارک ملی مارماریس، پارک‌های آبی مارماریس از جمله پارک آکوا دریم، پارک آبی آتلانتیس، استار آکوا پارک و مارماریس آکوا پارک، روستای بییر و درخت 2300 ساله، آثار باستانی و خرابه‌های کائونوس، میدان جوان مارماریس با آبنمای موزیکال، شهر باستانی کاریان با کتیبه‌های باستانی ارزشمند، قلعه مارماریس با موزه اشیای عتیقه، رودخانه دالیان در هشتاد کیلومتری جنوب مارماریس، تور جیپ سافاری و غیره اشاره کرد.

البته، جذاب‌ترین بخش سفر به ترکیه را فراموش نکرده‌ایم؛ برای خرید در مارماریس می‌توانید به مرکز خرید آیکملر، بازار بزرگ مارماریس، مجتمع تجاری نتسل مارینا، مرکز خرید بلو پورت، مرکز فروش کیف  Bags shop Pakyو چهارشنبه بازار ایچملر Icmeler بروید.

چطور به مارماریس سفر کنیم؟

در سفر هوایی به مارماریس، بهترین گزینه، شروع سفر از فرودگاه دالامان واقع در 90 کیلومتری این شهر است؛ این فرودگاه میزبان پروازهای داخلی ترکیه و پروازهای بین‌المللی است. از فرودگاه مارماریس هم می‌توانید به‌وسیله تاکسی، اتوبوس و ترانسفر فرودگاهی به مارماریس بروید.

پرواز از استانبول تا مارماریس تنها یک ساعت زمان می‌برد و در صورت سفر به استانبول، بد نیست که یک روز از سفر خود به بازدید از مارماریس اختصاص دهید. ضمن این‌که سفر به مارماریس از فرودگاه ازمیر تا مارماریس حدود ۲۴۵ کیلومتر و از فرودگاه بدروم فقط ۱۳۰ کیلومتر تا مارماریس راه است.

در مارماریس کجا اقامت کنیم؟

محل اقامت یکی از فاکتورهای مهم و موثر در کیفیت سفر است. در مارماریس ترکیه، انواع اقامتگاه‌ها، هتل و پلاژهای دو، سه، چهار و پنج ستاره، با امکانات و خدمات متنوع و متعددی وجود دارد. یکی از جذابیت‌های هتل‌های مارماریس، اتصال آن‌ها توسط یک مسیر به یکدیگر است. از هتل‌های معروف این شهر می‌توان به اورماریس بوتیک هتل، کلاب آکو پارک، سیتی هتل مارماریس، هتل علی بابا، دی ریزورت گرند آزور و هتل الگانس مارماریس اشاره کرد.

آب و هوای مارماریس و  بهترین زمان سفر

شهر مارماریس با توجه به بندری بودن و نزدیکی به آب‌های مدیترانه، همواره از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار بوده و در اکثر فصول، آب و هوای بسیار معتدل و مناسبی دارد. هرچند در فصول گرم سال، آب و هوای این شهر با افزایش رطوبت کمی شرجی و گرم می‌شود، از این رو بهترین زمان سفر به مارماریس از نظر آب و هوا، اواخر پاییز و اوایل تا اواسط فصل بهار است. پس اگر به‌دنبال رزرو تور مارماریس نوروز در بهار 1402 بودید، اصلا شک کنید.

شال و کلاه سفر

آژانس مسافرتی شال و کلاه سفر به‌عنوان نماینده مستقیم تور ترکیه در ایران، انواع تورهای ترکیه از جمله تور مارماریس را برگزار می‌کند. مجموعه شال و کلاه سفر به ارائه انواع خدمات اختصاصی و ویژه نه تنها به مسافران، بلکه به دیگر آژانس‌های مسافرتی در تهران و شهرستان‌ها می‌پردازد. از خدمات این مجموعه می‌توان به رزرو تور، رزرو هتل و رزرو بلیط هواپیما و حتی برگزاری تورهای زمینی در مسیر استانبول و آنتالیا اشاره کرد.

با رزرو تور مارماریس نوروز از مجموعه شال و کلاه سفر علاوه بر قیمت و کیفیت مناسب، از خدمات ویژه این تورها شامل پرواز رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی، اقامت با صبحانه، نهار، شام، نوشیدنی، لیدر و بیمه بهره‌مند خواهید شد.

انتهای پیام

مرتبط با : شال و کلاه سفر
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز