مراحل طراحی شبکه های کامپیوتری

ژیوار

راه اندازی یک شبکه کامپیوتری در مکانی مشخص به امکانات اولیه فراوانی نیاز دارد و تا ساختار لازم شکل نگیرد، امکان راه اندازی چنین شبکه‌ای غیرممکن است. اجرای خدمات شبکه های کامپیوتری باید توسط یک تیم حرفه‌ای و کاربلد انجام شود تا در زمان به روزرسانی یا دیگر موارد مشکلی به وجود نیاید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افرادی که به راه اندازی یک شبکه احتیاج دارند باید هم بخش اکتیو و هم پسیو آن را ایجاد کنند. به همین دلیل باید به یک مرکز رسمی در این باره مراجعه شود تا تمامی زیرساخت‌ها و شرایط لازم با هم ایجاد شود. در واقع برخی مجموعه‌ها تنها قادر به انجام و راه اندازی بخش اکتیو شبکه هستند و بعضی دیگر هم فقط گزینه پسیو را ارائه می‌دهند. اما مجموعه‌هایی وجود دارند که هر دو خدمت را در کنار هم ارائه داده و از زمان ایجاد زیرساخت تا راه اندازی کامل شبکه با درخواست کنندگان همراه هستند.

درباره پسیو شبکه بیشتر بدانید

اما به منظور نصب و راه اندازی شبکه کامپیوتری، بخش پسیو مهم‌ترین قسمت آن است. خدمت پسیو، پیاده سازی و راه اندازی زیرساخت شبکه را شامل می‌شود. در واقع می‌توان می‌توان گفت خدمات پسیو خدماتی مرتبط با کابل کشی شبکه، راه اندازی تلفن سانترال، کابل کشی برق، یو پی اس و همچنین ترانکینگ است. تمامی این خدمات به صورت ساختاریافته انجام می‌شود تا شبکه کامپیوتری به درستی کار کند.

افرادی که مایل هستند صفر تا صد اجرای خدمات شبکه های کامپیوتری را داشته باشند باید به یک مجموعه معتبر در این خصوص مراجعه کنند که ابتدا خدمت پسیو و سپس اکتیو را برای آن‌ها طراحی و پیاده سازی کند.

دریان سفر امید

به منظور راه اندازی شبکه ابتدا باید ابتدا خدمت پسیو را اجرایی کرد و برای این موضوع نیز باید مراحلی سپری شود؛

بازدید از محل اجرای پروژه

اولین مرحله خدمت پسیو بازدید از مکان اجرایی پروژه توسط کارشناسان متخصص است. در واقع گروه کارشناسان به منظور طراحی اولیه باید به محل مراجعه کرده و امکان سنجی لازم را انجام دهند. در صورت مساعد بودن مکان در نظر گرفته شده، طراحی و زیرساخت‌های اولیه در نظر گرفته خواهد شد.

طراحی دقیق زیرساخت شبکه

قبل از هرگونه اقدامی برای اجرای پسیو لازم است که به صورت دقیق شرایط مورد بررسی قرار گیرد. در واقع کارشناسان خبره این جوزه شرایط فیزیکی موجود را بررسی کرده و آینده نگری‌های لازم را انجام می‌دهند تا امکان ارتقا و تغییرات به راحتی وجود داشته باشد. پس از در نظر گرفتن این موارد، طراحی پسیو انجام خواهد شد.

کابل کشی شبکه

بعد از انجام طراحی، در صورت موافقت درخواست دهندگان با طرح شکل گرفته، کابل کشی آغاز شده و ترانکینگ- وسیله‌ای برای محافظت و حفظ ساختار اصولی کابل کشی- به طور کامل انجام خواهد شد. انجام کابل کشی به دو شکل روکار یا توکار است که این مورد به فضای پیاده سازی طرح و درخواست مشتریان مربوط می‌شود.

نصب رک و ساختار آن

بعد از اتمام کابل کشی، نصب رک، پچ پنل و کورد، آرایش کامل رک، انواع سوئیچ شبکه و روتر و … اتفاق خواهد افتاد. بعد از اتمام این موارد، تمامی کیستون‌ها، نودها و همچنین پریزها نصب خواهند شد.

تست شبکه و راه اندازی آن

بعد از نصب تمام موارد ضروری و فیکس شدن آن‌ها، نوبت به تست مسیرهای ارتباطی می‌رسد. این تست به منظور آگاهی از عدم قطعی شبکه انجام می‌شود تا کار به نحو احسن به پایان برسد.

کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات شبکه های کامپیوتری با رایانه کمک

تمامی این خدمات باید توسط یک گروه کارشناس متخصص و کاربلد اتفاق بیفتاد تا بعدا در سیستم مشکلی به وجود نیاید. در صورتی که پسیو شبکه به درستی طراحی و اجرا نشود، مشکلات زیادی برای سیستم ایجاد خواهد شد. متاسفانه برخی از متقاضیان ایجاد شبکه به این موضوع توجهی ندارند و فقط به دنبال ایجاد یک سرور مناسب و چند سوییچ شبکه و روتر عالی هستند. در صورتی که زیرساخت شبکه و کابل کشی آن بسیار مهم‌تر به نظر می‌رسد.

اما رایانه کمک به شما در داشتن یک زیرساخت عالی و اجرای خدمات شبکه های کامپیوتری کمک می‌کند. افراد به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص کافی است با مشاوران رایانه کمک با شماره 9099071540 یا 0217129 تماس بگیرند. کارشناسان مجرب این مجموعه درخصوص پسیو شبکه و دیگر خدمات به شما کمک خواهند کرد و به وسالات شما در این زمینه‌ها پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز