با مطالعه دانشنامه آهن آلات متخصص می‌شوید!/ قیمت روز آهن آلات 21 آذر 1401

ژیوار

خرید آهن آلات نیازمند کسب اطلاعات تخصصی است؛ چراکه تنوع محصولات تولیدی کارخانه‌های مختلف، انواع، ابعاد و استاندارهای گوناگون و … سبب سردرگمی می‌شود. اما مطالعه دانشنامه آهن آلات و در پی آن کسب دانش کافی، خریدی درست و به‌صرفه را رقم خواهد زد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق آمار منتشر شده از مصرف محصولات فولادی در سال 1400 حدود 27 میلیون و 900 هزارتن شمش فولادی در سال گذشته تولید شد.

همچنین در سال گذشته 11 میلیون و 206 هزارتن تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و سایر آهن‌آلات تولید شده که از این میزان تولید، 8 میلیون و 452 هزارتن آن در داخل کشور مصرف شده است.

از 11 میلیون و 206 هزارتن آهن‌آلات تولید شده در سال گذشته همچنین یک میلیون تن آن سهم تیرآهن، 6 میلیون و 648 هزارتن آن سهم میلگرد، 675 هزارتن آن نیز سهم سایر آهن‌الات همچون نبشی، ناودانی و… بوده که این میزان تولید، افزایش یک درصدی استفاده از تیرآهن و کاهش 2 درصدی استفاده از نبشی، ناودانی و… را نسبت به سال 99 نشان می‌دهد.

دریان سفر امید

در سال گذشته همچنین 8 میلیون و 415 هزارتن ورق گرم، ورق سرد و ورق پوشش‌دار تولید شده که این میزان تولید، بیانگر کاهش مصرف 7 درصدی این مقاطع فولادی نسبت به سال 99 است.

البته کمترین افت مصرفی در سال 1400 نسبت به سال 1399 برای آهن اسفنجی به میزان 4 درصد بوده که میزان تولید آن در سال 1400 برابر با 29 میلیون و 273 هزارتن بوده است.

تولید 55 میلیون تنی فولاد تا سال 1404

به گفته رئیس هیئت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سالیانه 30 میلیون تن شمش فولاد تولید خواهد شد که این میزان  تا سال 1404 حدود 55 میلیون تن خواهد شد زیرا برای سومین سال است که ایران در رده دهمین تولیدکننده فولاد جهان قرار می‌گیرد.

صنایع مختلف به چه میزان از فولاد استفاده می‌کنند؟

بر اساس بررسی انجام شده در سال گذشته سهم صنایع مختلف از فولاد بدین ترتیب بوده است: سهم ساختمان سازی 52 درصد، سهم سازه‌های مکانیکی مثل پل‌ها 16 درصد، سهم صنایع خودروسازی و اتوماسیون 12 درصد، سهم قطعات فلزی 10 درصد، سهم سایر کاربردها 5 درصد، سهم صنایع الکترونیکی 3 درصد و سهم مصارف داخل خانه 2 درصد.

چرا باید دانشنامه آهن آلات را مطالعه کرد؟

امروزه ورود یا خرید از هر حوزه‌ای نیازمند کسب اطلاعات است که آهن‌ آلات نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دانشنامه آهن آلات  در این زمینه یاری‌رسان خواهد بود. البته قیمت آهن آلات نیز در خرید افراد بسیار تاثیرگذار است که در جدول زیر سعی شده قیمت برخی از آهن آلات بررسی شود:

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان