مراحل ترخیص خودرو از گمرک + هزینه‌ها

ترخیص خودرو از گمرک جزو یکی از سودآورترین فعالیت‌ها در گمرک است. البته به شرطی که فرد با تمام قوانین گمرک آشنا باشد. در غیر این صورت مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گمرک، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خودرو یکی از مهم‌ترین کالاهایی است که وارد ایران می‌شود. زیرا تقاضا برای خرید آن، روز به روز در حال افزایش است. این روزها مردم ساکن هر شهری که باشند، متقاضی خرید خودرو هستند.

راحت‌ترین راه برای ترخیص خودرو از گمرک

ترخیص خودرو از گمرک کار نسبتا دشواری است. به همین دلیل نیازمند دقت فراوانی است. این کار زمان بر و پرهزینه، باید توسط یک متخصص انجام شود؛ چراکه تنها یک فرد باتجربه بر تمام قوانین گمرکی مسلط است. پیشنهاد می‌شود برای ترخیص خودرو ، حتما از یک متخصص کمک بگیرید. با این کار هم در هزینه و هم در زمان صرفه‌جویی خواهید کرد.

خرید خودرو یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجارت بین‌الملل است. افراد می‌توانند به صورت حضوری و غیر حضوری، خودرو مدنظرشان را بخرند. ترخیص خودرو در برخی گمرکات، به صورت تخصصی انجام می‌شود. چون خودرو با سهولت بیش‌تری نسبت به سایر گمرکات ترخیص می‌شود. برخی از این گمرکات عبارتند از: گمرک شهید رجائی بندر عباس، گمرک شهید باهنر، گمرک نوشهر، گمرک انزلی، گمرک بندر امام خمینی، گمرک قشم، گمرک آبادان و… .

راز آسمان پایتخت

هزینه‌های ترخیص خودرو از گمرک

هزینه‌های مربوط به ترخیص خودرو عموما با یک فرمول مشخص محاسبه می‌شود. نوع کالا، حجم و ارزش آن، بر هزینه‌های ترخیص تاثیرگذار هستند. هزینه ارزش خودرو، مهم‌ترین هزینه‌ای است که باید پرداخت شود. لازم به ذکر است هزینه خودرویی که با دلار و یا یورو خریداری شده باشد، با ریال محاسبه خواهد شد. هزینه‌های خودرو شامل موارد زیر است:

  • ارزش خودرو
  • حمل و نقل
  • بیمه
  • پلاک و شماره‌گذاری
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • بازدید خودرو
  • عوارض هلال احمر
  • 5 درصد از حقوق ورودی
  • هزینه استاندارد
  • هزینه THC

یکی از نکات مورد توجه برای تعرفه خودروها، حجم موتور آن‌ها است. از خودروهایی با حجم کمتر از 2500 سی سی، 40 درصد حقوق ورودی و 6 درصد ارزش افزوده دریافت می‌شود. در حال حاضر واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع است. اما اگر قبلا وارد شده باشد، حقوق ورودی آن 140 درصد است که به هیچ عنوان برای تجار به‌صرفه نخواهد بود.

مراحل ترخیص خودرو از گمرک چیست؟

سپردن مراحل ترخیص خودرو از گمرک به افراد متخصص، بسیار حائز اهمیت است. این افراد می‌توانند بدون دردسر و هزینه‌های اضافی، این کار را انجام دهند. در غیر این صورت ممکن است تاجر متحمل هزینه‌های بالایی شود. در نظر داشته باشید یافتن یک فرد متخصص با کارت بازرگانی معتبر، بسیار مهم است. در ادامه مراحل ترخیص خودرو از گمرک را نام برده و توضیح می‌دهیم:

  • کارت بازرگانی

یکی از مهم‌ترین مراحل ترخیص خودرو ، داشتن کارت بازرگانی است. اداره گمرک به داشتن این کارت اهمیت زیادی می‌دهد. برای انجام تمام امور مربوط به واردات و صادرات کالا، کارت بازرگانی مورد نیاز خواهد بود.

  • عقد قرارداد با نمایندگی خودرو

برای خرید خودرو باید به نمایندگی آن مراجعه شود. در غیر این صورت خودرو شامل خدمات پس از فروش نخواهد شد. بیشتر خودروهایی که از خارج ایران وارد می‌شوند، در داخل کشور نمایندگی مجاز دارند. افراد باید با مراجعه به این نمایندگی‌ها، مدارک لازم را ارائه دهند. در ادامه باید آن را به سازمان صنعت معدن و تجارت تحویل دهند.

  • خرید خودرو

این مرحله به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود.برخی از بازرگانان با تجربه، برای خرید به امارات سفر می‌کنند. نمایندگی خودرو‌ها در اکثر کشورهای همسایه وجود دارد. قیمت خودرو‌ها حتی در نمایندگی آن‌ها با هم متفاوت است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از خرید، قیمت‌ها باهم مقایسه شوند.

  • ثبت سفارش

برای ثبت سفارش لازم است در سامانه گمرک آن را ثبت کنید. بعد از ثبت، گمرک کد 8 رقمی را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد. در مرحله بعد استانداردهای خودرو تایید می‌شود. برای گذراندن این مراحل باید شماره شاسی اتومبیل خریداری شود که با بررسی نمایندگی خودرو انجام می‌شود. سپس کد 8 رقمی به گمرک ارائه شده و ادامه فرایند خرید خودرو، صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است انجام این مراحل با کمک و مشاوره ترخیص کار و حق‌العمل‌کار گمرک، به آسانی انجام می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : سلطان تجارت بازرگان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز