چگونه برای لاستیک کهنه آج می‌زنند؟ (ویدیو)

عادات صحیح رانندگی و مراقبت خوب، می تواند عمر تایرها را افزایش بدهد. با این حال، پدیده فرسودگی آج تایرها به مرور زمان رخ می دهد تا جایی که دیگر تایرها قابل استفاده نباشند. در این حالت، دو راه پیش روی صاحبان خودرو قرار دارد، یا تایرهایی نو خریداری کنند و یا تایرهای کهنه را مجددا آج بزنند که روشی مقرون به صرفه تر است. آج زدن مجدد بر روی تایرهایی انجام می گیرد که قدری ساییده شده اند ولی هنوز به مقدار کافی ضخیم هستند که آن ها را برای رانندگی مناسب بکند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که نحوه آج زدن مجدد تایرها در کارخانه را به شما نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آج زدن تایرها روشی کاملاً امن است و در مورد خودروهای زیادی کاربرد دارد. در واقع، تایرهای آج گذاری شده مانند تایرهای نویی که در کارخانه شاخته می شوند امن هستند و از این روش برای ترمیم تایر ماشین های سنگین مانند کامیون، اتوبوس، خودروهای نظامی و ماشین های راهسازی استفاده می شود.

هزینه آج زدن دوباره تایرها بسیار کمتر از تولید تایرهای نو و جدید است و حتی بیش از 10 بار می توان یک تایر را آج زد. به این ترتیب آلاینده های کربنی کمتری تولید می شوند و هزینه شرکت هایی که ناوگان بزرگی از ماشین های سنگین دارند نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. البته برخی کارشناسان آج زدن مجدد برای خودروهای سواری را زیاد توصیه نمی کنند و برای آن دلایلی مانند احتمال ترکیدن تایر در سرعت های بالا، چسبندگی کم هنگام بارندگی و کاهش عملکرد هنگام ترمزگیری را مطرح می کنند.

دریان سفر امید

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

 

آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان