10 مدل از سریع‌ترین لامبورگینی‌های جهان

لامبورگینی-کاماپرس
ژیوار

فروچیو لامبورگینی عاشق گاو نر و متولد ماه ثور بود و به همین دلیل گاو نر را به عنوان نماد شرکت لامبورگینی انتخاب کرد. او شرکت را در سال 1963 تاسیس کرد اما بعدها این شرکت صاحبان تازه‌ای پیدا کرد و مدیریت آن از سال 1998 به گروه فولکس واگن رسید که برندهای بنتلی و بوگاتی نیز تحت مدیریت همین گروه اداره می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چند مدل از خودروهای لامبورگینی اوروس، هوراکان، آونتادور، سنتناریو و سیان در شمار سریع‌ترین لامبورگینی‌های جهان هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

1.لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس یکی از شاسی‌بلندهایی است که از آن به عنوان سواری شهری استفاده می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 189 مایل در ساعت است. Aurochs یکی از اجداد بزرگ و وحشی گاوهای اهلی است که به عنوان نام این مدل لامبورگینی انتخاب شده است.

لامبورگینی اوروس-کاماپرس

دریان سفر امید

2. لامبورگینی هوراکان EVO RWD

حداکثر سرعت این خودرو برابر با 202 مایل در ساعت است. حالت‌های رانندگی فردی در این مدل از طریق دکمه ANIMA روی فرمان انتخاب می‌شوند ( این کلمه مخفف

Adaptive Network Intelligent Management و در زبان ایتالیایی معنی “روح” دارد).

3.لامبورگینی هوراکان STO

STO جدیدترین مدل هوراکان است که اساسا یک ماشین مسابقه در خیابان محسوب می‌شود. این خودرو بدون استفاده از سوپرشارژ یا توربوشارژ، 640 اسب بخار قدرت تولید کرده و شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت را در سه ثانیه می‌پیماید. حداکثر سرعت این مدل 193 مایل در ساعت است.

4.لامبورگینی هوراکان EVO AWD

این مدل به نسخه‌های کوپه و اسپایدر شباهت دارد اما عضلانی‌تر است. این هوراکان می‌تواند در عرض 2.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو 201 مایل در ساعت است.

5. لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

انواع هوراکان پرفورمانته کوپه و اسپایدر دارای سیستم آیرودینامیک فعال برای به حداکثر رساندن نیروی رو به پایین در هر دو جاده باز و مسیر بسته است. حداکثر سرعت آن حدود 202 مایل در ساعت است و در 2.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت می‌رسد.

سیستم دینامیک رانندگی سه حالته ANIMA یک حالت Corsa دارد که برای رانندگی با عملکرد بالا و مسیرهای مسابقه طراحی شده است.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته-کاماپرس

6.لامبورگینی آونتادور SVJ

سرعت آونتادور SVJ که در مدل‌های کوپه و رودستر طراحی و تولید شده، در کمتر از 3 ثانیه به 62 مایل در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 217 مایل در ساعت است. فرمان این خودرو برای مهارت در پیچ‌ها طراحی شده است.

قسمت SV نام خودرو مخفف “Super veloce” است که در ایتالیایی به معنای “فوق‌العاده سریع” است و پسوند “Jota” برای نشان دادن قدرت عملکرد آن در مسیر به نام خودرو اضافه شده است.

لامبورگینی آونتادور SVJ-کاماپرس

7.لامبورگینی آونتادور LP 780-4 Ultimae

این مدل به عنوان آخرین نمونه از نسل V12 لامبورگینی فقط گازسوز است. حداکثر سرعت در این آونتادور 202 مایل در ساعت است. Ultimae را نیز مانند دیگر خودروهای لامبورگینی می‌توان از طریق برنامه

Ad Personam این خودروساز سفارش داد.

لامبورگینی آونتادور LP 780-4 Ultimae-کاماپرس

8.لامبورگینی سنتناریو

این مدل نسخه محدود ادای احترام به خودروهای تولیدی سال 1963 سال تاسیس لامبورگینی است. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 به مناسبت صدمین سالگرد تولد فروچیو لامبورگینی، راه اندازی شد. این خودرو که در مدل‌های کوپه و رودستر ارائه می‌شود، بر پایه آونتادور است.

لامبورگینی سنتناریو-کاماپرس

9.لامبورگینی سیان

این خودروساز در حال آماده شدن برای آینده برقی است. سیان که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 رونمایی شد، از یک موتور V12 هیبریدی بهره می‌برد و سرعت آن به 217 مایل در ساعت می‌رسد.

10.لامبورگینی Countach LPI 800

این خودرو در تابستان 2021 رونمایی شد و در واقع ادای احترامی به نمونه اصلی آن در دهه 1970 است. حداکثر سرعت این لامبورگینی هیبریدی برابر با 221 مایل در ساعت است.

انتهای پیام

مرتبط با : لامبورگینی
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز