بورس از یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد پائین تر می رود؟

ریزش شاخص بورس و افزایش صف فروش نگرانی سهامداران را بیشتر می کند. آیا بورس از یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد پایین تر هم می رود؟
به گزارش کاماپرس، بازار بورس اصلا وضعیت خوبی ندارد، به غیر از یکی دو مورد مقطعی در چند هفته گذشته وضعیت کاملا قرمز بوده است. حتی امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۱۳هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۸۸هزار واحد قرار گرفت. همین ریزشها باعث نگرانی خیلی از سهامداران شده است.

سوالی که مطرح می شود این است که با ادامه این روند بورس از یک میلیون و 100 هزار واحد پائین تر می رود یا نه؟فردین اقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه  معتقد است بدبینانه‌ترین حالت بازار سرمایه شاخص یک میلیون و 100 هزار واحد است و فاصله زیادی با این عدد نداریم.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

آقابزرگی درباره احتمال تعمدی بودن ریزش شاخص و تشکیل صف‌های سنگین فروش از سوی حقوقی‌ها در بازار سرمایه به ایلنا می گوید:« به نظرم این فرضیه به دو دلیل مردود است، اولا از بیرون بازار که ساختار اشخاص حقوقی به عنوان یک قطب مقابل حقیقی‌ها دیده می‌شود، مانند صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که از سرمایه‌گذاران قدیمی محسوب می‌شوند و برخی از این شرکت‌ها حدود 100 هزار نفر سهام‌داران حقیقی دارند، مدیران و کسانی این پرتفو را مدیریت می‌کنند همان کسانی هستند که باید به این سهام‌داران حقیقی پاسخگو باشند.

آریاک سفر

دوم اینکه وقتی می‌گوییم سهام‌داران حقوقی توان این اقدام را دارند بنابراین یعنی سهام‌داران حقیقی بنا به هر دلیلی می‌توانند گرد هم بیایند و سهام را بالا و پایین کنند.»

بورس از دلار تاثیر می گیرد؟

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که چرا شاهد ریزش سهام شاخص‌ساز هستیم و اگر بورس از دلار تاثیر می‌گیرد چرا بازار با افزایش نرخ دلار حرکت نزولی دارد،‌می گوید:« دلیل اصلی این است که سهام شاخص‌ساز نقدشوندگی بالایی دارند به جهت ریسک نقدشوندگی، حتی اشخاص خرد هم ترجیح می‌دهند به سراغ سهم‌های پرگردش بروند که از طرفی وزن زیادی هم در شاخص دارند.

کماکان شاهد آن هستیم که 300 شرکت در بازار صف فروش دارند و کسی هم از خرید آنها استقبال نمی‌کند. شرکت‌هایی که مقبولیت و وجاهت دارند هم حقوقی‌ها و هم حقوقی‌ها خریدار آن هستند و سهام این شرکت‌ها در هر شرایطی نزولی و صعودی معامله می‌شوند. اگر سهام‌دار حقوقی خریداری کند به جهت پرشدن حجم مبنا این تصور ایجاد می‌شود که حقوقی خریداری می‌کند تا نزولی شود، در صورتی که به دلیل عمق کم سهم هایی دیگر را نمی تواند بخرد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز