فراخوان مسابقه طراحی اسکله در کیش

مسابقه
لست سکند

اسکله بزرگ تفریحی جزیره کیش، موضوع اصلی مسابقه معماری و طراحی شهری است که توسط شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.
به گزارش کاماپرس، این مسابقه طراحی با هدف ساماندهی، بهسازی و بازتعریف کارکردهای محور بولوار دریا و اسکله بزرگ تفریحی جزیره کیش و ایجاد فضای منسجم تفرجگاهی و زنده شهری برگزار می‌شود. برگزارکنندگان مسابقه تاکید زیادی بر پیاده‌روی و دوست‌داری محیط زیست و ملاحظات اقلیمی و ضوابط و محدودیت‌های فضایی، به ویژه در محدوده ساحلی جزیره کیش دارند.
مهمترین مولفه‌های داوری در این مسابقه «ایجاد یک طرح محیطی هم‌پیوند با منظر و معماری سه بخش اسکله، ساحل و بولوار دریا و توجه به ساختمان‌های مجاور این محور در سازگاری با محیط طبیعی و اقلیمی جزیره کیش» و همچنین «ساماندهی کارکرد تفریحی، فرهنگی و سرگرمی این محور با اولویت پیاده و ارتباط آن با نوار پیاده ساحلی و مسیر دوچرخه موجود با بهره‌گیری از قابلیت های علمی و تکنولوژیک و در نظر گرفتن مصالح و جزییات ساخت» است.
از دیگر معیارهای داوران این مسابقه می‌توان به «ارتقای کیفیت اسکله و ساماندهی و تجهیز فعالیت های مرتبط با بهره مندی گردشگران از چشم انداز دریا، ماهیگیری، قایق رانی و تفریحات دریایی سبک در روز و شب»، «پیشنهاد مسیرها و مناظر سامان یافته و غرفه های شب و روز عرضه اغذیه مانند غرفه‌های رستوران، کافه و مواد غذایی و تنقلات و دستفروشی صنایع دستی و آثار هنری»، «تامین امکانات جنبی و خدمات عمومی مانند سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و ایستگاه پلیس و غیره براساس برنامه» و در نهایت «ارائه ایده‌های خلاقانه اقتصادی عملی جهت تامین مالی پروژه متکی بر ماهیت کار کردهای این محور و اهداف پروژه» اشاره کرد.
راهبری این رقابت معماری برعهده کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران است. کوروش بزرگ‌منش و نادر روزرخ و هدی پژهان به ترتیب مدیر مسابقه، مشاور برنامه‌ریزی و دبیر اجرایی مسابقه هستند.
شرکت‌های مهندسین مشاور، دفاتر طراحی، معماران، طراحان شهری و منظر می‌توانند با ارسال آثار خود طبق ظوابط دبیرخانه در این مسابقه شرکت کنند. محمدسعید ایزدی، شاهین حیدری، هما ایرانی بهبهانی، علی افشار و محمدرضا قربانی‌اقدم داوران اصلی و روزبه نقشینه داور علی‌البدل این رویداد هستند.
به سه برنده این مسابقه بین 20 تا 50 میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود. کلیه شرکت کنندگانی که آثار آنها به مرحله داوری می‌رسد نیز گواهی شرکت در مسابقه دریافت می‌کنند.
آخرین مهلت ارسال آثار 22 شهریور 1399 است. جلسه‌های داوری طبق برنامه در روزهای 17 و 18 آبان‌ماه برگزار و نتایج مسابقه بیست و دوم همان ماه اعلام می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز