با هوشمندسازی ملک خود را گران‌ تر بفروشید

هوشمندسازی خانه-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

خانه هوشمند (Smart Home) ساختمان مدرنی است که همه اجزا و لوازم برقی آن به وسیله یک سیستم مرکزی یکپارچه شده و هماهنگ کار می‌کنند. در خانه هوشمند به راحتی می‌توانید همه وسایل خانه را از هر نقطه‌ای که هستید، حتی از آن سر دنیا به راحتی کنترل کنید.

به گزارش کاماپرس، هر متر خانه هوشمند به طور متوسط بین ۳ تا ۵ درصد و حتی گاهی تا ۳۵ درصد بالاتر از خانه غیرهوشمند قیمت‌گذاری می‌شود که البته با توجه به منطقه زندگی، تجهیزات استفاده‌شده و سطح امکانات، این درصد بیشتر هم می‌شود.

هوشمندسازی خانه-کاماپرس

تکنولوژی خانه هوشمند این امکان را می‌دهد تا تمامی وسایل خانه، محل کار و یا باغ و ویلا را کنترل کنیم و کارهای خود را به راحتی با گوشی هوشمند از کیلومترها آن‌ورتر انجام دهیم. به‌عنوان مثال، می‌توان دمای ترموستات را کنترل کرد؛ از قفل بودن درب‌ها مطمئن شد، و حتی گاز، ماشین لباسشویی و یخچال و … را از طریق اپلیکیشن تحت کنترل داشت. همچنین در خانه‌های هوشمند سنسورهایی برای دود و تشخیص حرکت نصب می‌شود که می‌توان آن‌ها را از ۱۹۷ تومان تا چند میلیون تومان خریداری کرد.

ویژگی‌های هوشمندسازی خانه

با وجود قیمت‌های بالا، هوشمندسازی، خانه را خاص می‌کند و در نتیجه ملک در زمان فروش بیشتر در معرض توجه سایرین قرار می‌گیرد. تصور کنید در یک آپارتمان از چهار واحد مختلف بازدید کنید و یکی از آن‌ها هنگام باز کردن درب به شما خوش‌آمد بگوید؛ همین اتفاق کافی است که شما بین آن واحد هوشمند و سه واحد دیگر تمایز قائل شوید. در اینجا باید گفت نصب همین پکیج حرفه‌ای برای خانه می‌تواند تا رقمی بین 70 تا 100 میلیون تومان هزینه برمی‌دارد.

3 دلیل اصلی برای هوشمندسازی خانه

کاهش هزینه‌های مصرف: تمامی سیستم‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مصرف انرژی را به حداقل برسانند. بنابراین بدون افت کیفیت زندگی، هزینه قبوض مختلف به طور چشم‌گیری کم می‌شود. با خرید یک پکیج طلایی به قیمت حدودی ۳۰ میلیون تومان می‌توانید این امکان را برای خود فراهم کنید.

بیشتر بخوانید:

صرفه‌جویی در زمان: سیستم هوشمند خانه باعث می‌شود که زمان شما صرف انجام کارهای دیگری شود. این موضوع بازده کاری و کیفیت زندگی شما را بالا می‌برد.

امنیت بالای خانه: سیستم امنیتی هوشمند شامل دوربین‌ها، قفل درب و… باعث می‌شود، در خانه احساس آرامش و آسایش داشته باشید. پنل‌های هوشمند درب بازکن با قیمت‌های متفاوتی از ۴۵ میلیون تا ۱۸۰میلیون در نوسان است. به‌عنوان مثال، کیت اینترکام تصویری مدل ipk02 را می‌توان با قیمت ۲۷ میلیون خرید؛ در حالیکه پنل روکار بیرونی با همین کاربرد با ۱۴ میلیون تومان هم قابل خریداری است.

چند سیستم کاربردی برای هوشمندسازی خانه

قفل هوشمند: در سیستم اتوماسیون خانه به سراغ سیستم‌های کاربردی متنوعی مانند نصب قفل هوشمند بروید. این قفل‌های الکترونیکی به صاحب‌خانه اجازه می‌دهند بدون نیاز به کلید وارد خانه شوند یا از راه دور درب خانه را برای دیگران باز کنند.

سیستم روشنایی هوشمند: اگر سیستم برق خانه خود را هوشمند کنید قادر به کنترل روشنایی درون خانه، به آسان‌ترین روش ممکن هستید. به عبارت ساده‌تر، با استفاده از این سیستم، می‌توانید به صورت هوشمند و از راه دور، نور درون ساختمان خودتان را کنترل کنید.

در اینجا باید گفت که رنج قیمتی لامپ‌های هوشمند از 20 میلیون تومان شروع می‌شود و حتی گاهی به 155 میلیون تومان هم می‌رسد. یا برای نصب یک سیستم امنیتی هوشمند ساده و یا نصب دوربین هوشمند از ویژگی‌های حداقلی باید حداقل رقمی بین یک تا 10 میلیون تومان هزینه کنید. برای مثال یکی از ارزان‌ترین دوربین‌های هوشمند، دوربین لینتراتک مدل V۳۸۰ است که به قیمت ۹۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد و همچنین می‌توانید یک دوربین مداربسته تحت شبکه سیم‌کارتی مدل snc ۴g را به قیمت ۲میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بخرید.

هوشمندسازی خانه-کاماپرس

آینده‌نگری با هوشمندسازی خانه

مساله مهم و قابل توجه این است که یک خانه هوشمند، زیرساخت لازم برای پیشرفته‌تر شدن و ارتقای ارزش ملک را دارد. افراد آینده‌نگر می‌توانند امکانات حرفه‌ای خانه‌شان را به مرور افزایش دهند.

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در مورد هوشمندسازی خانه باید در نظر داشت، این است که دستگاه‌های اتوماسیون خانه بدون شک باعث افزایش ارزش ملک می‌شوند و همچنین چرخه‌‌ای فروش آن را کوتاه‌تر می‌کنند؛ هرچندکه باید گفت نمی‌توان عدد و رقم دقیقی برای این افزایش ارزش ذکر کرد، اما خانه یا باغ و ویلا حتی تا 20 درصد نیز گران‌تر خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : حفاظ تصویر کارمانیافریتز
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز