بهترین سالن‌های لوکس فرست‌کلاس از دیدگاه یک گردشگر

لست سکند

اگر زمان یار باشد و شما هم مشتاق خوش گذرانی، سالن های فرودگاهی در بخش فرست کلاس آنقدر امکانات لذت بخش در اختیارتان می گذارند که خاطره شیرین آن در ذهن تان به یادگار بماند. سفر در بهترین شرایط و زمان هم می تواند خسته کننده باشد؛ چه برای یک معامله بزرگ تجاری سفرتان را آغاز کرده باشید و چه برای قدم زدن روی شن های داغ و طلایی یک جزیره ی بکر، برای مدتی باید در فرودگاه وقت بگذرانید. اما آنچه می تواند این لحظات را ناب و خاطره انگیز کند، شبک و شیوه ی خدماتی است که شما را مدهوش خود خواهد کرد. از این رو، با توجه به سفرهایی که به بهترین فرودگاه های جهان داشتم، لوکس ترین سالن های فرودگاهی را برایتان معرفی می کنم.

1-سالن ایر فرانس در پاریس

به گزارش کاماپرس، این سالن یک پکیج کامل و عالی از خدمات رفاهی و سرگرمی به گردشگران ارائه می دهد. با اینکه ایرفرانس یکی از بهترین خدمات فرست کلاس را در سراسر جهان به مشتریان خود هدیه می کند، اما ویژگی های سالن این شرکت هواپیمایی در فرودگاه پاریس خیره کننده است.

یک خودروی ویژه شما را از پای پله های هواپیما به سالن می آورد و در زمان مورد نظر شما را به هواپیما می رساند. بخش خوشمزه داستان هم رستوران شیک و باکلاس سالن است که منوی متنوعی دارد و از شما با غذاهای لذیز پذیرایی می کند.

راز آسمان پایتخت

بعد از صرف غذا هم می تواند از خدمات اسپا به مدت 30 دقیقه استفاده کنید و از ماساژ و آب درمانی لذت ببرید.

2-سالن لوفتهانزا در فرانکفورت

به جرات می توانم بگویم که اینجا زیباترین سالن فرودگاهی جهان است. ترمینال فرودگاه دقیقا در مجاورت سالن قرار دارد و شما بدون اینکه وارد سالن همگانی شوید، می توانید با خودروی ویژه به سالن فرست کلاس بروید و در موعد مقرر با همان خودرو به سمت پرواز حرکت کنید. گفتنی است که همه مراحل قبل و بعد از پرواز، مانند: چک این، چک اوت، امور مهاجرت و غیره در همین سالن قابل انجام است.

وجود یک رستوران عالی با غذاهای لذیذ به اهمیت حضور در این سالن می افزاید. همچنین، در صورت نیاز می توانید به اتاق استراحت مراجعه کنید و آنجا یک چرت کوتاه بزنید. اما نقطه اوج هیجان برای من زمانی بود که از ترمینال به سمت هواپیما حرکت کردم و ای کاش این مسیر طولانی ترین مسیر دنیا بود! دلیلش هم در تصویر مشخص است!

3- سالن هواپیمایی سوئیس در زوریخ

طراحی داخلی این سالن بسیار منحصر به فرد است و بعد از غذایی که در رستوران سالن ایرفرانس تجربه کردم، غذای رستوران این سالن بهترین بود. اما دو چیز این سال را نسبت به دیگر موارد متمایز می کند.

اول اینکه شما می توانید اتاق خواب اختصاصی خود را داشته باشید و از تخت خواب گرم و نرم آن لذت ببرید. تشک تخت خواب آنجا به حدی خوب و دوست داشتنی بود که حتی در هتل های درجه یک هم آن را تجربه نکرده بودم. آنجا اگر خوابتان هم نیاید، بد نیست کمی روی آن تشک ها دراز بکشید.

دوم اینکه، با ورود به یک تراس بزرگ می توانید باند فرودگاه را تماشا کنید. نکته جالب اینکه فقط در تابستان ها با بستنی از مهمان ها در این تراس پذیرایی می شود.

4-سالن کاتای پاسیفیک در هنگ کنگ

طراحی این سالن به نوعی است که شما خودتان را بیشتر یک مهمان هتل می بینید تا مسافر فرودگاه. رستوران هم فضای دلنشینی دارد و غذاهای خوشمزه در انواع مختلف به شما چشمک می زنند.

این سالن اتاق های خصوصی برای استراحت دارد که از پنجره آن می توانید ورود و خروج  هواپیما ها را تماشا کنید.

شما آنقدر خوشبخت هستید که به محض ورود می توانید از خدمات ماساژ پا به مدت 10 دقیقه بهره مند شوید که در نوع خود بینظیر است.

5-سالن کانتاس در سیدنی

فضای این سالن بسیار دل باز و مفرح است و نور طبیعی در مدت روز همه جا را به خوبی روشن می کند.

منوی غذاهای رستوران هم چیزی کم ندارد و اغلب غذاهای محبوب و هیجان انگیز را در خود جای داده است.

نکته شگفت انگیز امکان استفاده از مرکز اسپا است. شما می توانید به مدت 20 دقیقه از اسپا استفاده کنید، البته انتخاب ماساژ بدن یا صورت  به عهده خودتان است.

6-سالن ال صفوای هواپیمایی قطر در دوحه

این سالن بیشتر به یک موزه شباهت دارد. سقف این مجموعه نزدیک به 12 متر ارتفاع دارد و فضای موجود آنقدر وسیع است که جمعیت زیادی را در خود جای می دهد.

غذای رستوران به اندازه سالن ایرفرانس و سوئیس لذیذ نیست، اما ویژگی های دیگری دارد که می توانید از آن لذت ببرید.

برای مسافرانی که قرار است مدت طولانی را در فرودگاه سپری کنند، اتاق های خصوصی در نظر گرفته شده که می توانید آنجا به استراحت بپردازید.

اما این سالن نسبت به دیگر سالن های فرست کلاس قوانین عجیب و غریبی دارد. مثلا اینکه مقدار آرایش صورت شما تعیین می کند که می توانید از تخت خواب استفاده کنید یا خیر. از طرفی، اگر بخواهید از مرکز اسپا استفاده کنید باید برای هر بخش آن به طور جداگانه پول بپردازید و چیزی مجانی نیست.

7-سالن تایی در بانکوک

کارکنان این سالن جزو افرادی هستند که حسابی مراقب شما هستند، آنها مشخصات پرواز را از شما می پرسند و خودشان شما را به سمت جایگاه های مشخص می برند.

در بخش هایی از این سالن اتاق های نشیمن وجود دارند که می توانید به همراه دیگر مسافران خستگی را از تن بیرون کنید.

غذای رستوران هم تفاوت چندانی با دیگر سالن هایی که پیش از این به معرفی آنها پرداختم، ندارد.

اما این سالن یک ویژگی خاص و دوست داشتنی دارد و آن استفاده از خدمات اسپا و ماساژ به مدت یک ساعت است. ماساژ در این سالن همان چیزی است که پیش از پرواز های طولانی به ان نیاز دارید و البته در هیچ یک از سالن های فرودگاهی فرست کلاس هم نمی توانید در این حد هدمات اسپا داشته باشید.

8-سالن الاتحاد در ابوظبی

طراحی سالن بسیار شیک و جذاب است و سالن ورزشی را هم در هیچکدام از سالن های دیگر ندیدم که البته خدمات اسپا و ماساژ هم ارائه می کرد.

غذای رستوران هم در نوع خودش بی نظیر و دوست داشتنی بود.

اینجا خبری از اتاق استراحت و تخت خواب اختصاصی نبود و می شد روی صندلی های راحتی کمی خستگی سفر را به در کرد.

9-سالن اماراتز در دبی

سالن فرست کلاس هواپیمایی اماراتز بیشتر شبیه به یک سالن پذیرایی است تا یک سالن فرودگاهی. اگر راستش را بخواهید این سالن به شکل مسخره ای بزرگ است. انقدر بزرگ که سرتاسر ترمینال کشیده شده است و آنقدر خلوت است که شاید شما پس از مدت کوتاهی احاسا تنهایی کنید.

سالن یک رستوران شیک دارد که غذاهای آن خوب است. همچنین خدمات اسپا و ماساز به مدت 15 دقیقه به مسافران ارائه می شود. اما درمورد ویژگی خارق العاده این فرودگاه باید بگویم که  برای سوار شدن به هواپیما نیاز به اتوبوس یا خودرو اختصاصی ندارید و می توانید مستقیم از سالن با چند قدم پیاده روی به پله های هواپیما برسید.

10-سالن پرایوت روم هواپیمایی سنگاپور در سنگاپور

پرایوت روم سالنی است در سالنی دیگر و دوباره سالنی در سالنی دیگر. البته این سالن اتاقی برای استراحت ندارد و خبری هم از تخت خواب گرم و نرم نیست. اما آنجا می توانید به رستوران بروید   و غذاهای لذیذ نوش جان کنید. به لطفا سیستم تهوه مطبوع،  هوای داخل بسیار تمیز و سرحال کننده است.

11-سالن عمان در مسقط

سال گذشته بود که هواپیمایی عمان سالن فرست کلاس را در فرودگاه مسقط افتتاح کرد. با وجود اینکه هواپیمایی عمان فقط دو هواپیمای فرست کلاس دارد، جای تعجب است که سالن فرودگاه چرا آنقدر بزرگ طراحی شده است.

طراحی داخلی سالن بسیار جالب و بامزه است. رستوران غذاهای خوش مزه ای دارد و خدمات اسپا در بخش بیزینس کلاس ارائه می شود.

نویسنده: بن لوکی، گردشگر و بلاگر

مترجم: محسن عقبایی

مرتبط با : لوفت‌هانزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز