زمین خواری دانه درشت ها در لواسان

لست سکند

کمتر پرونده فساد و تخلفی را می‌توان دید که اسم لواسان به‌نوعی در آن نباشد.

به گزارش کاماپرس؛ «من با مشایخ و نجفی مانند سه ‎برادر بودیم، اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم میدهند و اگر کل ‎لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من می‌کنند. » این بخشی از اظهارت اکبر طبری در دادگاه رسیدگی به اتهام فساد اقتصادی در زمان مسولیت او در قوه قضاییه است. اظهاراتی که بازهم پای پرونده زمینهای خوش آب ورنگ لواسان را باز کرد. منطقه‌ای که خوراک زمین‌خواران شده و مدتهاست یک پای ثابت اتهامات وارده به مفسدان اقتصادی است. از پرونده شبنم نعمت زاده و داماد علی شمعخانی تا قاضی منصوری و اکبر طبری. شرق در گزارشی با به چرایی گره خوردن منطقه‌ لواسان به این پرونده‌ها پرداخته و نوشته است که یکی از دلایل محبوبیت لواسان برای افراد متخلف اقتصادی، ارزش بسیار زیاد قیمت‌ زمین‌های آن است.

زمین در لواسان متری 150 میلیون تومان

به نوشته شرق:« یک سال پیش، یعنی در تابستان سال 98، به گفته مشاوران املاک در لواسان قیمت زمین کلنگی در برخی مناطق لواسانات دست‌کم متری 45 تا 50 میلیون تومان بود. حالا و پس از افزایش چندبرابری قیمت‌ها این نرخ به بالای 150 میلیون تومان نیز رسیده است.

زمین‌خواری روزانه انجام می‌شود

راز آسمان پایتخت

علی امراللهی‌مجد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصرف زمین و فرایند کند و طولانی رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری هم این‌طور توضیح داد: «با توجه به اینکه فرایند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری و رفع تصرف اراضی زمان‌بر و طولانی و گاهی ممکن است رسیدگی به پرونده‌ای یک سال، دو سال یا چندین سال طول بکشد؛ بنابراین در طول سال، هم تصرف اراضی به‌دست اشخاص و هم رفع تصرف صورت می‌گیرد؛ یعنی شاید از ابتدای سال جاری چندین مورد رفع تصرف وجود داشته باشد که پرونده‌های آنها مربوط به سنوات گذشته باشد. از‌این‌رو بهتر است بگوییم که زمین‌خواری به‌صورت جاری و یومیه اتفاق می‌افتد و میزان شدت و حدت آن متغیر است.»

لیست پرونده‌های «لواسانی»

شرق در این گزارش به پرونده افرادی که نامشان با لواسان گره خورده هم اشاره کرده است.از جمله پرونده‌ بابک زنجانی، قاضی غلامرضا منصوری، شبنم نعمت‌زاده و حسن میرمحمدعلی،اکبرطبری و شهردار لواسان که در کنار سایر اتهاماتی که به آنها وارد شده، در پی رشوه یا پول‌های بادآورده صاحب زمین و ملک در این منطقه هم شده‌اند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز