۵ کلید واژه وزیر صنعت پزشکیان برای کنترل بازار خودرو

ژیوار

روز گذشته محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صمت، در صحن علنی مجلس به تشریح سیاست‌های خودرویی خود پرداخت و از پنج کلید واژه «خصوصی‌سازی»، «واردات»، «قیمت‌گذاری»، «رقابت‌پذیری» و «مشارکت خارجی» برای حل مشکلات صنعت خودرو استفاده کرد.

به گزارش کاماپرس، وزیر پیشنهادی صمت در نطق دفاعی دیروز خود گفته که «واردات خودرو از طرف قانون ابلاغ شده و ما برای ارتقای کیفیت خودرو‌ها راهی ‌جز رقابتی‌سازیِ بازار خودرو نداریم؛ ما با واردات، بازار خودرو را رقابتی می‌کنیم؛ ضمن اینکه صنعت خودرو باید به‌سمت خصوصی‌شدن برود.»

دنیای اقتصاد در این باره معتقد است که اگرچه وزیر پیشنهادی صمت در نطق دیروز خود صحبتی از مسئله‌ی مهم قیمت‌گذاری خودرو نکرده، اما به مجلسی‌ها گفته که حذف قیمت‌گذاری دستوری در شرایط فعلی (نبود تعادل بین عرضه و تقاضا) التهاب‌زاست و می‌خواهد این سیاست را به صورت تدریجی حذف کند.

بیشتر بخوانید:

با توجه به برنامه‌های اتابک به‌خصوص اظهارات دیروزش در صحن علنی مجلس، مشخص است که وی به چالش‌های بزرگ در خودروسازی واقف است و برای رفع آنها برنامه دارد. بدون تردید در صورت رفع یا تعدیل این چالش‌ها، خودروسازی کشور شرایط بهتری را در حوزه‌های مختلف تجربه خواهد کرد و رضایت عمومی از محصولات و خدمات این صنعت نیز افزایش خواهد یافت.

دریان سفر امید

این موضوع البته بدان معنا نیست که وزیر صمت نمی‌تواند در مسیر اصلاح خودرو گام بردارد، چه آنکه اعتقاد واقعی وی به اصلاحات و تلاشش برای انجام آنها، قطعا می‌تواند به حل چالش‌هایی مانند قیمت‌گذاری دستوری، واردات و تولید کمک کند.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز