۵ مکان مخصوص عکاسی در حاشیه تهران

مکان های زیبای اطراف تهران - کاماپرس
ژیوار

اگر برای تعطیلات قصد عکاسی دارید، روستاهایی در اطراف تهران وجود دارند که می‌توانید صبح به آنجا رفته، عکاسی کنید و شب هنگام به خانه بازگردید.

کاماپرس در این گزارش ۵ مکان زیبا برای عکاسی را معرفی می‌کند.

روستای خور؛ پیشینه تاریخی در کنار طبیعت زیبا

یکی از بهترین مقاصد اطراف تهران که طبیعت و منظره‌ای زیبا برای عکاسی دارد، روستای خور است. این روستا که از توابع کرج و در 18 کیلومتری این شهر واقع شده، در مسیر جاده چالوس قرار گرفته است. تنها ویژگی مثبت آن طبیعت زیبا نیست، خور پیشینه تاریخی غنی نیز دارد. آبشار خور، پیست اسکی خور، قله گندم چال، بقعه امامزاده شاهزاده عسکری و تپه دژبر از جاذبه‌های زیبای این روستای تاریخی است. هوای خنک آن در تابستان و قله‌ها و دره‌های سرسبز به همراه باغ‌های دیدنی آن‌را برای سفر و عکاسی جالب توجه کرده است. همچنین یک گورستان قدیمی در مرکز آن واقع شده که دیدنی است.

مکان‌های اطراف تهران - کاماپرس

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

روستای چلاو؛ منطقه پر از آبشار

چلاو روستای کوچکی است در ۳۰ کیلومتری جاده آمل. این روستا در شرق جاده هراز که منطقه‌ای جنگلی با طبیعتی بکر است قرار دارد. طبیعت همیشه بارانی آن جنگلی و سرسبز بوده و منظره زیبای آن مناسب عکاسی است. آبشار برجی کلا در دره چلاو و نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است. ۴ آبشار زیبا در این روستا واقع شده که سه آبشار آن پلکانی است. آبشار چهارم با ۲۳ متر ارتفاع به حوضچه‌ای بزرگ منتهی می‌شود. گرچه منظره این منطقه به حدی زیباست که ممکن است عکاسی را فراموش کنید و یا به اندازه‌ای محو طبیعت شوید که خود در عکس‌ها نباشید.

روستای نزدیک تهران - کاماپرس

روستای زرین دشت؛ رودخانه و چشمه‌های آب معدنی

زرین دشت ۱۲۰ کیلومتر با تهران و ۴۰ کیلومتر با فیروزکوه فاصله دارد. رودخانه حبله رود از جذابیت‌های زیبای این روستا و چشمه‌های آب معدنی خمده و دریابک نیز علاوه بر زیبایی، خواص درمانی بسیاری نیز دارند. این روستا دارای چهاربخش به نام‌های انزا، مزداران، آتشان و دهگران بوده و در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است.

مناظر دیدنی اطراف تهران - کاماپرس

روستای آبنیک؛ آبشاری با آب گوارا

روستای آبنیک از توابع رودبار قصران شمیرانات تهران بوده و در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم واقع شده است. آبشار یخی آبنیک در دره آبنیک و نزدیکی تنگه‌ای زیبا، برای یخ‌نوردی مناسب است. چشمه آبنیک نیز به آب گوارای آن معروف است.

طبیعت اطراف تهران - کاماپرس

وردیج و واریش؛ کوه‌هایی شبیه به انسان

روستاهای وردیج و واریش در شمال‌غربی تهران در جاده‌ای کوهستانی واقع شده‌اند. روستای وردیج در کن – سولقان و منطقه ۲۲ تهران واقع شده است. روستای واریش نیز در امتداد روستای وردیج قرار گرفته است. آبشار لت مال وردیج دارای سه آبشار کوچک و متوسط است که در مسیر جاده منتهای به روستای وردیج آن را مشاهده خواهید کرد. دامنه ارواح سنگی به صخره‌های آدمک شکلی گفته می‌شود که در اطراف این دو روستا قرار گرفته است.

کوه‌هایی شبیه به انسان - کاماپرس

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “۵ مکان مخصوص عکاسی در حاشیه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز