۵ روغن مو تغذیه کننده برای رفع خشکی مو

۵ روغن مو تغذیه کننده برای رفع خشکی مو

وزشدن مو یکی از معضلاتی است که به دلیل عدم رسیدگی به موها ایجاد می‌شود و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از راه‌حل‌های آنی و فوری برای از بین بردن این معضل استفاده از روغن‌های مختلف است که باعث افزایش اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان و مواد معدنی در موها شده و ظاهری درخشان و سالم به ارمغان می‌آورد.

کاماپرس در این گزارش، ۵ روغن مو تغذیه‌کننده برای رفع خشکی مو را معرفی می‌کند.

1-روغن آرگان

بدون شک امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از خواص روغن آرگان خبر نداشته باشد. این روغن گیاهی، به دلیل داشتن انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان از خشکی و وز شدن موها جلوگیری کرده و ظاهری درخشان و لطیف به موها هدیه می‌دهد. همچنین استفاده از روغن آرگان از مو در برابر اشعه آفتاب محافظت کرده و باعث حفظ سلامت موها، جلوگیری از ایجاد موخوره، کم کردن آسیب حاصل از رنگ کردن‌های مداوم و … می‌شود.

1-روغن آرگان 

2-روغن نارگیل

از گذشته‌های دور روغن نارگیل به عنوان بهترین روغن برای موهای خشک و وزدار با نتایج شگفت‌انگیز، استفاده می‌شد. coconut oil با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و پروتئین در ساختار خود، علاوه بر اینکه موها را آبرسانی می‌کند باعث تقویت آن‌ها نیز می‌شود. همچنین از دیگر فواید بی نظیر و خاص این روغن می‌توان به نفوذپذیری آن به داخل تارهای مو بر خلاف دیگر روغن‌های تقویتی مو اشاره کرد که وز و خشکی آن‌ها را به طور کامل از بین می‌برد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2-روغن نارگیل 

3-روغن بادام تلخ

یکی دیگر از موثرترین درمان‌ها برای موهای خشک و وزدار استفاده از روغن بادام تلخ است. بادام تلخ با داشتن اسیدهای چرب امگا 9، ویتامین E و پروتئین به حفظ رطوبت، افزایش درخشندگی و حتی رشد مجدد موها کمک می‌کند و یکی از بهترین‌ها برای از بین بردن وزی موها است. همچنین این روغن با از بین بردن سلول‌های مرده پوست سر و افزایش جریان خون کف سر، از بروز مشکلات احتمالی و وز شدن موها جلوگیری می‌نماید.

3-روغن بادام تلخ 

4-روغن کرچک

شاید به جرات بتوان روغن کرچک را به عنوان بهترین روغن برای پرپشت شدن مو به شمار آورد. اما باید حتما به این نکته توجه کنید که این روغن برای کسانی که موهای خشک و وز دارند بسیار مفید و کاربردی است. این دانه روغنی مفید، دارای خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین E و پروتئین است که موها را آبرسانی کرده، خشکی آن‌ها را از بین می‌برد و موهایی براق، سالم  و بدون وز هدیه می‌دهد.

4-روغن کرچک 

5-روغن آووکادو

اگر شما هم جرو آن دسته افراد دوستدار موهای سالم و خوش‌حالت هستید، نیاز است چربی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان کافی را به موهایتان برسانید. در این میان روغن آوودکادو با داشتن تمام این موارد، یکی از بهترین روغن‌ها برای موهای خشک و وز بوده و لطافت و درخشندگی را به موها هدیه می‌کند. همچنین طبق تحقیقات انجام شده در سال 2012، میوه آووکادو منبع طبیعی بیوتین بوده و باعث تقویت و براقیت موها می‌شود. استفاده از این روغن برای افرادی که موهای خشک و وز دارند به شدت توصیه می‌شود.

5-روغن آووکادو

انتهای پیام

مرتبط با : داروخانه روشاداروکده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز