۵ ترفند خانگی برای برق انداختن شیرآلات

شیرآلات_کاماپرس
ژیوار

تمیز کردن شیرآلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه چون به‌طور مستقیم و دائمی با دست افراد تماس دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. این وسیله‌ها خیلی سریع آلوده می‌شوند و میکروب‌ها و باکتری‌های دست‌های آلوده را به خود جذب می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، علاوه برجذب میکروب و بهداشتی نبودن، به‌مرورزمان شیرآلات زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند. این املاح و باکتری‌ها علاوه بر ضرری که برای سلامتی افراد خانواده‌ دارند، جلوه نازیبایی به خانه‌ها می‌دهند.

ترفندهایی برای تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات با جوش‌ شیرین: جوش‌ شیرین ساده‌ترین و مؤثرترین ماده برای تمیز کردن شیرآلات، ظرف‌شویی، اجاق‌گاز و سایر تجهیزات خانه و آشپزخانه است.

برای کار به شرح زیر است:

  1. ۱/۴ فنجان جوش‌شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری آب گرم در یک کاسه ترکیب کنید تا یک ترکیب خمیری درست شود.
  2. خمیر به‌دست‌آمده را با استفاده از اسفنج، پارچه یا مسواک نرم بر روی شیرآلات بمالید. این کار را ادامه دهید و تمام سطوح و گوشه‌ها را با استفاده از مسواک تمیز کنید. برای این کار از اجسام زبر و سفت مانند سیم ظرف‌شویی استفاده نکنید. حتی اگر قصد استفاده از مسواک برای تمیز کردن شیرآلات را دارید حتماً چک کنید که مسواکتان نرم باشد تا ایجاد خش روی شیر نکند.
  3. شیرآلات را با آب سرد بشویید و سپس به کمک پارچه‌ای تمیز، سطوح را خشک‌ کنید.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

تمیز کردن با سرکه: ابتدا گردوخاک روی شیرآلات را تمیز کنید. دقت کنید که تمیز کردن شیرآلات با سرکه از مؤثرترین روش‌هاست اما حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا اثر خود را بر روی شیرها نشان دهد.

مراحل کار:

  1. از نسبت برابر سرکه و آب استفاده کنید، هردوی این مواد را داخل ظرفی شیشه‌ای ریخته و مخلوط‌ کنید.
  2. پارچه آغشته به مخلوط آب و سرکه را به مدت یک ساعت بر روی سطوح شیرآلات بگذارید.
  3. بعد از یک ساعت با استفاده از یک اسفنج یا پارچه خشک، سطوح را تمیز کنید. برای جلوگیری از ایجاد خراش بر روی شیرآلات، اسفنج را خیلی محکم نکشید.
  4. در آخر با پارچه تمیز شروع به خشک‌کردن سطوح شیرآلات کنید.

شیرآلات_کاماپرس

تمیز کردن با آب و صابون: روش مؤثر دیگر استفاده از آب و صابون است. صابون ماده‌ای بی‌ضرر است که در هر خانه‌ای نیز موجود است. بوی خوبی دارد و آسیبی به رنگ شیرآلات نمی‌زند. برای استفاده از این روش در برق انداختن شیرآلات، کافی است محلول آب و صابون را به اسفنجی نرم یا پارچه‌ای تمیز آغشته کنید و تمام سطوح شیر را با آن تمیز کنید.

یک‌ راه دیگر برای استفاده از صابون در تمیز کردن شیرآلات این است که مقداری صابون رنده و در ظرف نگهداری کنید. به‌این‌ترتیب هر بار برای تمیز کردن سطوح ظرفشویی و شیرآلات از این صابون آماده استفاده می‌کنید. بعد از تمیز کردن تمام زوایای شيرآلات با صابون، از آب سرد برای پاک کردن شیر استفاده کنید و سپس با پارچه تمیز آن را خشک‌کنید.

استفاده از روغن‌زیتون: با استفاده از چند قطره روغن‌ زیتون و آغشته کردن شیرآلات به آن می‌توانید به‌راحتی سیاهی‌های روی شیرآلات را پاک‌کنید. برای انجام این کار کافی است دو یا سه قطره روغن‌ زیتون را روی یک اسفنج یا پارچه نرم بریزید آن را روی سطوح شیرآلات بمالید؛ و درنهایت با استفاده از یک دستمال تمیز شیرهای بهداشتی را خشک‌کنید.

استفاده از آرد: یک لیوان آرد معمولی را بردارید و آن را روی شیرآلات خشک بریزید. سپس با استفاده از یک دستمال آرد را به تمام قسمت‌های شیرآلات بمالید. مخصوصاً قسمت‌هایی که تیرگی بیشتری دارند. پس از چند دقیقه می‌توانید شیر را بشویید و خشک‌کنید.

استفاده از لیموترش: برای تمیز کردن سطوح شیرآلات می‌توانید از آب‌لیمو یا لیموترش استفاده کنید. این ماده علاوه بر تمیز کردن سطوح شیرآلات، بوی خوبی به فضا می‌دهد. لیموترش را از وسط نصف کرده و روی شیرآلات بکشید. در انتها آن را آبکشی کرده و با دستمال پاک‌کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شیرآلات آروند
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز