۵ اقامتگاه بومگردی جذاب یزد + هزینه خردادماه

اقامتگاه بومگردی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یزد یعنی اصالت، تاریخ و تمدن. قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های آن با دیوارهای کاه‌گلی و خانه‌های خشتی حس زندگی دارد و کمتر پیش می‌آید کسی به این شهر سفر کند و شیفته فرهنگ آن نشود. به خصوص اگر برای بودن در یزد، در اقامتگاه‌های بوم گردی جذاب آن مستقر شود. معماری‌های خاص و قدیمی اقامتگاه‌ها شکوه یزد را بیشتر به رخ می‌کشد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی ۵ اقامتگاه بومگردی جذاب یزد همراه با قیمت می‌پردازد.

۱_خانه بومی خشت و خاطره

یکی از اقامتگاه‌هایی تاریخی و جذاب یزد، خانه بومی خشت و خاطره در بلوار بسیج روبروی آب انبار رستم گیو است که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و به دوره قاجار برمی‌گردد. سنگ‌فرش‌ها با آجرهای خشتی و دیوارهای کاهگلی نمای این اقامتگاه را دیدنی کرده است.

ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۵۵ گردشگر در ۱۴ اتاق به صورت پنج اتاق 2 تخته، سه اتاق 3 تخته، یک اتاق 4 تخته، سه اتاق 5 تخته، یک اتاق 6 تخته و یک اتاق 10 تخته، این اقامتگاه را برای کسانی که به صورت گروهی و با تعداد بالا به یزد می‌روند، به گزینه خوبی تبدیل ‌کرده است.

از امکانات خانه بومی خشت و خاطره، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام اختصاصی در هر اتاق، سیستم گرمایشی و سرمایشی (شوفاژ، کولر گازی)، پارکینگ غیرمسقف، اینترنت و وای فای رایگان را می‌توان نام برد.

فاصله این خانه تاریخی تا آتشکده زرتشتیان ۳ دقیقه، میدان امیر چخماق ۶ دقیقه، مسجد جامع یزد ۹ دقیقه و زندان اسکندر ۱۰ دقیقه است. برای رزرو اتاقی دو نفره در این اقامتگاه در طبقه همکف و تخت دابل، باید شبی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

اتاق 5 تخته ایران دخت با یک تخت تکی و دو تخت دابل، دارای سرویس بهداشتی اختصاصی شبی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. گفتنی است این قیمت‌ها بدون وعده صبحانه و ناهار است.

اقامتگاه بومگردی جذاب یزد-کاماپرس

۲_اقامتگاه بومگردی انار عقدا اردکان یزد

اگر می‌خواهید همزمان تاریخ، هویت، هنر و معماری یزد را به تماشا بنشینید، این اقامتگاه می‌تواند تجربه جذابی برایتان باشد. بومگردی انار، خانه‌ای سنتی خشتی در دو طبقه است که در قسمت پشت بام رستوران قرار گرفته و اصالت و سنت یزد را پیش‌روی خود می‌بینید. این اقامتگاه امکاناتی نظیر کافی شاپ، اینترنت، پارکینگ، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و نمازخانه دارد.

اقامتگاه انار عقدا، ظرفیت ۴۵ نفر را دارد و ۱۵ باب اتاق به صورت ۵ اتاق دو تخته، ۶ اتاق سه تخته، ۳ اتاق چهار تخته و یک اتاق چهار نفره کف خواب است، دارد. اتاق‌ها سرویس بهداشتی اختصاصی و حمام ندارند. یکی دیگر از مزیت‌های این اقامتگاه موقعیت جغرافیایی آن است و به مسجد جامع عقدا، کاروانسرا و دروازه بزرگ عقدا، موزه فرش اردکان، خانه خالو میرزا نزدیک است‌‌.

برای یک اتاق ۴ تخته سلطانی دارای سرویس بهداشتی اختصاصی در طبقه اول همراه با صبحانه باید شبی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

اقامتگاه بومگرد یزد-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

۳_اقامتگاه سنتی خان سالار

اگر در عین جذابیت محل اقامت، قیمت آن برایتان اولویت دارد، اقامتگاه خان سالار یکی از گزینه‌ها است. این اقامتگاه ۱۰ اتاق در دو طبقه دارد و حوضی که در وسط حیاط قرار گرفته و با سرو نوشیدنی‌های مختلف، ساعات خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند. از دیگر مزیت‌هایش قرار گرفتن در بافت تاریخی یزد و کوچه مالمیر را می‌توان گفت که تا مراکز گردشگری با ماشین فاصله کمی دارد و زندان اسکندر، مسجد جامع و میدان امیر چخماق در نزدیکی خان سالار است.

رستوران، پارکینگ، اینترنت در لابی، کافی شاپ، سرویس ایرانی و فرنگی از جمله امکانات آن شمرده می‌شود‌ و هزینه اقامت برای کودکان زیر 6 سال در صورت عدم استفاده از سرویس اضافه در این اقامتگاه رایگان است.

اگر دو نفر هستید و یک اتاق دو تخته دابل رزور کنید، همراه با صبحانه، ۹۹۰ هزار تومان پرداختی شما می‌شود. امتیاز این اقامتگاه از لحاظ تمیزی و بهداشت و رفتار کارکنان موقعیت دسترسی و مکانی در حد بالا و قابل قبول گزارش شده است.

اقامتگاه بومگردی جذاب یزد-کاماپرس

۴_اقامتگاه بوم گردی دوستانه

این اقامتگاه در بافت قدیمی و تاریخی فهادان یزد قرار دارد و در وسط حیاط حوضی ستاره‌ای شکل وجود داشته که دورتادور آن گلدان‌های کوچیک چیده شده است. ظرفیت این اقامتگاه حدودا ۳۵ نفر است و داخل ساختمان ۱۰ اتاق دارد که شامل ۳۵ تخت و سرویس رختخواب می‌شود. یکی از نزدیک‌ترین مکان‌های تاریخی زیبا به این اقامتگاه باغ دولت آباد است و تا خانه لاری‌ها هم ۱۲ دقیقه فاصله دارد. گردشگرانی که در این اقامتگاه، حضور داشتند تمیزی اتاق‌ها و هزینه آن را مناسب گزارش داده‌اند.

اگر قصد انتخاب بوم گردی دوستانه را دارید، باید بدانید قیمت اتاقی ۴ متری و دو تخته دابل با سرویس بهداشتی و حمامی مستقل و با چشم انداز حیاط در طبقه همکف، یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در هر شب اعلام شده است.

قامتگاه بوم گردی-کاماپرس

۵_اقامتگاه بومگردی مارکار یزد

این اقامتگاه در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های یزد به نام تل به معنای بلندی بنا شده و ۵ اتاق به نام‌های منیژه، گیو، گردآفرید، سپندا و سيندخت دارد. اتاق منیژه با تخت کویین همراه با صبحانه و سرویس بهداشتی و حمام است و قیمت یک شب اقامت در این اتاق ۳ میلیون تومان اعلام شده است. در مجموع امکانات و خدماتی که این اقامتگاه به مسافران عرضه می‌کند در حد یک هتل است و پارکینگ، رستوران، باربیکیو، آلاچیق و کافی شاپ دارد.

این اقامتگاه تورهای شهری و فعالیت‌های فصلی مختلف برای راحتی میهمانان ارایه می‌کند.

اقامتگاه بومگردی-کاماپرس
انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتدالاهوطاهاگشت
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “۵ اقامتگاه بومگردی جذاب یزد + هزینه خردادماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز