بهترین سوغات یزد را از کجا بخریم؟

یزد یکی از شهرهای تاریخی کشور محسوب می‌شود که همواره میزان گردشگران بی شمار ایرانی و خارجی است. اگرچه از یزد به عنوان شهر بادگیرها، شهر دوچرخه‌ها و عروس کویر نام برده می‌شود اما این شهر برای گردشگران، شهر شیرینی خوشمزه قطاب نیز هست.

کاماپرس در این گزارش به معرفی سوغاتی‌های خوشمزه یزد و بهترین مکان‌های فروش سوغاتی‌های این شهر پرداخته است.

سوغاتی‌های خوشمزه یزد

یزد شهر قطاب‌های خوشمزه است. از دید گردشگران قطاب معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین سوغات یزد است. این شیرینی یک لایه خمیری است که داخل آن پر از انواع مغزیجات است. به همین دلیل کمتر کسی است که از علاقمند به خوردن این شیرینی نباشد.

علاوه بر قطاب، شیرینی‌های حاجی بادومی نیز جزو شیرینی‌های خاص و اصیل یزدی‌ها محسوب می‌شود. این شیرینی‌های کوچک و خوشمزه لایه‌ای خمیری و ترد دارند که روی مغز بادام کشیده شده است.

اگر علاقمند به شیرینی‌های قدیمی یزد هستید، حتما به سراغ نان پنجره‌ای هم بروید که با نام خاتون پنجره نیز معروف است. این شیرینی از موادی چون آرد سفید، تخم مرغ، نشاسته، پودر قند و گلاب تهیه می‌شود و به دلیل شکل ظاهری زیبایی که دارد به این نام خوانده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

علاوه بر این شیرینی‌های خاص یزد، انواع خاصی از نان برنجی، سوهان آردی، لوز، پشمک، باقلوا، حلوا ارده و کیک یزدی را نیز می‌توانید در سوغاتی فروشی‌ها و قنادی‌های یزد پیدا کنید و از طعم خوشمزه همه آن‌ها لذت ببرید.

سوغات یزد

خرید سوغاتی‌های یزد از فروشگاه حاج خلیفه رهبر

حاج خلیفه رهبر به نوعی معروف‌ترین سوغاتی فروشی یزد است و به خصوص برای خرید قطاب و باقلوای یزد، بهتر است که اول به این فروشگاه مراجعه کنید. شهرت این مغازه به قدری است که تقریبا در تمامی روزها باید برای خرید سوغاتی در صف بایستید. همین موضوع باعث می‌شود که از تازه بودن شیرینی‌های حاج خلیفه مطمئن باشید.

فروشگاه حاج خلیفه رهبر دارای 3 شعبه است. شعبه اصلی در بافت تاریخی یزد و میدان امیر چخماق قرار دارد. دو شعبه دیگر نیز در بلوار جمهوری اسلامی و بلوار دانشگاه قرار گرفته‌اند.

بازار حاجی قنبر

بازار حاجی قنبر مرکز فروش انواع سوغاتی‌های یزد از شیرینی‌ها تا صنایع دستی این شهر است. این بازار که یکی از بازارهای زیبا و سنتی مرکز ایران محسوب می‌شود، معروف‌ترین سوغاتی فروشی‌های یزد را شامل می‌شود. بیشتر قنادان یزد کار خود را از این بازار آغاز کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها هنوز هم در این مرکز گردشگری به کار مشغول هستند.

این بازار در نزدیکی میدان امیرچخماق قرار دارد و به دلیل همجواری با سایر جاذبه‌های تاریخی یزد، در دسترس دائمی گردشگران قرار دارد.

شیرینی بهشت یزد

بهشت یزد یکی از بهترین عرضه‌کننده‌های انواع شیرینی و سوغاتی یزد است. تقریبا تمام شیرینی‌های سوغات یزد و انواع دیگری از شیرینی‌ها در این قنادی به فروش می‌رسد. کیفیت شیرینی‌های عرضه شده در بهشت یزد بسیار بالا است.

شیرینی بهشت یزد در میدان فرهنگ، ابتدای بلوار خاتمی قرار گرفته است و بسیاری از یزدی‌ها نیز شیرینی‌های خود را از این فروشگاه خریداری می‌کنند.

شیرینی سنتی یزد

این مغازه شیرینی فروشی نیز یکی از برندهای مطرح فروش سوغات یزد است و بیشتر به عرضه شیرینی‌های سنتی این شهر مشغول است. شیرینی سنتی یزد دارای دو شعبه در این شهر است. شعبه اول و اصلی در بلوار جمهوری و شعبه دوم در بلوار ولیعصر یزد قرار گرفته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “بهترین سوغات یزد را از کجا بخریم؟

  1. محمد میعاد گفته:

    برای خرید حلوا ارده و ….بهترین جایی که با توجه تجربه کسب کردم پشت بازار مسگرها حلوا ارده حاج سید محمد حلوائیان قیمتهاشونم منصفانه تر و کیفیت بهتر👌 عالیه
    + آب حیات درست خیابان روبروی امیر چخماق

  2. محمد مهدی گفته:

    من خودم یزدی هستم و واقعا اگه کیفیت براتون مهمه حاج خلیفه رهبر از همه بهتره
    فقط دقت کنید اندکی از کسبه هم همون نزدیکی از نام این طرف سو استفاده کردن و مردم اشتباهی خرید کردن و ناراضی بودن مغازشون درست نبش هست و حدود ۱۰۰ سالی هست که کارشون اینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز