۱۳ پیشنهاد به مسعود پزشکیان برای مناظره دوم

تورهای مسافرتی لحظه آخر
۱۳ پیشنهاد به مسعود پزشکیان برای مناظره دوم:
  1.  از صحبت‌های کلی و بدیهی گذر کنید؛ از فرصتی که روی آنتن زنده در اختیار شماست برای گفتن مصداق‌ها استفاده کنید.
  2.   تعارفات را کنار بگذارید و چشم در چشم رقیب، به جای «افعال سوم شخص و مجهول» از «افعال دوم شخص و معلوم» استفاده کنید.
  3.  از صحبت‌های تکراری که در مناظره‌ها و مصاحبه‌های قبلی داشتید، پرهیز کنید و حرف‌های نو و مصداقی بزنید.
  4.  به رقیبی که زیاد حرف می‌زند، اجازه ندهید در زمان شما حرف بزند. قاطعانه از او بخواهید سکوت کند.
  5.  در مقابل رقیبی که منتظر است از رفتار متواضعانه شما سواستفاده کند، تواضع به خرج ندهید. (اشاره به تعداد عمل‌های جراحی)
  6.  به جای مرور مبانی مدیریت و اصول برنامه‌ریزی، بر مصادیقی که به زندگی روزمره مردم آسیب زده تمرکز کنید. به عنوان مثال به فشاری که بر بیماران سرطانی و خاص بابت دار‌و وارد می‌شود، اشاره کنید. به کاهش میزان مصرف گوشت و لبنیات در سفره مردم و عوارضی که بر سلامت کودکان و نوجوانان دارد، اشاره کنید.
  7.  بر تناقض‌های عیانِ رقیب تاکید کنید و با تکرار چندبارهٔ سئوال، رقیب را ناچار به پاسخگویی کنید. به عنوان مثال بپرسید چگونه خود از اینترنت بدون محدودیت استفاده می‌کنند اما دسترسی میلیون‌ها ایرانی به اینترنت را محدود کرده‌اند.
  8.  به بی‌اخلاقی‌های رقیب اشاره کنید و به صراحت و مکرر بپرسید با رئیس ستاد انتخاباتی‌تان که معاون اجرایی دولت فعلی هم هست، بابت اینکه شما را «پس‌ماند و دورریز» خطاب کرده، چه برخوردی شده است.
  9. ‌ به مصادیق ساده و ملموس بپردازید؛ به عنوان مثال بگویید که یک کارگر ایرانی حداقل باید ۴۰ سال کار کند و هیچ هزینه‌ای نکند، تا اگر قیمت مسکن در این ۴۰ سال ثابت بماند، بتواند یک آلونک نقلی بخرد.
  10.  عصبانی و کلافه نشوید و جمله‌های خودتان را کامل بیان کنید. رقیب با عصبانی کردنِ شما، تمرکز ذهن و کلام‌تان را کاهش می‌دهد
  11.  ادعاهای توهمی رقیب را با تاکید زیر ذره‌بین قرار دهید و اجازه ندهید، با گنده‌گویی‌های بی‌حساب و کتاب مخاطب را گمراه کند. به عنوان مثال بخواهید تا نحوه بازگشت ارز حاصل از فروش کالا و خدمات به پاکستان و سریلانکا و صد کشور دیگری که ادعا می‌کند را بیان کند؛ در حالی‌که ایران در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف است.
  12.  بدون تعارف به تضییع منابع عمومی بابت نامزدهای پوششی که صداقت نداشتند و نماندند و اکنون هم در ستاد رقیب فعال هستند، اشاره کنید. همان‌هایی که حق و رأی مردم را نادیده می‌گرفتند و مدعی بودند اجازه نمی‌دهند پزشکیان رئیس‌جمهور شود.
  13.  به محتوایی که در توییتر و فضای مجازی منتشر می‌شود، چندان توجه نکنید. چند میلیون نفری که هنوز تصمیم خود دربارهٔ مرحله دوم انتخابات را قطعی نکرده‌اند، الگوهای ذهنی و رفتاری متفاوتی نسبت به کاربران شبکه‌های اجتماعی دارند. برای اقناع آن‌ها و جلب نظرشان بهتر است به صورت مصداقی به چالش‌های زندگی روزمره‌شان اشاره کنید.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “۱۳ پیشنهاد به مسعود پزشکیان برای مناظره دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز