۱۰ راه جلوگیری از کلاهبرداری در خرید طلا

ژیوار

طلا از فلزات ارزشمند بوده که طرفداران بسیاری نیز دارد؛ به همین خاطر فضای بسیار وسوسه انگیزی را برای سودجویان و کلاهبرداران ایجاد کرده است. برای ورود و حضور در بازار طلا و سرمایه‌گذاری با خرید طلا در آن لازم است آگاهی و دانش خود را جهت جلوگیری از کلاهبرداری بالا ببریم.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ۱۰ راه پیشگیری از کلاهبرداری در خرید طلا می‌پردازد.

طلای آب شده نخرید

بسیاری از افراد سودجو در طلای آب شده، فلزات دیگر را نیز اضافه کرده و عیار آن را به عیار 17 می‌رسانند، در نهایت نیز آن را بر مبنای عیار 18 محاسبه می‌کنند. اگر در این زمینه آگاهی کافی ندارید بهتر است طلای آب شده نخرید اما اگر حتما تمایل به خرید این نوع طلا دارید، ترجیحا از فروشگاهی معتبر و خوشنام خرید کنید.

استعلام عیار

برای اطمینان پیدا کردن از عیار درست و دقیق طلای مورد نظر خود، از سامانه‌های معتبر استعلام بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق آزمایشگاه‌های ری گیری معتبر، مقدار عیار همچنین اصلی یا تقلبی بودن طلا را استعلام کنید.

دریان سفر امید

بررسی کد طلا

روی قطعات مختلف طلا کدهایی درج شده که نشان‌دهنده عیار، رنگ، محل تولید، نوع ساخت و … است. با داشتن اطلاعات کافی درباره این کدها، می‌توانید هنگام خرید طلا، کد قطعه مورد نظر را بررسی کرده و از اصالت آن مطمئن شوید.

خرید طلا از فروشگاه معتبر

در برخی موارد مشاهده شده کلاهبردارانی در صفحات مجازی خود اقدام به فروش طلا به صورت اقساطی می‌کنند؛ اما پس از پرداخت آخرین قسط برای تحویل طلا به شما دیگر پاسخگو نبوده و پول‌های پرداختی‌تان از بین می‌روند. به همین خاطر برای خرید حضوری طلا، حتما به فروشگاه‌های معتبر و دارای جواز کسب مراجعه کنید. اگر به خرید آنلاین طلا نیز علاقه‌مند هستید حتما اعتبار صفحه مجازی فروشنده را چک کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد.

پرداخت پول از طریق کارتخوان

هنگام خرید طلا تا حد امکان برای پرداخت هزینه از کارتخوان استفاده کنید تا در صورت بروز مشکل، سند کافی داشته باشید. اگر قصد پرداخت مبلغ به صورت نقد را داشتید حتما از فروشنده بخواهید که عیناً مبلغ پرداختی شما را در فاکتور به صورت نقدی درج کند.

آشنا بودن با روش‌های محاسبه قیمت روز طلا

انواع مختلفی از طلا ماندد زینتی، آب شده، بدون اجرت و … وجود داشته که روش محاسبه قیمت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. آشنا بودن با این روش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام خرید طلا، از قیمت دقیق و منصفانه آن مطلع شوید و متحمل ضر و زیان نشوید.

خرید طلا - کاماپرس

دریافت فاکتور خرید

فاکتور خرید طلا به نوعی سند خرید شما بوده که باید از فروشنده دریافت کنید. داشتن فاکتور به معنای سرقتی نبودن طلا نیز است. در فاکتور خرید طلا، باید تمامی جزئیات طلا مانند عیار آن، اجرت ساخت همچنین نام و نام خانوادگی فروشنده ذکر شود. فاکتور طلا را همیشه در نزد خود نگه دارید تا بتوانید هر زمان که تصمیم به فروش آن داشتید بدون کمترین مشکلی آن را بفروشید.

اجرت ساخت

اجرت ساخت طلا به عنوان دستمزد محصولات زینتی ساخته شده از طلا از خریدار دریافت می‌شود. هنگام فروش طلا، اجرت ساخت از آن کم می‌شود؛ به همین دلیل هنگام خرید بهتر است طلا را با اجرت ساخت پایین‎ خریداری کنید. اجرت ساخت در طلا فروشی‌های مختلف متفاوت است؛ به همین علت بهتر است برای اطمینان، قبل از خرید از چند طلا فروشی قیمت انواع طلای انتخابی خود را پرس و جو کنید.

استفاده از آهنربا

طلا، فلزی بدون خاصیت مغناطیسی است؛ بدین جهت اگر آهنربا جذب قطعه طلای انتخابی شما شود، یعنی تقلبی بوده و در ساخت آن از مقدار طلای خالص بسیار کم و مقدار بیشتری از دیگر فلزات استفاده شده است.

استفاده از یخ

طلا جزو فلزات گرم محسوب می‌شود؛ بدین جهت اگر روی آن یخ قرار دهید، سرعت ذوب می‌شود. این امر گواه اصل بودن طلا است.

خرید طلا - کاماپرس

خرید طلا از “طلاسی”

طلاسی، پلتفرم خرید آنلاین طلای خام یا طلای بدون اجرت بوده که معتبرترین راه را برای حفظ ارزش سرمایه‌‌تان فراهم می‌کند. این مجموعه با قابلیت نقدشوندگی سریع دارایی شما را تضمین می‌کند تا در هر زمانی از شبانه روز بتوانید طلای خود را در سایت طلاسی فروخته و وجه آن را در سریع‌ترین زمان دریافت کنید. شما با استفاده از خدمات این مجموعه مانند مشاهده قیمت روز طلا، خرید آنلاین طلا و … می­‌توانید در کمترین زمان ممکن و با تضمین اصالت محصول خرید خود را انجام دهید. برای خرید حضوری از طلاسی به نشانی تهران، میدان هروی، بازار طلای هروی سنتر، پلاک B44 رفته یا برای تسهیل فرآیند خرید خود به صورت آنلاین به نشانی اینترنتی https://talasea.ir مراجعه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان طلاسی می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن 02191690818 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : طلاسی
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز