یک کاسه آجیل شب یلدا چقدر آب می خورد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سعید راد، رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت هر کیلوگرم مخلفات آجیل شب یلدا را اعلام کرد؛ قیمت تمامی اقلام بالای 50 هزار تومان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خرده فروشی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هر ساله نیمه دوم آذرماه با نزدیک شدن به شب یلدا، مردم برای داشتن یک دورهمی خانوادگی برنامه ریزی می‌کنند. خرید خوراکی‌ها و آجیل مرسوم شب یلدا از جمله مواردی است که همواره میزبانان آن را در نظر می‌گیرند. اما امسال با توجه به شرایط تورمی و بالا بودن قیمت تمامی اقلام خوراکی، پیش بینی می‌شود بازار آجیل شب یلدا چندان داغ نباشد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

خدارحم مرادی نافچی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار شهرکرد، در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا بیان کرده که عموما مردم خرید آجیل برای شب یلدا را به روزهای پایانی آذرماه موکول می‌کنند اما به نظر می‌رسد با توجه به گرانی آجیل و شرایط اقتصادی مردم، شاهد فروش چشمگیر آجیل در این ایام نباشیم. یکی از دلایل عمده افزایش قیمت آجیل و خشکبار، بالا رفتن نرخ دلار است، چون آجیل و خشکبار عموما وارداتی هستند.

طبق اعلام رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، در حال حاضر هر کیلوگرم پسته درجه یک 260 هزار تومان قیمت دارد. قیمت تخمه جابانی ممتاز هم 98 هزار تومان، تخمه کدوی درست مرمری 148 هزار تومان و توت خشک سفید هم به 148 هزار تومان رسیده است.

قیمت دیگر مخلفات آجیل شب یلدا

فندق درجه یک بازار 202 هزار تومان، کشمش سبز درجه یک 77 هزار تومان و مغز بادام درجه یک نیز 225 هزار تومان قیمت دارد. همچنین نرخ مغز بادام زمینی ممتاز بازار 98 هزار تومان، مغز گردوی دو پر سفید 249 هزار تومان و نخودچی دو آتیشه 50 هزار تومان اعلام شده است.

ضمن اینکه قیمت انجیر خشک درجه یک 155 هزار تومان، بادام هندی درجه یک 290 هزار تومان و برگ زردآلو و برگ قیسی به ترتیب 83 هزار و 122 هزار تومان است. آجیل در میادین میوه و تره بار با 16 تا 24 درصد اختلاف قیمتی نسبت به مراکز فروش آجیل سطح شهر عرضه می‌شود.

آریاپی
روکش مارال
رایانه کمک
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز