آجیل 4 مغز و 5 مغز و لاکچری در بازار کیلویی چند؟

لست سکند

خرید آجیل چهارشنبه سوری و آجیل شب عید امسال به دلیل گرانی برای خانوارهای کم درآمد و حقوق بگیر سخت تر شده است اما فروشندگان هم دست روی دست نگذاشته اند و با متنوع کردن آجیل ها و قیمت ها تلاش می کنند به بازار کم رونق امسال خود، گرما ببخشند.

به گزارش کاماپرس، اهمیت خرید آجیل چهارشنبه سوری و آجیل شب عید در سال های اخیر – سال به سال – کمتر شده است و این امر علتی هم جز گرانی روزافزون خشکبار ندارد. برخی اقلام آجیل بازار صادراتی خوبی دارند و بازار این اقلام هم با دلار نوسان می کند. پسته نمونه بارزی از اقلام آجیل است که هر سال گران تر شده و از سبد آجیل کم درآمدها دورتر شده است.

فروشندگان آجیل هم در سال های اخیر با کاهش شدید مشتری و فروش مواجه شده اند اما افزایش قیمت تا حدودی سوت و کور بودن بازار را برای آنها جبران می کند.

خرید آجیل مخلوط امسال به صرفه تر است

روزنامه ایران در گزارشی به قلم مرجان اسلامی فر به موضوع قیمت آجیل پرداخته و در بخشی از این گزارش نوشته است؛ آنها که موی خود را در صنف آجیل سفید کرده‌اند،می‌گویند: امسال، سالی است که خرید «آجیل مخلوط» برای مردم صرفه بیشتری دارد. به گفته آنها در سال‌های قبل اغلب خانواده‌ها ترجیح می‌دادند که اقلام آجیل را به صورت جداگانه خریداری و خودشان آنها را مخلوط کنند.

راز آسمان پایتخت

این روزنامه در ادامه نوشته است که امسال آجیل مخلوط نسبت به سال‌های گذشته تنوع بیشتری در بازار دارد؛ به‌گونه‌ای که آجیل شور که حجم تخمه آن بیشتر از سایر اقلام بود با قیمت 170 هزار تومان به فروش می‌رسد.

تفاوت آجیل 4 مغز و 5 مغز و لاکچری

بر اساس این گزارش، آجیل 4 مغز اعلا کیلویی 290 هزار تومان، آجیل 5 مغز که حجم بادام زمینی آن بیشتر بود در حدود 230 هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد. بعضی مغازه داران هم از واژه لاکچری استفاده کرده اند و این نوع آجیل را کیلویی 250 هزار تومان می فروشند.  آجیل لاکچری تفاوت زیادی با سایر آجیل‌ها ندارد و فقط وجود بادام هندی در آن سبب لاکچری بودن آن محسوب می شد. آجیل مخلوط دیگری هم در بازار موجود است که قیمت آن در هر کیلو 130 هزار تومان بود. در این آجیل سهم کشمش بیشتر بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز