گوشی پیکسل فولد گوگل چه فرقی با گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ دارد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گوگل به‌تازگی گوشی تاشوی خود، به اسم پیکسل فولد را پس از انتظارهای فراوان رسماً معرفی کرده است. این شرکت آمریکایی با معرفی این دستگاه، به نبرد گوشی‌های تاشوی غول فناوری کره‌ای، یعنی گلکسی فولد سامسونگ رفته است.

به گزارش کاماپرس، صحبت در مورد Pixel Fold بدون مقایسه آن با Z Fold 4 سامسونگ غیرممکن است. این دو دستگاه در کل، بسیار شبیه به هم هستند؛ اما گوگل در زمینه‌های مختلف، انتخاب‌های متفاوتی را نسبت به سامسونگ انجام داده است. بارزترین نسبت تصویر در هر دو صفحه‌نمایش این گوشی است: صفحه بیرونی کوتاه‌تر و عریض‌تر از صفحه‌نمایش بلند و باریک غیرمعمول Z Fold 4 است. این باعث می‌شود Pixel Fold در حالت بسته احساس و رفتار بیشتری شبیه یک تلفن هوشمند استاندارد داشته باشد؛ تایپ‌کردن آن راحت‌تر است و برنامه‌ها به طور عجیبی کشیده یا فشرده نمی‌شوند.

به طور مشابه، صفحه‌نمایش داخلی پیکسل فولد نسبت تصویر 6:5 افقی را در مقابل Z Fold 4 عمودی دارد. علی‌رغم اینکه هر دو دارای صفحه‌نمایش 7٫6 اینچی در برگه‌های مشخصات خود هستند، این نسبت تصویر در Pixel Fold، آن را بزرگ‌تر از گلکسی تاشوی سامسونگ نشان می‌دهد. دقیقاً مانند نمایشگر بیرونی، برنامه‌ها تمایل دارند در صفحه داخلی پیکسل فولد نیز بهتر نمایش داده شوند، به‌ویژه زمانی که از قابلیت چندوظیفه‌ای تقسیم‌شده برای اجرای هم‌زمان دو برنامه استفاده می‌کنند.

پیکسل فولد همچنین دارای یک لولا است که می‌تواند کاملاً صاف تا شود و برخلاف گوشی‌های تاشوی سامسونگ، وقتی صفحه‌نمایش بسته است، هیچ فاصله‌ای بین صفحه‌نمایش‌ها وجود ندارد. هنگامی که پیکسل فولد باز است، یک چروک صاف وسط نمایشگر قابل‌مشاهده است، اما چیزی نیست که مانع استفاده روزمره شود و وقتی کاملاً قابل‌مشاهده است که دنبال آن بگردید.

علاوه بر تا شدن کاملاً صاف، پیکسل فولد نازک است. طبق گفته مدیران گوگل، هر نیمه آن حدود دو سوم ضخامت Pixel 7 Pro است. در شرایط واقعی، ضخامت آن کمتر از شش میلی‌متر است،  که به طور قابل‌توجهی نازک‌تر از Galaxy Z Fold سامسونگ است. در حالت بسته، Pixel Fold حدود ۱۲ میلی‌متر است، که ضخیم‌تر از گوشی‌های معمولی امروزی است؛ اما تقریباً آن‌قدر ضخیم نیست که در اکثر جیب‌ها جا نشود یا احساس ناخوشایندی منتقل کند. در مقایسه، Z Fold 4 بسته تقریباً ۱۶ میلی‌متر ضخامت دارد.

بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از زمینه‌هایی که گوگل با سامسونگ تفاوت دارد، در نرم‌افزار و تعداد خام ویژگی‌های سیستم‌عامل است که جای تعجب ندارد. Pixel Fold از قلم و خروجی یک نمایشگر خارجی پشتیبانی نمی‌کند، که هر دو در Galaxy Fold 4 در دسترس هستند. گزینه‌های چندوظیفه‌ای Pixel Fold به دو برنامه کنار هم محدود می‌شوند. سامسونگ به کاربر اجازه می‌دهد سه برنامه را هم‌زمان روی صفحه اجرا کند و سپس پنجره شناور دیگری را برای بیشترین هرج‌ومرج بهره‌وری در بالای آن قرار دهد. حتی زمانی که گلکسی فولد به یک صفحه‌نمایش خارجی متصل است، می‌توان یک محیط دسکتاپ کامل داشت. بااین‌حال، گوگل می‌گوید ۵۰ برنامه خود را با نمایشگرهای گوشی تاشوی خود سازگار کرده است و با آپدیت‌های آینده، این امکانات بیشتر هم خواهند شد. گوگل وعده پنج سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و امنیتی را هم داده است.

تأخیر نسبی گوگل در راه‌اندازی و معرفی پیکسل فولد به آن مزیتی می‌دهد که می‌تواند متوجه اشتباهات سامسونگ در این مسیر شود و امیدواریم که خودش اشتباهات مشابه را مرتکب نشود.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی این دو شرکت مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگگوگل
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز