گردش در دل خیابان های تاریخی شهر استانبول

گردش در دل خیابان های تاریخی شهر استانبول-کاماپرس
آریاک سفر

گشت‌وگذار پاییزی در دل خیابان‌های معروف شهر استانبول می‌تواند برای هر گردشگری خوشایند باشد. در واقع با قدم‌زدن در دل خیابان‌های شلوغ و پرهیاهوی شهر استانبول، می‌توان در عین تجربه فضایی آرامش‌بخش، با آداب و رسوم و زندگی روزمره مردم استانبول نیز آشنا شد. بسیاری از این خیابان‌ها، قدمت تاریخی دارند و با وجود بافت سنتی، حضور فروشگاه‌های معتبر ترکی و خارجی، حال و هوای مدرن و لوکس این خیابان‌ها را حفظ کرده‌است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی خیابان‌های مشهور تور استانبول می‌پردازد که حداقل یک بار ارزش دیدن دارند.

خیابان معروف استقلال (İstiklal Caddesi)

خیابان استقلال با سنگ فرش‌های معروف‌اش شناخته می‌شود. امکان ندارد گردشگری وارد شهر استانبول شود و گذرش به این خیابان نیفتد. این خیابان مستقیم به میدان کاراکوی می‌خورد و با وجود ساختمان‌های تاریخی و فروشگاه‌های مدرن، فضای جالبی را در ذهن گردشگران تور استانبول بر جای خواهد گذاشت. در واقع وجود معماری نئوکلاسیک، به نوعی این منطقه را به نماد تاریخی شهر استانبول تبدیل می‌کند.

İstiklal Caddesi-کاماپرس

خیابان بغداد؛ شیک‌ترین خیابان ترکیه(Bağdat Caddesi)

ساختمان‌ها و معماری این منطقه به حال و هوای بخش آسیایی این شهر و کشور ترکیه نزدیک است. در این خیابان کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف برندهای لوکس و مشهور وجود دارند. تمامی برندهای شیک ترک و خارجی در این خیابان شعبه دارند و در فصول خاص، با تخفیف‌های 50 تا 70 درصدی، توجهات ساکنان محلی و گردشگران تور استانبول را به خود جلب می‌کنند. گفتنی است استادیوم فنرباغچه، باشگاه محبوب ترکیه‌ای نیز در ابتدای همین خیابان قرار دارد و در فصل‌های فوتبالی، این خیابان تبدیل به پاتوق طرفداران این تیم می‌شود.

دریان سفر امید

خیابان بغداد؛ شیک‌ترین خیابان ترکیه(Bağdat Caddesi)-کاماپرس

خیابان تپه‌کاپی، بافت سنتی و قدیمی (Tepkapi Caddesi)

با وجود بازارهای قدیمی و بافت سنتی این خیابان، می‌توان از آن نیز به عنوان یکی از خیابان‌های مهم و محبوب شهر استانبول یاد کرد. مسلما یکی از دلایل عبور از این خیابان برای گردشگران تور استانبول بازدید از کاخ تپه‌کاپی خواهد بود. این خیابان از طرفی به خیابان داوودپاشا و از طرف دیگر به خیابان ییل 10 راه دارد. در نزدیکی این خیابان بناهای تاریخی و مکان‌های باستانی زیادی قرار دارد. این خیابان با وجود فروشگاه‌ها و کافه‌های پرتعداد، حال و هوای اروپایی دارد.

خیابان تپه‌کاپی، بافت سنتی و قدیمی (Tepkapi Caddesi)-کاماپرس

خیابان کادیکوی (Kadıköy Caddesi)

سالانه تعداد زیادی از گردشگران از این منطقه تاریخی در بخش آناتولی استانبول دیدن می‌کنند. این خیابان با وجود فضای سبز بسیار، با فرا رسیدن فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان، منظره‌ای جذاب و پاییزی را برای گردشگران تور استانبول ایجاد می‌کند. ترکیب فضای محلی، بافت سنتی و سرسبز این منطقه، فرصت عالی برای کشف فرهنگ و زندگی روزمره مردم استانبول خواهد بود.

خیابان کادیکوی (Kadıköy Caddesi)-کاماپرس

خیابان گالیپ دده (Gali̇p Dede Caddesi)

این خیابان نیز در نزدیک منطقه کاراکوی و خیابان استقلال قرار دارد. این خیابان با وجود عرض کم، کافه‌های دنج و فروشگاه‌های کوچک و جذابی دارد. خیابان گالیپ دده، با وجود فروشگاه‌های فروش آلات موسیقی و انواع سازها، بهشت دوستداران موسیقی محسوب می‌شود؛ بنابراین آن دسته از گردشگران تور استانبول که با فضای موسیقی آشنایی دارند، می‌توانند با قدم‌زدن در دل این خیابان با بافت قدیمی، برای لحظاتی هم که شده خود را غرق در دنیای موسیقی ببینند.

خیابان گالیپ دده (Gali̇p Dede Caddesi)-کاماپرس

رزرو تور استانبول از طریق مجموعه «لحظه آخر»

لحظه آخر با برگزاری تورهای داخلی و خارجی، یکی از مجموعه‌های محبوب در این زمینه محسوب می‌شود. در واقع این مجموعه با برگزاری تورهای متعدد داخلی و خارجی، شرایط را برای سفر مهیا کرده‌است. برگزاری تورهای متنوع خارجی از جمله تور استانبول، در بازه‌های زمانی مختلف، شرایط را برای بازدید از این شهر زیبای ترکیه آسان کرده‌است. همچنین امکان پرداخت اقساطی برخی از تورهای این مجموعه نیز خدمتی دیگر در راستای ایجاد شرایط آسان برای تجربه سفرهای داخلی و خارجی است. با مراجعه به وبسایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://lahzeakhar.com می‌توان نسبت به شرایط برگزاری تورهای مختلف این مجموعه، به‌خصوص تور استانبول کسب اطلاع کرد.

انتهای پیام.

مرتبط با : لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان