گران شدن قیمت دلار کوتاه مدت است

ژیوار

براساس اظهارات رییس کل بانک مرکزی، گران شدن قیمت دلار کوتاه مدت بوده و طی روزهای آتی با برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در سامانه نیما، شرایط بهبود می یابد.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار طی هفته های اخیر رشد چشمگیری داشته و پیش بینی می شود در صورت ادامه کرونا، تداوم روند کاهشی صادرات نفتی و غیرنفتی کشور و عدم کنترل رشد نقدینگی در سه ماهه دوم، قیمت دلار همین سیر صعودی را طی کند.
البته رییس کل بانک مرکزی معتقد است که افزایش قیمت دلار مقطعی بوده و قیمت ها در آینده کنترل می شود، عبدالناصر همتی می گوید: نمی‌توانیم برای شوک‌های موقتی، سیاست‌های پولی‌مان را تغییر دهیم اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا این شوک را کنترل کنیم و تا حدودی هم کنترل شده است.
همتی اظهار می کند: در روزهای آینده با تعادل عرضه و تقاضا در سامانه نیما، اوضاع بهتر می‌شود.
او درباره دخالت بانک مرکزی در بازار به‌منظور کاهش التهاب ارزی بیان می کند: برای دخالت در بازار یک روش، ارزپاشی است که اگر ضروری نباشد انجام نمی‌دهیم؛ ما برای نوسانات کوتاه‌مدت، سیاست پولی را تغییر و‌ ذخایر ارزی را هدر نمی‌دهیم؛ این نوسانات هم کوتاه‌مدت است.
رییس کل بانک مرکزی ادامه می دهد: اگر دخالت ما در بازار ارز این باشد که با نرخ پایین ورود کنیم که کاری ندارد و این همان است که آمریکا می‌خواهد و برای ما ثبات بازار مهم است.

دخالت بانک مرکزی درصورت نوسانات میان مدت ارزی

به گزارش تسنیم، همتی با بیان اینکه “اگر احساس کنیم نوسانات ارزی میان و بلند مدت است، حتماً دخالت می‌کنیم”، تصریح می کند: کل حجم معامله در بازار اسکناس، زیر 5‌ــ‌4 میلیون دلار و کمتر از 5 درصد است؛ ما ذخایرمان را حفظ می‌کنیم و ثبات بازار ارز برایمان مهم است.
او با بیان اینکه “شوک ناشی از قطعنامه‌ای که بناحق علیه کشورمان صادر شد، گذراست”، می افزاید: قیمت ارز از معاملات سامانه نیما مشخص می‌شود و در این سامانه هم دلار زیر 16 هزار تومان قیمت خورده است و طی امروز 120 میلیون دلار و دیروز هم بیش از 120 میلیون دلار در این سامانه عرضه شده است.

دریان سفر امید

 

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز