گران ترین خودرو ایرانی در بازار کدام است؟ / خرداد1403

ارزان ترین دنا پلاس اتوماتیک در دیوار و شیپور
تورهای مسافرتی لحظه آخر

گرانترین خودرو ایرانی در خرداد 1403 دنا پلاس توربو شارژ آپشنال است که حدود یک میلیارد و 40 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در هفته‌های اخیر قیمت خودرو تا حدودی در بازار تعدیل شده‌است. قیمت برخی خودروهای ایرانی مانند دنا پلاس توربوشارژ آپشنال که به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده بود حالا به محدوده یک میلیارد و 40 میلیون کاهش یافته است. البته خودروهایی مانند تارا اتوماتیک v4 نیز با قیمتی در محدوده دنا آپشنال بین یک میلیارد و 30 تا یک میلیارد و 40 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. 207 اتوماتیک پانوراما دیگر خودروی ایرانی است که جزو گرانترین‌ها محسوب می‌شود. این خودرو هم‌اکنون 970 میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

ارزان ترین دنا پلاس دنده ای در دیوار و شیپور

بیشتر بخوانید:

ویژگی‌های فنی و ایمنی دناپلاس

موتور دنا آپشنال EFP به سامانه VVT-i دوگانه مجهز است. به همین دلیل  محدوده گشتاور خودرو به RPM بین 1600 تا 4500 رسیده‌ است. این خودرو که با استاندارد آلایندگی یورو 5 در بازار عرضه می‌شود 6.8 لیتر به ازای هر صدکیلومتر مصرف سوخت دارد.

این خودرو نسبت به دنا پلاس توربو معمولی به آپشن‌‍‌هایی مانند سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، سنسور نور، سنسور باران و سنسور باد تایرها مجهز است.

در حال حاضر ایران خودرو قرار است مدل جدیدی از خودرو دنا با نام دنا جوانان را نیز عرضه کند. این خودرو تا چند ماه آینده وارد بازار می‌شود و طبق شنیده‌ها قرار است به جای دنا پلاس توربو معمولی معرفی شود. احتمالا این خودرو بالاتر از دنا آپشنال قیمت‌گذاری می‌شود، زیرا  قابلیت‌های ویژه‌ای همچون واکنش هوشمند بعد از توقف دارد. یعنی در حالت توقف با دنده d تشخیص می‌دهد که خودرو باید در حالت پارک قرار بگیرد. به همین دلیل گیربکس به وضعیت n می‌رود. به محض اینکه راننده ترمز را رها کند دنده به حالت d رفته و خودرو حرکت می‌کند.

خودرو دنا جوانان علاوه بر آپشن‌های دنا پلاس آپشنال سامانه کنترل هرزگی چرخ‌ها، آینه کرومیک حساس به نور زیاد، نوار کرومی دور شیشه‌های درب و فرمان طرح D دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : باماخودرو45
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز