کیف پول دیجیتال و انواع آن را بشناسید

ژیوار

ارز دیجیتال هم مانند پول‌ سنتی، به فضایی برای نگهداری نیاز دارد؛ به همین خاطر کیف پول دیجیتال ابزاری ضروری برای معامله، خرید و فروش رمز ارز به شمار می‌رود. فعالان بازار رمز ارز، برای محافظت و ذخیره امن ارزهای دیجیتال خود همچنین اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش‌ها، به کیف پول دیجیتال نیاز دارند تا اقدامات لازم برای ارسال و دریافت رمزارزها را انجام دهند. بنابراین انتخاب کیف پول دیجیتال اهمیت بسیار بالایی دارد و باید با تحقیقات کامل انجام شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی کیف پول دیجیتال، انواع سرد و گرم آن می‌پردازد.

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال دستگاه یا برنامه‌ای بوده که به افراد کمک می‌کند ارزهای دیجیتال خود مانند بیت‌کوین، اتریوم و … را به‌صورت ایمن ذخیره، مدیریت و مبادله کنند. کیف پول در فضای ارزهای دیجیتال به‌ عنوان جایگزین کیف پول فیزیکی یا کارت‌های بانکی عمل می‌کند و به کاربران اجازه‌ی دسترسی به موجودی دیجیتال خود را می‌دهد. این کیف پول‌ها با بلاکچین در تعامل بوده تا بتوانند رمز ارز مرتبط با آدرس شما را در بلاکچین پیدا کنند. بلاکچین مانند یک دفترچه ذخیره اطلاعات بوده که اطلاعات را داخل بخش‌هایی به نام بلوک ذخیره می‌کند و هر یک از اعضای شبکه، یک نسخه از آن را در اختیار دارد. اگر کسی قصد تغییر یا دخالت در اطلاعات آن را نیز داشته باشد، بقیه اعضا هم متوجه خواهند شد؛ درنتیجه تغییر در آن غیرممکن است. از اجزای کیف پول دیجیتال می‌توان به کلید عمومی و خصوصی اشاره کرد. کلید عمومی به‌ عنوان آدرس کیف پول شناخته شده و یک شناسه منحصرب به فرد است که دیگران را قادر می‌کند ارز دیجیتال را به کیف پول خود ارسال کنند. کلید خصوصی نیز یک کد مخفی بوده که به مالک امکان دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد تا برای امضای تراکنش‌ها از آن استفاده کند.

کیف پول دیجیتال گرم چیست؟

کیف پول گرم، متصل به اینترنت بوده و امکان دسترسی آسان و سریع به ارزهای دیجیتال را به صورت آنلاین فراهم می‌کند. کلیدهای عمومی و خصوصی شما در برنامه کیف پول‌تان ذخیره و رمزگذاری شده و می‌توانید با اتصال آنلاین در هر جایی و لا هر دستگاهی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

کیف پول دسکتاپ: این کیف پول‌ روی سیستم‌عامل‌های کامپیوتری مانند ویندوز و مک‌او‌اس نصب شده و به شما امکان کنترل کامل روی کلیدهای خصوصی را می‌دهند. اکسودوس و الکترام، دو مورد از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ هستند.

دریان سفر امید

کیف پول موبایل: این کیف پول‌ روی سیستم‌عامل‌های تلفن همراه مانند اندروید و iOS نصب شده تا راحت به ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید. تراست ولت و متامسک، از بهترین کیف پول‌های موبایل هستند.

کیف پول‌ تحت وب: کیف پول‌ آنلاینی بوده که از طریق مرورگر وب قابلیت دسترسی دارد. این کیف پول‌ به‌ دلیل تعامل با سرور‌های اینترنتی، در معرض هک قرار داشته و در مقایسه با سایر گزینه‌ها از امنیت کمتری برخوردار است. مای اتر ولت  و بلاکچین دات کام، از کیف پول‌های پرطرفدار تحت وب هستند.

کیف پول دیجیتال سرد چیست؟

هر نوع کیف پولی که کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین و دور از اینترنت ذخیره می‌کند را کیف پول دیجیتال سرد می‌گویند. آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به سختی هک می‌شوند.

کیف پول سخت‌افزاری: این نوع کیف پول مانند دستگاهی فیزیکی بوده که به‌ طور خاص برای ذخیره ارزهای دیجیتال طراحی شده‌ است. کیف پول سخت‌افزاری با آفلاین نگه داشتن کلیدهای خصوصی، سطح بالایی از امنیت را خواهد داشت. معمولا به شکل یک حافظه USB بوده که امکان خرید، فروش و انتقال ارزهای دیجیتال را هنگام اتصال به دستگاه‌های کامپیوتری می‌دهند. لجر و ترزور از بزرگترین تولیدکنندگان تخصصی کیف پول‌ سخت‌افزاری هستند.

کیف پول کاغذی: این کیف پول شامل کلیدهای عمومی و خصوصی همچنین چاپ آن‌ها روی یک رسانه فیزیکی مانند کاغذ است. با کیف پول‌ کاغذی، کلیدهای شما ممکن است از طریق کدهای QR چاپ‌ شده روی یک تکه کاغذ یا حکاکی روی برخی مواد دیگر مانند فلز، قابل دسترسی باشد.

آشنایی با کیف پول دیجیتال از طریق “ارزفی”

صرافی ارزفی با داشتن تیمی با تجربه در زمینه ارزهای دیجیتال، بازار سرمایه همچنین برنامه‌نویسی و طراحی سایتی قوی از سال ۱۴۰۰ اقدام به راه‌اندازی یکی از کارآمدترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران کرد. این مجموعه با هدف تسهیل خرید و فروش همچنین تبدیل ارزهای دیجیتال در ایران با تاکید بر دانش جوانان توانسته  به یک صرافی بسیار خوب تبدیل شود. تیم ارزفی در تلاش بوده تا با شفافیت در انتقال اطلاعات و حفظ حریم شخصی کاربران به عنوان امن‌ترین سامانه تبادل ارزهای دیجیتال در ایران رضایت کاربران خود را جلب کند. برای دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه می‌توانید با شماره تلفن 02191311003 تماس گرفته یا برای تسهیل فرآیند ارتباط به نشانی اینترنتی https://arzfi.net مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به صورت حضوری به آدرس تهران، میدان پونک، ضلع شمالی مجتمع تجاری بوستان، پلاک ۱۱، واحد ۴ بروید.

انتهای پیام

مرتبط با : ارزفی
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان