کوتاه کردن مو باعث افزایش رشد مو میشود؟

کوتاه کردن مو-کاماپرس
ژیوار

بسیاری از افرادی که به دنبال روشی برای افزایش رشد مو هستند، موهای خود را در فواصل زمانی نزدیک به هم کوتاه می‌کنند و این در حالی است که رشد مو از پوست سر شروع می‌شود و هیچ ارتباطی با ساقه مو ندارد. با این حال اما نوک‌گیری موها باعث از بین رفتن انتهای دو شاخه موهای آسیب‌دیده می‌شود و به داشتن موهای سالم و شاداب کمک می‌کند؛ بنابراین کوتاه کردن منظم موها هر 45 روز یک بار می­تواند در حفظ سلامت آن نقش داشته باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مواردی که باعث افزایش رشد مو می‌شود، پرداخته است.

استفاده از شامپوها و محصولات باکیفیت

با توجه به اینکه رشد موها از پوست سر شروع می‌شود، استفاده از شامپوهای متناسب با نوع مو بسیار ضروری است و به فرآیند تسریع رشد مو کمک می‌کند. برای این منظور نیازی به شست‌وشوی مداوم موی سر وجود ندارد و محصولات قوی و حاوی سولفات باعث از بین رفتن چربی پوست سر می‌شود. در مقابل، استفاده از محصولات فاقد سولفات نیز ممکن است نتواند ریشه موها را به خوبی تمیز کند.

تجمع چربی در پوست سر باعث سست شدن ریشه مو  و ریزش آن می‌شود و با توجه به اینکه محصولات بهداشتی مو در افراد مختلف اثرات متفاوتی دارد، هر فرد بر اساس تجربه می‌تواند کشف کند که کدام محصولات برای استفاده مناسب­تر است. همچنین استفاد موضعی از محصولات و شامپوهای حاوی کافئین می‌تواند رشد مو را تقویت کند، زیرا کافئین با تحریک سلول‌های پوست سر باعث افزایش متابولیسم مو و در نتیجه افزایش رشد آن می­‌شود.

ماساژ پوست سر

ماساژ عمیق پوست سر از مواردی است که می‌تواند نقش موثری در افزایش رشد مو داشته باشد. ماساژ باعث افزایش جریان خون در پوست سر می‌شود و به فولیکول‌ها کمک می‌کند که رشد بهتری داشته باشند. می‌توان به کمک شامپو به مدت یک تا دو دقیقه در حمام، پوست سر را ماساژ داد. همچنین استفاده از روغن‌های گیاهی و سرم‌های مخصوص مو برای افرادی که موهای خشک و ضعیف دارند، اثرات شگفت‌انگیزی خواهد داشت.

دریان سفر امید

کوتاه کردن مو-کاماپرس

استفاده از مکمل­ ها

بسیاری از مکمل‌های موجود در بازار می‌توانند باعث تقویت مو شوند. این مکمل‌ها حاوی بیوتین و کلاژن بوده که برای تقویت مو ضروری است. همچنین این مکمل‌ها دارای آمینواسیدهای خاصی هستند که کراتین را تشکیل می‌دهند.

خودداری از رژیم ­های غذایی محدود

با توجه به اینکه نمی‌توان هر چیزی را که در رشد موها تاثیرگذار است، کنترل کرد، ولی می‌توان از بعضی از آنها اجتناب کرد که این کار تا حد زیادی در فرآیند رشد موها اثرگذار خواهد بود. رژیم غذایی محدود تا حد زیادی می‌تواند منابع و مواد غذایی در اختیار مو را کاهش دهد. با توجه به اینکه بدن در رژیم‌های غذایی تحت شرایط پرفشاری قرار می‌گیرد، رشد موها نیز با محدودیت مواجه می‌شود. رشد مو نسبت به سایر عملکردهای بدن اولویت کمتری دارد و به همین دلیل در این شرایط متوقف یا بسیار کند می‌شود. مصرف پروتئین در رژیم غذایی برای رشد موثر موها ضروری است و باید روزانه 50 گرم پرتئین مصرف شود.

جلوگیری از شکسته شدن تارهای مو

در صورت جدا شدن فلس‌هایی که رشته‌ها را در کوتیکول‌های داخلی مو کنار هم نگه می‌دارند، موها دچار خشکی و موخوره می‌شوند؛ در نتیجه، موها از ساقه دچار شکستگی شده و رشد آن‌ها چشمگیر نخواهد بود. برای جلوگیری از شکستگی موها لازم است که فقط ریشه موها با شامپو شست‌وشو داده شود و ساقه موها نیازی به شست‌وشوی زیاد ندارد. بعد از شامپو نیز باید از نرم‌کننده‌ها، ماسک‌ها یا سایر محصولات مراقبتی استفاده کرد. همچنین موها باید به آرامی به کمک حوله و در آخر با استفاده از سشوار با باد ملایم خشک شود.

کوتاه کردن مو-کاماپرس

انجام خدمات رنگ مو در “سالن زینب مولایی”

سالن زینب مولایی، یکی از بهترین و تخصصی‌ترین آکادمی‌های خدمات رنگ مو شناخته می‌شود. این مجموعه در سایر خدمات زیبایی مانند کاشت مژه، کاشت ناخن و تتو بدن نیز فعالیت می‌کند. همچنین علاقه‌مندان به یادگیری حرفه آرایشگری می‌توانند متناسب با نیاز خود از دوره‌های حضوری، مجازی و خصوصی سالن زینب مولایی استفاده کنند و جدیدترین متدها و تکنیک‌های روز را آموزش ببیننند. سالن زینب مولایی تا کنون بیش از 5000 هنرجو داشته و مدرک معتبر به افراد اعطا می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس /https://zeynabmolaei.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز