کوئیک ارزان می‌شود؟

ژیوار

در هفته های اخیر شاهد انتقاد گسترده پیش خرید کنندگان خودرو کوئیک از گران بودن قیمت مصوب کارخانه این خودرو هستیم ولی آیا این انتقادات می تواند منتهی به کاهش قیمت این خودرو شود؟

به گزارش کاما پرس، انتقاد از گران بودن قیمت کوئیک در هفته ها و روزهای اخیر شدت گرفته است اما آیا گوش شنوایی در شرکت خودروسازی سازنده این خودرو و وزارت صنعت یا شورای رقابت برای این انتقادات وجود دارد؟

قیمت مصوب کارخانه تعیین شده برای کوئیک در پائیز که ملاک فروش به پیش خریدکنندگان دوره های قبل و فعلی قرار می گیرد بیش از 120 میلیون تومان است و این درحالیست که قیمت این خودرو در بازار تفاوت چندانی با قیمت مصوب ندارد و با توجه به روند بازار احتمال کاهش قیمت بازار نسبت به قیمت کارخانه نیز وجود دارد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

قیمت گذاری دستوری تابع بازار نیست

دریان سفر امید

یک کارشناس صنعت خودرو درباره احتمال کاهش قیمت مصوب خودرو – بدون اشاره به نام خودروی خاصی – به باشگاه خبرنگاران گفته است: طی یک دهه اخیر قیمت‌ خودرو در بازار آزاد تابع قیمت ارز بوده است. در نتیجه با کاهش نرخ ارز می توانیم شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد باشیم.

ابوالفضل خلخالی با بیان اینکه از زمانی که قیمت ارز کاهش یافته قیمت خودرو نیز روند نزولی دارد، گفت: همچنان شاهد کاهش قیمت ارز در بازار هستیم و اگر این روند ادامه دار باشد به طور حتم قیمت خودرو همچنان کاهشی خواهد بود و اکنون نباید اقدام به خرید خودرو کرد.

این کارشناس صنعت خودرو در خصوص تغییر قیمت خودرو درب کارخانه، ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت خودرو درب کارخانه طبق قیمت دستوری تعیین می شود و قیمت دستوری لزوما یک قیمت آیین نامه‌ای است که تابع ارز نیست، در نتیجه خیلی نمی توان این انتظار را داشت که قیمتی که شورای رقابت تعیین می‌کند، با تغییرات قیمت ارز تغییر کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کوئیک ارزان می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز