کمبود ماسک در داروخانه‌ها و وفور آن در بساط دستفروشان!

لست سکند

یک مقام مسئول بهداشتی با اشاره به تقلبی بودن برخی ماسک هایی که در اماکنی غیر از داروخانه ها به فروش می رسد، از کمبود این کالای بهداشتی در داروخانه ها و وفور آن در بقالی ها و ابزارفروشی ها و … و حتی بساط دستفروشان کنار پیاده روها انتقاد کرد.

به گزارش کاماپرس، با افزایش تصاعدی مصرف ماسک‌بهداشتی در کشور بازار فروش آن نیز رونق فراوانی یافته و بسیاری از واحدهای صنفی غیرمرتبط با اقلام بهداشتی نیز اقدام به عرضه این محصول می کنند.

مشکل از آنجا آغاز می شود که بخشی از ماسک های تولیدی کشور در حال حاضر در کارگاه های زیرپله ای و غیرمجاز تولید می شود و این ماسک‌ها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند اما به راحتی و بدون هیچ نظارتی از مغازه های مختلف سر درآورده و به فروش می رسند.

حتی اخیرا صحبت از ماسک های بازیافتی که از سطل زباله جمع آوری شده و به فروش می رسند هم مطرح شده است.

خطر فروش ماسک‌های تقلبی در اماکنی غیر از داروخانه ها

راز آسمان پایتخت

دکتر علی فاطمی نایب رییس انجمن داروسازان ایران در این باره می گوید: توزیع ماسک در داروخانه‌ها و  نظارت بر تامین و توزیع ماسک در کشور به درستی انجام نمی‌شود. ما با یک تناقض مواجهیم. به عنوان مثال تولید ماسک در ایران قبل از کرونا ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار مورد در روز بود، اما بعد از کرونا اکنون به ۷ میلیون در روز رسیده است. طبیعی است که مصرف مردم افزایش یافته، اما چرا این ماسک‌ها از سوی داروخانه‌ها توزیع نمی‌شوند؟

بیشتر بخوانید:

بنا به اعلام ایسنا، نایب رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه متاسفانه توزیع ماسک به خوبی در همه داروخانه‌ها انجام نمی‌شود، اظهار کرد: اکنون مردم به دلیل تشدید کرونا به میزان بسیار زیادی به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، اما اکنون مدت‌هاست که ماسک در داروخانه‌ها توزیع نشده است. البته در تهران به نسبت برخی شهرستان‌ها وضعیت بهتر است. هر چند که در تهران هم برخی از داروخانه‌ها کمبود دارند؛ چراکه نیازشان بیش از توزیعی است که انجام می‌شود.

فاطمی تاکید کرد: حال در همین تهران می‌بینیم که ماسک‌هایی کنار پیاده‌روها، دست‌فروشی‌ها و … به فروش می‌رسد، اما ماسک‌هایی که در این مکان‌ها به فروش می‌رسند، اغلب تقلبی هستند. باید توجه کرد که ماسک باید سه لایه باشد و لایه مرکزی آن که اصل کار است، از ملت‌بلون و از پلیمر خاصی باشد که نقش فیلتر را ایفا می‌کند. در عین حال ماسک‌ها باید در شرایط کاملا بهداشتی بسته‌بندی و استریل شده باشند. این موارد از ظاهر ماسک اصلا مشخص نمی‌شود.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کمبود ماسک در داروخانه‌ها و وفور آن در بساط دستفروشان!

  1. احمد گفته:

    اصلا در داروخانه ها توزیع نمیشه. داروخانه ها برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان از بازار آزاد اما با رعایت 100بهداشتی و با مسولیت خود تهییه و توزیع میکنند.هیچ شرکتی و سازمانی به داروخانه ها ماسک تحویل نداده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز