ماسک تا اطلاع ثانوی صادر نمی شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

براساس مصوبه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، ماسک تا اطلاع ثانوی صادر نمی شود.

به گزارش کاماپرس، با شیوع کرونا در کشور شاهد کمبود عرضه ماسک بودیم، همین موضوع نه تنها واردات ماسک را به کشور افزایش داد، بلکه موجب شد که وزارت صمت تعرفه واردات این کالا را در اسفند ماه صفر کند.
حالا هم که موج دوم کرونا مدتی است آغاز شده، دولت برای اینکه دوباره با کمبود عرضه ماسک مواجه نشویم، صادرات این محصول را ممنوع کرده است.
درهمین راستا، دبیرکارگروه مقابله با کرونای وزارت صنعت با اشاره به الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، می گوید: طبق مصوبه جدید، فعلا صادرات انواع ماسک به خارج از کشور ممنوع است.
«جمشید گلپور» میزان تولید ماسک داخلی را متناسب با شرایط فعلی کشور می داند و اظهار می کند: مواد اولیه و پارچه متناسب با خط تولید و توان کارگاه ها، به تولیدکنندگان عرضه می شود و فرآیند تولید تا توزیع کارگاه ها تحت نظارت قرار دارند و همچنین از حمایت وزرات صنعت هم برخوردارند.

ماسک استاندارد در اختیار شبکه های توزیع

به گزارش ایرنا، رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت با اشاره به لزوم مشارکت مردم، بخش خصوصی و دولت برای مهار کرونا می گوید: وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را برای رفع موانع تولید، به ویژه در چرخه تولید ماسک به کار گرفته و انتظار می رود که مطابق نرخ مصوب، جهت رفاه عموم مردم ایران، ماسک استاندارد را در اختیار شبکه های توزیع در کشور قرار دهند.
گلپور با تجلیل از فعالیت بخش خصوصی و تولیدکنندگان، ادامه می دهد: وب سایت «باماسک» جهت عرضه ماسک استاندارد با قیمت مصوب از طریق فضای مجازی و اینترنت در راستای توسعه شبکه مجازی با همکاری سازمان بسیج اصناف کشور و بخش خصوصی راه اندازی شده است.
او اظهار می کند: تقویت شبکه های فروش اینترنتی مجاز توسط اصناف کشور، می تواند در این برهه علاوه بر تسهیل خرید مردم، بخشی از مشکلات و تبعات اقتصادی ناشی از کرونا برای اصناف را کاهش دهد.

راز آسمان پایتخت

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز