قیمت ماسک ؛ ارزانترین و گرانترین‌ های بازار

لست سکند

با اجباری شدن استفاده از ماسک، خرید این کالا با کیفیت مناسب و قیمت به صرفه برای متقاضیان اهمیت فراوانی پیدا کرده و خصوصا قیمت ماسک در خرید آن از اهمیت شایان توجهی برخوردار شده است.

به گزارش کاماپرس، ماسک جزو آن دسته از اقلام بهداشتی به شمار می رود که پیش از کرونا بیشتر در مراکز درمانگاهی و بیمارستانی از آن استفاده می شد و کمتر به کار شهروندان عادی می آمد اما کرونا این کالا را مهمان همیشگی و  ضروری تمام خانه ها کرد.

اخیرا نیز با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک در تمام اماکن عمومی و معابر اجباری شده و این کالا جای ثابت خود را روی صورت تمام افرادی که در سطح شهر می بینیم باز خواهد کرد.

در این شرایط خرید ماسک باکیفیت که قیمت آن هم به صرفه باشد اهمیت فراوانی برای متقاضیان پیدا کرده است به همین علت در این گزارش ارزان ترین و گران ترین ماسک های در دسترس در بازار را معرفی می کنیم.

ماسک تنفسی سه لایه با گیره بینی

راز آسمان پایتخت

این نوع ماسک از سوی مراجع بهداشتی بهترین ماسک برای استفاده معرفی شده است. چرا که در برابر ویروس و باکتری نفوذ ناپذیری لازم را دارد و گیره بینی هم روی آن تعبیه شده که پوشش بهتری روی صورت ایجاد می کند. کارخانه های مختلفی و فراوانی در کشور این ماسک را تولید می کنند تا جایی که حتی خودروسازان و شرکت های دانش بنیان نیز خط تولید این نوع ماسک را راه اندازی کرده اند. قیمت  تک فروشی ماسک تنفسی سه لایه با گیره بینی در برندهای مختلف تفاوت جزیی دارد و از 2000 تا 2500 تومان است. این ماسک ها در بسته های 10 ، 20 ، 50 و 100 و 500 عددی نیز به فروش می رسد که قیمت متوسط هر ماسک حدود 2 هزار تومان تمام می شود. این نوع ماسک را می توان ارزان ترین ماسک پرتقاضا و قابل اعتماد بازار دانست.

ماسک 3 لایه کربن دار با گیره فلزی بینی

ماسک های 3 لایه کربن دار تمام مزیت های ماسک های قبلی را دارند ضمن این که یک لایه کربنی نیز برای فیلتر کردن بیشتر آلودگی ها در این ماسک ها وجود دارد. بحث علمی درباره موثر بودن یا نبودن لایه کربنی بر جلوگیری از نفوذ ویروس کووید 19 هنوز ادامه دارد اما اگر اهل احتیاط بیشتر هستید و می توانید هزینه بیشتری هم برای احتیاط خود بپردازید این نوع ماسک ها انتخاب خوبی به شمار می روند. قیمت تک فروشی این نوع ماسک ها 5500 تا 6000 هزار تومان است. بسته های 10 و 20 و 50 عددی این نوع ماسک ها نیز در بازار وجود دارد که قیمت ماسک را به هر عدد 5000 تومان کاهش می دهد. این ماسک ها را می توان گران ترین ماسک های پرتقاضای بازار به شمار آورد.

ماسک 2 لایه پارچه ای

این نوع ماسک ها را بیشتر روی صورت افراد مسن و خانم ها می توان مشاهده کرد و ویژگی آنها قابلیت شستشو است برای 2 تا 3 بار است که البته در مورد قابلیت شستشوی این ماسک ها و تاثیر آن بر نفوذناپذیری در برابر ویروس کرونا هم بحث های فراوانی وجود دارد. قیمت این نوع ماسک ها 3900 تومان تا 4200 تومان است که بسته های 30 تایی آن نیز در بازار به فروش می رسد و قیمت ماسک  را به 3500تومان در هر عدد می رساند.

ماسک یک لایه نمدی

این نوع ماسک ها بیشتر برای آلودگی های محیطی و گرد و غبار و مواد شیمیایی مورد استفاده بودند اما بعد از شیوع کرونا تولیدکنندگان با افزودن مواد ضد ویروس ماسک های نمدی را هم برای استفاده های ضد کرونایی به روز کردند. قیمت این نوع ماسک ها در بازار از 2800 تا 3500 تومان است. بسته های 10 عددی از این نوع ماسک نیز در بازار موجود است که قیمت ماسک را به 2500 تومان می رساند.

شایان ذکر است انواع ارزان قیمت تری از ماسک نیز در بازار وجود دارد که به دلیل غیرقابل اعتماد بودن در برابر کرونا از ذکر آنها خودداری کردیم. ضمنا ماسک های فیلتردار( دارای سوپاپ تنفس) که پیش از این به عنوان ماسک های نفوذناپذیرتر در برابر کرونا معرفی می شدند و قیمت آنها نیز به مراتب از انواع بدون فیلتر بود، اخیرا از سوی مراجع بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ، نامناسب اعلام شده است که به همین دلیل از معرفی آنها در این گزارش خودداری شد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز