قیمت مصوب ماسک N95 چقدر است؟

لست سکند

بر اساس اعلام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، قیمت مصوب هر عدد ماسک N95 قیمت تمام شده به اضافه 10 درصد سود و  ارزان ترین ماسک بهداشتی برای مصرف کننده نیز 810 تومان قیمت گذاری شده است.

به گزارش کاماپرس؛ با اینکه در دوماهه گذشته و همزمان با نایاب شدن ماسک در پی شیوع کرونا، سوپرمارکتها هم به فروش انواع ماسک با قیمتهای نجومی، روی آوردند اما به نظر می‌رسد با وجود ظرفیت محدود تولیدات داخلی، این روزها روند عرضه و تولید ماسک با نظارت بیشتری در حال انجام است.آنگونه که ریس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفته، نظارت بر نحوه توزیع و عرضه انواع ماسک پزشکی بر عهده سازمان غذا و دارو است.
عباس تابش به “فارس” گفته؛ سازمان حمایت از طریق سامانه تلفنی 124 مجاز است تا شکایت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت و دریافت و به سازمان غذا و دارو برای رسیدگی و پیگیری انتقال دهد.به گفته این مقام مسول، مجوز توزیع انواع ماسک برای مصارف عمومی از هفته گذشته در شبکه تأمین کرونا صادر شد و بر این اساس در حال حاضر ماسک در داروخانه‌ها توزیع، عرضه و فروخته می‌شود. بر این اساس، در حال حاضر قیمت مصوب هر عدد ماسک سه لایه پزشکی تولید داخل برای مصرف‌کننده 810 تومان تعیین شده است. همچنین، هر عدد ماسک کارگاهی با رقم 1600 تومان به فروش میرسد.

قیمت 25 تا 50 هزارتومانی ماسک N95

اما همچنان قیمت عرضه انواع ماسک N95 – که به گفته تابش وارداتی است – در داروخانه‌ها بر اساس نوع، مدل و کیفیت بین 25 تا 50 هزار تومان متغیر است. به گفته او با توجه به ظرفیت محدود تولیدات داخلی ماسک N95 ، تنها در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی عرضه و توزیع می‌شود. بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو قیمت هر عدد ماسک وارداتی بر اساس فرمول قیمت تمام شده ماسک وارداتی به علاوه 10 درصد سود محاسبه می‌شود.
در همین حال صبح امروز یکشنبه سید مناف هاشمی معاون شهردارتهران، از اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک برای مسافران حمل و نقل عمومی در 25 ایستگاه‌ مترو و پایانه‌ منتخب اتوبوسرانی پایتخت خبر داده است. به نقل از فارس او گفته است که قیمت ماسک تک لایه، هزار تومان و ماسک چند لایه دو هزار تومان است.این درحالیست که قبلا، زمزمه هایی مبنی بر توزیع رایگان این ماسک‌ها نیز شنیده شده بود.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز