کلیرنیس ویزای آمریکا چیست و چقدر طول می‌ کشد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کلیرنس ویزای آمریکا به معنی بررسی بیشتر پرونده متقاضیان ویزا و به عنوان یک تاییدیه امنیتی کاربرد دارد که توسط وزارت خارجه این کشور برای ویزاهای آمریکا صادر می‌شود. فرآیند کلیرنس ویزای آمریکا، بنا به درخواست افسر مصاحبه‌کننده ویزای آمریکا انجام می‌شود و در صورتی که او در پرونده متقاضی ویزا، مشکلات و سوابقی را پیدا کند، ممکن است فرآیند صدور کلیرنس ویزای آمریکا طولانی شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی درباره کلیرنس ویزای آمریکا و مدت زمان انجام آن پرداخته است.

کلیرنس ویزای آمریکا چست؟

کلیرنس ویزای آمریکا به معنی ریجکت شدن و رد درخواست ویزا نیست، بلکه به معنی بررسی بیشتر پرونده است. با توجه به اینکه کشور آمریکا دارای قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ورود افراد و مهاجران است، ممکن است در بررسی بعضی از پرونده‌ها سخت‌گیری بیشتری اعمال شود.

در صورتی که افراد برای دریافت ویزای آمریکا یا مهاجرت به این کشور اقدام کرده باشند، سوابق و پیشینه آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بسیاری از دانشجویانی که برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا اقدام می‌کنند، باید فرآیند کلیرنس را طی کنند. همچنین متقاضیانی که لاتاری برنده شده‌اند نیز باید این فرآیند را طی کنند.

فرآیند کلیرنس ویزای آمریکا شامل ارسال مدارک و پرونده به اف ‌بی ‌آی برای بررسی بیشتر، دفتر خزانه‌داری کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا، سازمان سیا و آژانس مبارزه با موارد مخدر است. این مدارک در اینترپل و وزارت دفتر امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای آمریکا نیز بررسی می‌شوند. در نهایت، پرونده متقاضیان برای ادامه فرآیند کلیرنس به مقر وزارت امور خارجه آمریکا ارسال می‌شود تا درباره هر نوع اتهام به جاسوسی، فعالیت‌های تروریستی و صادرات غیرقانونی، تحقیقات لازم انجام شود.

فاکتورهای مورد بررسی در فرآیند کلیرنس ویزای آمریکا

افسر مسئول پرونده و فرآیند مصاحبه برای اخذ ویزا با او، یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل در تایید یا رد ویزا است. در بسیاری از موارد، بعضی از فاکتورها و عوامل ممکن است مورد تایید افسر پرونده نباشند و باعث شود که افراد کلیرنس ویزا آمریکا را طی کنند. متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای آمریکا هستند، ممکن است به دلایل مختلفی درخواست کلیرنس برای آنان صادر شود.

سابقه کاری، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهای متقاضی به دلایل سیاسی و تحریم‌ها است. در بعضی از موارد، افراد به دلیل داشتن سابقه کار در یک ارگان خاص، نیاز به کلیرنس دارند. بر اساس قوانین سخت‌گیرانه آمریکا، در فرآیند درخواست ویزا حتی فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی متقاضیان نیز بررسی می‌شود.

در صورتی که نام متقاضی یا بخشی از آن، شبیه به اسامی فهرست تحت تعقیب دولت آمریکا باشد، برای افراد فرآیند کلیرنیس صادر می‌شود. همچنین دانشجویان و دانش‌پژوهان فعال در یک زمینه حساس و بحرانی نیز برای جلوگیری از انتقال غیرقانونی فناوری و کاربرد نظامی باید فرآیند کلیرنس را طی کنند. برای دریافت ویزای آمریکا، متقاضیانی که ویزای تحصیلی آنان در رشته‌های مرتبط با مسائل امنیتی و شبکه ملی است، با سخت‌گیری بیشتری فرآیند کلیرنس را طی خواهند کرد.

بعضی از متقاضیان ممکن است تابعیت کشورهایی که از جانب آمریکا تروریست معرفی شده‌اند، داشته باشند؛ به همین جهت این افراد فرآیند کلیرنس را با سخت‌گیری و دشواری بیشتری طی خواهند کرد.

بررسی کلیرنس ویزای آمریکا چه قدر طول می کشد؟

فرآیند کلیرنس دریافت ویزای آمریکا به محض ثبت درخواست متقاضیان برای دریافت ویزا آغاز می‌شود. بعد از اینکه متقاضیان مدارک مورد نظر را ارسال کردند، پرونده آنان بررسی می‌شود و در صورت تایید کلیرنس، مرحله بعدی طی خواهد شد. به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، از زمان ارسال پرونده برای فرآیند کلیرنس، در طی کمتر از دو هفته به آن رسیدگی خواهد شد؛ با این وجود، دو هفته به عنوان حداقل زمان لازم برای بررسی پرونده در نظر گرفته شده است.

در بعضی از موارد ممکن است فرآیند بررسی پرونده به مدت چند ماه نیز طول بکشد. در این موارد ممکن است متقاضیان مورد پرسش و پاسخ قرار گیرند یا ملزم به ارائه مدارکی شوند.

دریافت کلیرنس ویزای آمریکا با «قصران گروپ»

آژانس مهاجرتی قصران با تیم مجرب و حرفه‌ای خود دارای سال‌ها سابقه در زمینه امور مهاجرتی، سرمایه‌گذاری، شغل، تحصیل و خرید ملک در خارج از کشور است. این مجموعه در تلاش است که اطلاعات دقیق و مشاوره باکیفیت و حرفه‌ای را متناسب با شرایط مهاجرتی متقاضیان ارائه دهد و در همه مراحل اخذ پذیرش تحصیلی و کاری و سرمایه‌گذاری به متقاضیان کمک کند. قصران گروپ تعداد زیادی از پرونده‌های موفق را در کارنامه فعالیت حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است و اعضای این مجموعه سابقه مهاجرت و زندگی در بسیاری از کشورهای جهان را دارند. افراد همچنین با پر کردن فرم ارزیابی رایگان می‌توانند از مشاوره‌های تخصصی و رایگان این مجموعه بهره‌مند شوند. با توجه به دشواری‌ها و سخت‌گیری‌های دریافت ویزای آمریکا، متقاضیان می‌توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://ghasrangroup.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن 02122118085 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گروپ
رایانه کمک
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز