کلاهبرداری 50 میلیونی به بهانه شارژ تلفن همراه

مراقب کلاهبردارای به بهانه اینترنت رایگان باشید-کاماپرس
ژیوار

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل راه‌اندازی وب‌سایت جعلی با ترفند خرید شارژ تلفن همراه ارزان قیمت خبر داد و گفت: متهم با یک هزار تومان تخفیف بیش از پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش کاما‌پرس، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: با توجه به شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز 500 میلیون ریال از حسابش توسط فرد یا افرادی ناشناس، پرونده‎‌ای تشکیل شده است.

او از زبان شاکی پرونده همچنین افزود: برای خرید شارژ تلفن همراه مشغول جست‌وجو بوده که با یک سایت اینترنتی مواجه شده که مدعی بودند شارژ تلفن همراه را با قیمت ارزان‌تر از بقیه به فروش می‌رسانند. او هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید شارژ کرده و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه و پس از مدتی تمام موجودی حسابش خالی شده است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

معظمی گودرزی بیان کرد: کلاهبردار پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت که با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ ارزان، ‌شهروندان را به سمت درگاه جعلی می‌برد و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد، نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یک‌بار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و غیره است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغواکننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز