کاهش قیمت طلای 18 عیار در هفته‌های پایانی اسفند 99

عوامل کاهشی داخلی و خارجی به تدریج در حال تنگ کردن عرصه بر قیمت طلا در بازار داخلی هستند و فعالان بازار طلا نیز در هفته های پایانی اسفندماه 99 بازاری راکد و نزولی را برای طلا پیش بینی می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، هفته های پایانی اسفندماه هر سال روزهای رونق بازار طلا بود اما فلز زرد امسال نه در بازار داخلی و نه در بازارهای بین المللی درخشش چندانی برای سرمایه گذاران ندارد.

سیگنال منفی دلار به طلا

بازار داخلی با اخباری مواجه است که عرصه را بر قیمت طلا تنگ می کنند. آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی مهم ترین خبریست که این روزها شنیده می شود. گرچه این منابع قرار نیست به صورت نقدی به ایران تحویل شود اما بانک مرکزی می تواند با استفاده از این منابع کالاهای ضروری را وارد کند و منابع نقدی بیشتری را برای متعادل کردن نرخ دلار در بازار داخلی در اختیار داشته باشد. وضعیت بازار ارز اکنون به گونه ای است که خریدار چندانی برای دلار وجود ندارد و در هفته های پایان سال برخلاف چند سال اخیر همه انتظار کاهشی شدن نرخ دلار را دارند.

احتمال تعطیلی بازار طلا در هفته پایان اسفند به دلیل اوج گیری کرونا

آریاک سفر

به این ترتیب اولین تاثیر کاهش نرخ دلار در بازارها بر بازار طلا دیده خواهد شد و در هفته گذشته نیز طلای 18 عیار در چند نوبت درصدی از ارزش خود را از دست داد. به نظر می رسد این روند در هفته های پیش رو نیز ادامه خواهد داشت. فعالان بازار طلا از جمله عباد محمد ولی کارشناس شناخته شده بازار طلا نیز شب عید امسال را ایام بی رونق برای بازار طلا پیش بینی کرده است؛ خصوصا این که ممکن است با اوج گیری کرونا هفته پایانی اسفند شاهد تعطیلی تمام بازارها باشیم.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

سقوط اونس جهانی به زیر 1750 دلار

از بازار جهانی نیز اخبار خوبی برای سرمایه گذاران طلا مخابره نمی شود. قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازار جهانی به زیر ۱۷۵۰ دلار ریزش کرده و سرمایه گذاران فلز زرد را در آستانه دومین زیان ماهانه در سال 2021 قرار داده است.

طبق روال معمول رویدادهای اقتصاد آمریکا نقش اول را در نوسان قیمت طلا ایفا کرده اند و عامل اساسی کنونی  ریزش ارزش طلا در هفته‌های اخیر نیز افزایش نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری در آمریکا بوده که سبب افزایش هزینه‌فرصت نگهداری این فلز ارزشمند شده است.

علاوه بر این با افت قیمت اونس جهانی به زیر 1750 دلار ، بازار برای ثبت افت بیشتر آماده شده و احتمال کاهش بیشتر قیمت ها قوت گرفته است.

با این اوصاف به نظر نمی رسد اونس جهانی نیز حمایت خاصی از طلای 18 عیار داخلی داشته باشد و در این شرایط کاهش قیمت طلا در هفته های پایانی اسفندماه محتمل ترین گزینه است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز