کارهایی که هرگز نباید در کانادا انجام داد

لست سکند

کانادا اغلب به‌عنوان یک سرزمین مهمان نواز با مردمی مهربان و دوست داشتنی شناخته می‌شود و همین موضوع سالانه توریست‌ها و مهاجران بیشماری را به سوی این کشور می‌کشاند. اما هر مسافر قبل از ورود به کانادا باید بداند که این کشور هنجارهای منحصربه‌فردی دارد که عدم رعایت آن‌ها ممکن است سفر را به کام او و همراهانش تلخ کند. کاماپرس در این مطلب به معرفی کارهایی که هرگز نباید در کانادا انجام داد می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

آشغال نریزید

شاید این حرف کلیشه‌ای به‌ نظر برسد اما کانادایی‌ها به شدت درباره محافظت از محیط طبیعی خود حساس هستند و ریختن زباله در آنجا یک تخلف غیرقانونی به حساب می‌آید. بنابراین در هر پیک نیک اطمینان حاصل کنید تمام زباله‌های خود را جمع‌آوری کرده و به نزدیک‌ترین سطل زباله بیندازید، در غیر این صورت ممکن است با جریمه‌های نقدی سنگین مواجه شوید.

بیشتر بخوانید:

قبل از ورود به خانه کفش‌هایتان را دم در بگذارید

کانادایی‌ها به تمیزی و عشق به فرش‌های خود معروف هستند، بنابراین پرسه زدن در خانه‌ آن‌ها با کفش‌های کثیف یک بی‌احترامی بزرگ تلقی می‌شود و می‌تواند باعث ناراحتی میزبان شود.

راز آسمان پایتخت

همه کانادایی‌ها مهربان نیستند

یک تصور رایج و کلیشه‌ای درباره کانادایی‌ها وجود دارد که به آن‌ها لقب «مردم خوب» را اعطا کرده است. بسیاری از جمعیت ۳۷ میلیونی این کشور به دلیل سر و کار داشتن با ملیت‌های مختلف رفتار اجتماعی خوبی دارند، اما نباید از تمام آن‌ها این انتظار را داشت.

آب و هوای کانادا را دست کم نگیرید

تغییرات سریع آب و هوایی در این کشور در اولین برخورد مهاجران و توریست‌ها را شگفت زده می‌کند. یک روز ممکن است هوا برای آفتاب گرفتن در ساحل ایده‌آل باشد و روز بعد سرمای هوا پوست صورت را بسوزاند! بنابراین به همراه داشتن همه انواع لباس در سفر به کانادا عقلانی‌تر است.

همه کانادایی‌ها فرانسوی صحبت نمی‌کنند

برخلاف انتظارها، بیشتر مناطق این کشور انگلیسی زبان بوده و نباید انتظار داشته باشید همه آن‌ها زبان فرانسوی را متوجه شوند. در واقع برخی مناطق دو زبانه مانند نیوبرانزویک وجود دارند اما دانش سطحی زبان فرانسه، به‌خصوص به دلیل تفاوت لهجه‌ها، نمی‌تواند به کمک مسافران بیاید.

انعام دادن را فراموش نکنید

کانادایی‌ها درباره گرفتن انعام خود بسیار جدی هستند و نباید لبخند‌ها و رفتار دوستانه آن‌ها شما را گول بزند. از راننده تاکسی و آرایشگر گرفته تا پیشخدمت کافه و رستوران در صورت درست انجام دادن کارشان از شما انتظار دارند حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد از مبلغ فاکتور را به انعام اختصاص دهید.

درباره هاکی بد نگویید

ورزش هاکی در کانادا فقط یک بازی نیست بلکه یک مذهب و سبک زندگی به شمار می‌رود. بنابراین اگر در یک مهمانی شام به دوستان و همکارانتان بگویید که اهل هاکی نیستید یا از آن خوشتان نمی‌آید ممکن است واکنش‌های ناخوشایندی دریافت کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز