راهنمای جامع مهاجرت تحصیلی به کانادا

تور لحظه آخری-کاماپرس

بر اساس آمار سال 2022 میلادی، بیش از 14 هزار دانشجوی ایرانی در کانادا مشغول به تحصیل هستند. برخی از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا در این کشور وجود دارد و دانشجویان می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. این در حالی است که کانادا در سال 2021 به عنوان دومین کشور از نظر داشتن استانداردهای کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، امید به زندگی و امنیت معرفی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، چنین مزایایی باعث شده که افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ترغیب شوند. چنانچه تمامی مدارک و شرایط مهیا باشد، اخذ ویزای تحصیلی کانادا حدود یک تا سه ماه زمان می‌برد.

در ادامه این مطلب، اطلاعات لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ارائه شده است.

راز آسمان پایتخت

مهاجرت تحصیلی به کانادا چه شرایطی دارد؟

مهاجران تحصیلی به دو دسته دانش‌آموزان (افراد زیر 18 سال) و دانشجویان تقسیم می‌شوند. دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در کانادا دارند باید تمکن مالی آنها نزد سفارت کانادا مورد تایید واقع شود. در واقع، خانواده باید بتواند از عهده پرداخت هزینه مدرسه و هزینه‌های زندگی دانش‌آموز در کانادا برآید. پذیرش از مدارس این کشور نیازی به ارائه مدرک آیلتس ندارد. دانش‌آموز زیر 18 سال باید فردی را به عنوان سرپرست یا قیم خودش در کانادا به سفارت معرفی کند. همچنین معدل سه سال اخیر متقاضی نباید کمتر از 16 باشد.

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند، می‌توانند در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند. متقاضی می‌تواند تحصیلات خود را در کالج‌های کانادایی تا مقطع کارشناسی ادامه دهد. البته برای پذیرش در دانشگاه کانادا نیاز به اثبات تمکن مالی است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

گذرنامه، نامه پذیرش از دانشگاه، شناسنامه و کارت ملی، عکس پاسپورت، بیمه مسافرتی، گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک مربوط به تمکن مالی، آخرین مدرک تحصیلی و مدرک آیلتس زبان از جمله مهم‌ترین مدارکی است که دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا نیاز دارند. همچنین ممکن است لازم باشد که برای برخی از رشته‌ها معاینه و تاییدیه پزشکی انجام داد.

مدرک زبان چه تاثیری در ویزای تحصیلی کانادا دارد؟

همانطور که قبلاً اشاره شد، دانش‌آموزان زیر 18 سال نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارند، اما یک آزمون تعیین سطح از آنها به عمل می‌آید. دانشجویان بالای 18 سال باید در اغلب موارد، مدرک آیلتس معتبر را برای اخذ ویزا ارائه دهند. نمره مورد نیاز آیلتس برای تحصیل در دوره‌های فوق دیپلم کالج‌های کانادایی 6 است. اکثر رشته‌ها در مقطع لیسانس و فوق لیسانس به نمره آیلتس 6.5 نیاز دارند. همچنین نمره لازم برای پذیرش در برخی از رشته‌های فوق لیسانس و تمام رشته‌ها در مقطع دکترا 7 است. لازم به ذکر است که در بسیاری از مراکز آموزشی کانادا امکان جایگزین کردن مدارک تافل، دولینگو و پی تی ای وجود دارد.

البته داشتن مدرک زبان جزو شرایط لازم و اصلی اخذ ویزای تحصیلی نیست، اما داشتن آن، شانس متقاضی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اگر نمره زبان متقاضی پایین باشد، می‌تواند در برخی از دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، پذیرش مشروط بگیرد؛ به این معنا که پس از اخذ ویزا و پذیرش باید در ترم اول، دوره‌های آموزشی و تقویتی زبان را بگذراند. البته تعداد محدودی از رشته‌ها نیازی به ارائه مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی ندارند.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

شهریه مدارس دولتی کانادا سالانه بین 9500 تا 17000 هزار دلار است. این هزینه برای مدارس خصوصی 15 تا 30 هزار دلار و شهریه مدارس شبانه‌روزی 63 الی 83 هزار دلار است. همچنین، میانگین هزینه سالانه دانشگاه‌های کانادا بین 17 تا 36 هزار دلار و میانگین هزینه کالج‌ها 7 الی 22 هزار دلار است.

اخذ ویزا و استادی پرمیت حدود 350 دلار برای متقاضی هزینه دارد. استادی پرمیت، سندی است که اجازه تحصیل متقاضی در کانادا را به او می‌دهد. تمام متقاضیان تحصیل در کانادا باید در کنار ویزای تحصیل، استادی پرمیت را هم دریافت کنند. به علاوه، متقاضیان باید برای دریافت بیمه سلامت بین 600 تا 900 دلار هزینه کنند.

تحصیل در ایتالیا-کاماپرس

هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا 2024

انتخاب شهر و موسسه آموزشی مورد نظر در تعیین میزان هزینه‌های زندگی تاثیر زیادی دارد. همچنین هزینه شهریه‌ هر رشته با رشته دیگر متفاوت است. به طور کلی، شهریه رشته‌های مهندسی نسبت به هنر و مدیریت، بالاتر است. هزینه زندگی در کانادا برای یک نفر در ماه به طور متوسط حدود 1000 تا 2000 دلار است که البته این هزینه با توجه به سبک زندگی فرد می‌تواند متفاوت باشد.

تاثیر استادی پلن در اخذ ویزای تحصیلی کانادا

به همراه داشتن یک استادی­پلن خوب و حرفه‌ای می‌تواند تاثیر موثری در فرآیند اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشته باشد. استادی­پلن، یک نامه خطاب به افسر سفارت است که در آن باید علاوه بر ارائه خلاصه پرونده، درباره انگیزه مهاجرت به کانادا و تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر، توضیحات کاملی ارائه شود. ارائه جزئیات سوابق تحصیلی، شغلی، سفرهای خاجری، تمکن مالی و امثال آن نیز در این نامه لازم است. استادی­پلن تاثیر قابل توجهی در پذیرش یا رد ویزای تحصیلی دارد. این نامه نباید کپی شده باشد و باید با جزئیات کامل نوشته شده باشد.

چه دلایلی موجب ریجکتی ویزای کانادا می‌شود؟

از جمله رایج‌ترین دلایل ریجکتی (برگشت خوردن) ویزای کانادا می‌توان به عدم اثبات تمکن مالی، مدارک ناقص، استادی­پلن مبهم و عدم اثبات ترک خاک کانادا پس از اتمام دوره تحصیلی اشاره کرد. همچنین اگر رشته تحصیلی متقاضی با رشته‌ای که از موسسات آموزشی کانادا پذیرش گرفته، مرتبط نباشد، ویزای او ریجکت خواهد شد.

چنانچه در فرآیند اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به کانادا سوال یا ابهامی دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب و حرفه‌ای “ویزافوری” کمک بگیرید. ویزافوری، ارتباط خوبی با سفارتخانه‌های خارجی دارد و می‌تواند در پروسه گرفتن وقت سفارت فوری به شما کمک کند. همراهی در صفر تا صد مراحل مهاجرت و مشاوره حضوری رایگان از دیگر خدمات این مجموعه به­شمار می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : ویزافوری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز