کاربردهای پنهان گوشی هوشمند که از آن بی خبرید!

لست سکند

گوشی‌های هوشمند که امروزه به یکی از اقلام ضروری و جدایی ناپذیر زندگی روزمره مردم تبدیل شده است. این گوشی‌های هوشمند علاوه بر تماس، برقراری ارتباط، شبکه‌های اجتماعی، عکس و فیلم و… دارای قابلیت‌های پنهانی هستند که اکثر مردم از آن‌ها اطلاعی ندارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فن آوری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گوشی‌های هوشمند دارای مجموعه‌ای از آپشن‌ها و امکاناتی برای راحت‌تر کردن استفاده از این ابزار و حتی ابزارهایی برای کمک به زندگی روزمره هستند که در منو و تنظیمات گوشی پنهان شده و بیشتر مردم از وجود آن‌ها بی خبرند.

کاماپرس در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این قابلیت‌های پنهان گوشی های هوشمند می‌پردازد.

اخبار پربازدید و مهم امروز:

راز آسمان پایتخت

قابلیت ذره بینی گوشی‌های هوشمند

یکی از ویژگی‌های جذاب اسمارت فون‎ها که احتمالا از آن بی خبرید، قابلیت استفاده از ذره بین برای مشاهده چیزهای کوچک مانند نوشته‌های ریز کتاب است. این قابلیت در گوشی‌های آیفون، تنها با سرچ کلمه Magnifier به مانند دوربین گوشی به همراه چراغ قوه، قابل استفاده است.

دریافت کپشن و زیرنویس به شکل زنده

زیرنویس زنده یا همان گزینه Live Caption در گوشی‌های اندروید، یکی از ویژگی‌های پنهان و جذاب این گوشی‌ها است. به این شکل که شما می‌توانید به راحتی برای هر برنامه‌ای از جمله، پادکست، تماس ویدیویی، پیام صوتی و … زیرنویس دریافت کنید. این ویژگی یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی برای ناشنوایان محسوب می‌شود.

استفاده از آپشن، تنها با فشار دادن دکمه افزایش یا کاهش صدا و انتخاب گزینه Live Caption امکان پذیر است.

اسکن کدهای QR بدون نصب برنامه جانبی

یکی از آپشن‌های ضروری گوشی‌های هوشمند که اکثر مردم از وجود آن بی خبرند، قابلیت اسکن کدهای QR توسط خود گوشی و بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی است. این قابلیت به شکل پیش فرض در گوشی‌های هوشمند تعبیه شده است. نصب برنامه‌های جانبی معمولا ممکن است باعث آسیب به سیستم گوشی و اسکن کدهای مخرب شود.

استفاده از این قابلیت نیز در گوشی‌های اندرویدی تنها با برنامه دوربین گوشی و نگه داشتن آن بر روی کد موردنظر ممکن است. در گوشی‌های آیفون نیز این قابلیت به شکل جداگانه در قسمت دوربین گوشی تعبیه شده است.

جستجوی سریع و حل مسائل ریاضی تنها با عکس!

یکی از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند که با نصب برنامه گوگل لنز قابل استفاده است، جستجوی سریع تنها با گرفتن عکس از طریق این برنامه است. شما می‌توانید از هرچیزی که قصد مطالعه و سرچ درباره آن دارید، مانند ماشین‌ها، لوازم خانگی و … عکس بگیرید تا این برنامه به سرعت اطلاعات مربوط به آن را برای شما نمایش دهد.

همچنین با استفاده از اپلیکیشن گوگل لنز می‌توانید با عکس گرفتن از معادله ریاضی که با اعداد انگلیسی نوشته شده باشد، به راحتی جواب معادله را از طریق هوش مصنوعی به دست بیاورید.

صرفه جویی در باتری موبایل

احتمالا بارها برای شما پیش آمده که شارژ باتری موبایل شما در بیرون از خانه کم بوده و به شارژر برای شارژ باتری دسترسی نداشته‌اید؛ جالب است بدانید، یک امکان گوشی‌های هوشمند که از طریق تنظیمات باتری گوشی و گزینه Maximum power saving قابل دسترس است، خاموش کردن تمام برنامه‌ها به جز تماس و پیام است، که باعث صرفه جویی در مصرف باتری و افزایش زمان استفاده از آن می‌شود.

اتصال به پرینتر و چاپگر با گوشی موبایل

برای چاپ هرگونه سند و محتوایی در گوشی‌های آیفون و آیپد، اگر چاپگر مورد نظر از AirPrint پشتیبانی کند، به راحتی می‌توانید تنها با انتخاب آیکون اشتراک گذاری یا Share در سند، به پرینتر مورد نظر خود متصل شده و محتوای آن را چاپ کنید.

یادداشت برداری مخفی و ماندگار

یکی دیگر از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند اندروید، که به مانند برنامه Apple Notes در آیفون است، امکان نوت برداری و یادداشت برداری مخفی اطلاعات در جیمیل است. این امکان با دانلود برنامه Google Keep از فروشگاه گوگل قابل استفاده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز