سود سهام عدالت را چطور دریافت کنیم؟ / جدیدترین خبر

لست سکند

موضوع پرداخت سود سهام عدالت برای دارندگان آن به یک چالش تبدیل شده و مسائل مختلفی برای آن اعلام می‌شود. در همین راستا اکبر حیدری، سخنگوی کانون سرمایه گذاران استانی سهام، هم اعلام کرده که سهامداران به شایعات منتشر شده درباره نحوه پرداخت سود، میزان آن و … توجه نکنند. فرآیند پرداخت مانند سال گذشته است و به همین ترتیب هم صورت می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سهام عدالت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به طور کلی، صاحبان سهام عدالت که نتوانسته‌اند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند، باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت نام کنند یا شماره شبای معتبر خود را در سایت سهام عدالت به ثبت برسانند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

روش‌های دریافت سود سهام عدالت

طبق آخرین آمارهای موجود، بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار نفر از سهامداران عدالت نتوانسته‌اند سود این سهام را دریافت کنند. علت اصلی این موضوع هم به در دسترس نبودن شماره شبای معتبر، مسدود، راکد، مشترک، ارزی و بلندمدت بازمی‌گردد. در صورتی که سهامداران هنوز هم نسبت به شماره شبای ارائه شده شک دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت از این موضوع اطمینان حاصل کنند.

راز آسمان پایتخت

ضمنا در راستای پرداخت سود سهام عدالت، محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اعلام کرده که پرداخت سود به سهامداران روش غیرمستقیم منوط به مالکیت سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در روز اول اسفندماه 1400 است. در واقع سهامداران غیرمستقیمی که مایل به دریافت سود این سهم هستند، باید تا روز اول اسفندماه سهام خود را در سبدشان نگهداری کرده باشند. مصوبه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار قصد دارد تا پایان اسفندماه از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به صورت منسجم سود سهامداران را پرداخت کند.

مبلغ سود سهام عدالت

این میزان سود برای سهامداران سهم یک میلیون تومانی، نزدیک یک میلیون تومان و برای دارندگان سهام 530 هزار تومانی، حدودا 550 هزار تومان خواهد بود. برای دریافت سود هم لازم نیست افراد به شرکت‌های سهام عدالت استانی مراجعه حضوری داشته باشند، فقط برای دریافت سود باید مانند سال گذشته اقدامات لازم را انجام دهند.

قرار بر تسویه سود سهام عدالت سال 1398 در سه مرحله بود که دو مرحله آن محقق شد. پرداخت مرحله اول این سود در بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته صورت گرفت. مرحله دوم سود مذکور هم در چهاردهم تیرماه سال جاری پرداخت شد. طبق اطلاع رسانی انجام شده از طرف سازمان‌های مرتبط با سهام عدالت، مرحله سوم سود هم تا پایان اسفندماه امسال پرداخت و پرونده سود سهام عدالت 1398 هم بسته خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز