کاربران خانگی اغلب کدام لپ تاپ را می خرند؟ لنوو یا اچ پی؟

ژیوار

انتخاب لپ تاپ لنوو یا اچ پی متناسب با سلیقه و کاربرد افراد خواهد بود و می‌توان گفت هر دو این برندها محصولات متنوع و کاربردی مناسبی را برای استفاده عمومی و خانگی ارائه کرده‌اند. افرادی که کاربرد گیمینگ و دانشجویی‌تری از لپ تاپ می‌خواهند بهتر است سراغ مدل‌های اچ پی بروند و کاربرانی که استفاده دانش آموزی و عمومی بیشتری دارند، اغلب سراغ مدل‌های لنوو می‌روند.

در ادامه ۲ لپ تاپ لنوو و ۲ لپ تاپ اچ پی پرطرفدار در بین کاربران خانگی را معرفی کرده و هر یک را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

لپ تاپ لنوو با مدل  Ideapad Slim 3 15IRU8_BB

این لپ تاپ لنوو با سری پردازنده core i3  طراحی شده و در زمان تهیه این گزارش با قیمت حدودی ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این محصول مدل پردازنده 1305U را در اختیار کاربران قرار داده و فرکانس پردازنده آن 1.6GHz up to 4.5GHz است. این لپ تاپ حافظه کش ۱۰ مگابایتی دارد. همچنین حافظه داخلی این لپ تاپ ۵۱۲ گیگابایت بوده و ظرفیت حافظه رم آن ۸ گیگابایت است. این محصول نوع حافظه رم LPDDR5 داشته و باس رم آن نیز 4800MHz  عنوان می‌شود.

این محصول لنوو مدل پردازنده گرافیکی UHD داشته و حجم گرافیک اختصاصی آن تا ۲ گیگابایت است. علاوه بر آن، ظرفیت و نوع باتری به کار رفته در این لپ تاپ 3cell 47whr بوده و حدود ۱ تا ۳ ساعت شارژدهی را عرضه می‌کند. این مدل از لپ تاپ لنوو علاوه بر کاربرد خانگی و عمومی برای کاربرد دانش آموزی نیز مناسب است.

این محصول با سایز صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی طراحی شده و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی دارد. همچنین وضوح تصویر این محصول فول اچ دی بوده و پنل تصویر آن TN است. این لپ تاپ نرخ بروز رسانی تصویر ۶۰ هرتزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شدت روشنایی ۳۰۰ نیتی را فراهم می‌کند.

دریان سفر امید

لپ تاپ لنوو با مدل V15_IGL_82C3

این لپ تاپ لنوو با وزن ۱.۸۵ کیلوگرمی ارائه شده و با قیمت حدودی ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این محصول حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۴ گیگابایتی داشته و نوع حافظه رم آن DDR4 است. همچنین باس رم این محصول نیز 2400MHz در نظر گرفته شده و امکان ارتقای حافظه داخلی آن وجود دارد. مدل پردازنده گرافیکی به کار رفته در این لپ تاپ UHD 600 است.

این محصول صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی داشته و رزولوشن تصویر آن 768 در ۱۳۶۶ پیکسل در نظر گرفته می‌شود. همچنین این لپ تاپ پنل تصویر TN داشته و نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این لپ تاپ وضوح تصویر اچ دی دارد و صفحه نمایش آن مات است.

ظرفیت و نوع باتری به کار رفته در این مدل 2cell 35whr بوده و ۲ تا ۴ ساعت شارژدهی را در اختیار کاربران خانگی قرار می‌دهد. این لپ تاپ با سری پردازنده Celeron طراحی شده و مدل پردازنده آن N4020 است. همچنین فرکانس پردازنده به کار رفته در این لپ تاپ 1.1GHz up to 2.8GHz خواهد بود. حافظه کش این لپ تاپ ۴ مگابایت در نظر گرفته می‌شود.

لپ تاپ اچ پی با مدل 255 G9_A

این محصول با سایز صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی طراحی شده و در زمان تهیه این گزارش با قیمت حدودی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این لپ تاپ رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی داشته و وضوح تصویر آن فول اچ دی است. همچنین پنل تصویر  به کار رفته در این مدل IPS بوده و نرخ نوسازی تصویر آن ۶۰ هرتز عنوان می‌شود. این لپ تاپ صفحه نمایشی مات داشته و شدت روشنایی ۲۵۰ نیتی را عرضه می‌کند.

همچنین این محصول ظرفیت و نوع باتری 3cell 41whr  دارد و می‌توان ۱ تا ۳ ساعت از شارژدهی آن استفاده کرد. این لپ تاپ اچ پی حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۶ گیگابایتی را ارائه می‌دهد و نوع حافظه رم آن DDR4 است. باس رم این مدل 3200MHz  بوده و قابلیت ارتقای رم آن تا ۳۲ گیگابایت وجود دارد. مدل پردازنده گرافیکی به کار رفته در این لپ تاپ Radeon VEGA 7 Graphics عنوان می‌شود.

این محصول دارای سری پردازنده گرافیکی Ryzen 7  بوده و مدل پردازنده آن 5825U است. این لپ تاپ فرکانس پردازنده 2.0GHz up to 4.5GHz  را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین حافظه کش این مدل ۱۶ مگابایت بوده و پردازنده آن از نسل ۷ است.

لپ تاپ گیمینگ اچ پی با مدل Victus 15_FB1013DX_A

این لپ تاپ که برای گیمینگ ارائه شده در بین کاربران خانگی نیز طرفداران خود را پیدا کرده و با قیمت حدودی ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این محصول حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۶ گیگابایتی داشته و نوع حافظه رم آن DDR5 است. همچنین باس رم این مدل 4800MHz  بوده و قابلیت ارتقای رم آن تا ۶۴ گیگابایت وجود دارد.

این محصول ۲.۵ کیلوگرمی، با سری پردازنده Ryzen 7 عرضه شده و از مدل پردازنده 7535H5  استفاده می‌کند. همچنین فرکانس پردازنده به کار رفته در این لپ تاپ 3.3GHz up to 4.5GHz   است. مدل پردازنده گرافیکی به کار رفته در این محصول GeForce RTX 2050  بوده و حجم گرافیک اختصاصی آن ۴ گیگابایت است. همچنین این محصول ظرفیت و نوع باتری52whr 3cell  را در اختیار کاربران قرار داده و ۳ تا ۶ ساعت شارژدهی را عرضه می‌کند.

این لپ تاپ سایز صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی داشته و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی را فراهم می‌کند. علاوه بر آن، پنل تصویر این لپ تاپ IPS بوده و نرخ نوسازی تصویر آن ۱۴۴ هرتز است. وضوح تصویر در این لپ تاپ فول اچ دی عنوان شده و انتخابی جذاب برای دیدن فیلم نیز به حساب می‌آید.

انتهای پیام

مرتبط با : سبیت
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان