چگونگی موفقیت در مهاجرت تحصیلی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

استاندارهای آموزش عالی، تقویت مهارت‌های ارتباطی و زبانی، گزینه‌های تحصیلی پیشرفته، زندگی مستقل، فرصت‌های تحقیقاتی، کیفیت زندگی و بسیاری موارد دیگر سبب شده تا  افراد به تحصیل در خارج از کشور علاقمند شوند که البته در این راه با چالش‌هایی برای موفقیت در مهاجرت تحصیلی روبرو خواهند شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

از چالش‌های مهاجران تحصیلی می‌توان به بی‌ثباتی قانون‌های مهاجرتی، هزینه بالا، مدارک خاص، مدت زمان جمع‌آوری مدارک، قوانین سختگیرانه مقصد، تفاوت فرهنگی و دیگر موارد از این قبیل را نام برد که در برخی اوقات مهاجران را از خواسته‌شان منصرف می‌کند اما در این راستا بسیاری از مجموعه‌ها همچون صبا ویزا با ارائه مشاوره به متقاضیان سعی بر موفقیت در مهاجرت تحصیلی افراد دارد. کاماپرس در ادامه سعی دارد شرایط تحصیل و بورسیه تحصیلی برخی از کشورها را بررسی کند:

شرایط بورسیه تحصیلی در اسلواکی

لازم به ذکر است که مهاجرت تحصیلی به اسلواکی دارای محدودیت سنی بهتری نسبت به کشورهای اروپایی است زیرا افراد می‌توانند برای دوره لیسانس تا 28 سالگی و برای دوره کارشناسی ارشد تا 38 سالگی برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند که البته ورود به مقطع کارشناسی ملزم به شرکت در آزمون ورودی به نام ماتورا و کسب نمره قبولی در آن است. دانشگاه‌های اسلواکی به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند که تحصیل در رشته‌های پزشکی و زیرشاخه آن نسبت به دیگر رشته‌ها محبوب‌تر است. از برترین دانشگاه‌های اسلواکی می‌توان به کمینوس و دانشگاه فنی کوشیتسه اشاره کرد که هر کدام به دانشکده‌های متعددی تقسیم می‌شوند. گفتنی است با آنکه در بسیاری از دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس صورت می‌گیرد اما باید پیش از انتخاب دانشگاه به زبان تحصیلی آن توجه داشت.

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا چه شرایطی دارد؟

دوره‌های پیش‌نیاز در مدارس و دانشگاه‌های دولتی اسپانیا برگزار می‌شود که افراد با موفقیت در این دوره‌ها می‌توانند به صورت رایگان یا پرداخت هزینه اندکی در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. گفتنی است که زبان تدریس دانشگاه‌های دولتی اسپانیا با زبان اسپانیولی است که این زبان در دانشگاه به محصلان آموزش داده می‌شود. دانشجویان همچنین می‌توانند در اسپانیا به صورت همزمان با تحصیل مشغول به کار شوند که ساعتی 8 تا 10 یورو درآمد خواهند داشت. از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا همچنین می‌توان به بارسلونا، مادرید، کامپلوتنسه، ناوارا، پمپئو فابرا، پلی تکنیک کاتالونیا، گرانادا و… اشاره کرد.

چگونه می‌توان به پرتغال مهاجرت تحصیلی کرد ؟

هزینه‌های معقول، رتبه بالا علمی، عدم محدودیت سنی و دوره‌های تحصیلی متنوع درپرتغال سبب شده تا سالیانه دانشجویان زیادی به این کشور جذب شوند که البته بسیاری نیز به سبب اخذ پاسپورت و مهاجرت به اروپا وارد این کشور می‌شوند. دانشجویان با قصد مهاجرت تحصیلی به پرتغال ابتدا باید ثبت‌نام خود را به صورت آنلاین در سیستم متمرکزی به نام کاندیداتور انجام دهند و در صورت نیاز به آزمون ورودی دانشگاه، آزمون نیز باید انجام شود. دانشگاه پورتو، لیسبون، نوا لیسبون، کویمبرا، مینهو و… از برترین دانشگاه‌های پرتغال به شمار می‌روند.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه چه مزایایی دارد؟

سیستم آموزش غنی، امکان کار همزمان با تحصیل، عدم نیاز به تسلط انگلیسی، تحصیل بدون ویزا، تحصیل با هزینه مقرون به صرفه، نزدیکی به کشور ایران و… سبب شده تا ترکیه به یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها تبدیل شود. ورود به برخی از دانشگاه‌های ترکیه نیازمند قبولی در آزمون‌های ست، تومر و یوس است. تحصیل در ترکیه به دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم می‌شود که آموزش رسمی  سیستم مدرسه‌ای و آموزش عالی را شامل می‌شود و آموزش غیررسمی شامل تمام فعالیت‌های غیررسمی خواهد شد. از دانشگاه‌های برتر ترکیه همچنین می‌توان به بغازیچی، خاورمیانه، فناوری استانبول، حاجت‌تپه، بیلکنت و… اشاره کرد. در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل به دو صورت دو زبانه انگلیسی و ترکی صورت می‌گیرد که در برخی از موسسات زبان ترکی به محصلان آموزش داده می‌شود.

تحصیل در فرانسه چگونه است؟

یکی از مقاصد اصلی دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به سبب وجود صنایع مختلف، وضعیت اشتغال، اقتصاد مناسب، مدیریت پیشرو، آزادی عمل، اعتبار مدرک، نظام آموزشی قوی، کار حین تحصیل و… فرانسه است که دانشجویان بدون کنکور یا آزمون سراسری وارد دانشگاه خواهند شد. مدارک تحصیلی برای ثبت‌نام دانشجو کفایت می‌کند و نتیجه به درخواست دهندگان اعلام می‌شود. البته مسئله مهم در پذیرش افراد تسلط بر زبان فرانسوی خواهد بود زیرا زبان تدریس این کشور فرانسوی است.

از دانشگاه‌های برتر فرانسوی می‌توان سوربن، پاریستک، پی اس ال و… را نام برد. اکثر بورسیه‌های تحصیلی فرانسه توسط موسسات وابسته و زیرمجموعه دانشگاه‌ صورت می‌گیرد که پس از بررسی وضعیت تحصیلی از سوی برخی دانشگاه‌ها به فرد پژوهش تحقیقاتی محول می‌شود که در ازای آن مبلغی پرداخت می‌شود، این مبلغ برای تامین هزینه‌های زندگی دانشجو کفایت خواهد کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : صبا ویزا
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز