چگونگی محافظت از خودرو در ترافیک

شاید بتوان یکی از چالش‌های رانندگی را ترافیک دانست؛ مخصوصا زمانی که رانندگان فشار ذهنی و خستگی بیش از حدی دارند و نتوانند شرایط را کنترل کنند، ممکن است خسارات جانی یا خرابی خودرو پیش بیاید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ترافیک در شهرهای بزرگ به خصوص تهران یک عضو جداناشدنی از زندگی است که به ندرت می‌توان از آن فرار کرد. بنابراین رانندگی در این شرایط نکاتی دارد که اگر راننده آن‌ها را رعایت کند ضمن ایجاد آرامش برای خود از صدمات احتمالی به خودرو نیز جلوگیری می‌شود.

اصول رانندگی درست در ترافیک

یکی از نکاتی که باید هنگام رانندگی در ترافیک رعایت کرد نگه داشتن پدال ترمز برای عبور از سرعت‌گیر است. گفتنی است که هنگام ترمز گرفتن نیمی از وزن خودرو به چر‌خ‌های جلو منتقل می‌شود که اگر سرعت در حین رسیدن به سرعت‌گیر زیاد باشد سبب سر خوردن یا منحرف شدن خودرو خواهد شد. بنابراین هنگام رسیدن به سرعت‌گیر ابتدا باید پا را روی ترمز نگه داشت تا سرعت کم شود و پس از آن به آرامی از سرعت‌گیر عبور کرد.

یکی از اشتباهات هنگام رانندگی در ترافیک روشن نگه داشتن کولر است. این امر سبب افزایش 40 درصدی مصرف سوخت همچنین آسیب رسیدن به موتور خودرو می‌شود که برخی اوقات رانندگان به این نکته توجه نمی‌کنند. بهتر است زمان رانندگی در ترافیک به جای استفاده از کولر شیشه‌ها را پایین کشید.

دریان سفر امید

خلاص کردن دنده دیگر نکته‌ای است که باید پشت چراغ قرمز یا در هنگام ترافیک رعایت شود. اگر این نکته شاید ساده توسط راننده رعایت نشود سبب فشار زیاد بر روی کلاچ و گیربکس خواهد شد.

فیلتر روغن یکی ازاجزای  مهم خودرو است که باید به موقع تعویض شود که رعایت نکردن این امر یا استفاده از فیلترهای ارزان و بی‌کیفیت سبب آسیب رسیدن به خودرو می‌شود.

یکی از مهم‌ترین سیالات روغن موتور خودرو است که توجه به سطح کیفی آن باید مورد توجه باشد تا آسیب جدی به خودرو وارد نشود. از دیگر سیالات ضروری خودرو همچنین به روغن گیربکس می‌توان اشاره کرد که تعویض به موقع آن سبب ارتقا عملکرد و سلامت خودرو می‌شود.

چگونه می‌توان هنگام ترافیک به بهترین نحو خودرو را متوقف کرد؟

جالب است بدانید دکمه‌ای که بر روی ترمز دستی قرار دارد فقط برای پایین آوردن آن نیست و رانندگان باید به هنگام بالا آوردن آن نیز از دکمه تعبیه شده استفاده کنند. اگر راننده‌ای این نکته را فراموش کند سبب ایجاد خرابی در در چرخ دنده‌های خودرو می‌شود همچنین فشار زیادی به سیم ترمز دستی وارد خواهد شد.

هنگام ترافیک برخی رانندگان همزمان ترمز و کلاچ را برای توقف خودرو نگه می‌دارند که این امر توقف خودرو را کند می‌کند در حالی‌که بهتر است ابتدا ترمز نگه داشته شود تا سرعت خودرو کاهش یابد سپس قبل از خاموش شدن خودرو با استفاده از کلاچ خودرو را متوقف کرد.

چگونگی محافظت از خودرو

برخی رانندگان از آب لوله‌کشی در رادیاتور و منبع شیشه‌شوی استفاده می‌کنند که این امر ضمن آسیب رساندن به رادیاتور اجزایی همچون واتر پمپ، موتور، واشر سرسیلندر، منبع شیشه‌شوی، شلنگ‌ها و ناز‌ل‌ها را نیز دچار اختلال می‌کند. بهتر است از آب چندبار جوشیده شده در رادیاتور و منبع شیشه‌شوی استفاده کرد تا خودرو دچار اختلال نشود.

برخی از رانندگان از رینگ‌های سنگین یا غیراستاندارد برای خودرو استفاده می‌کنند که این نوع رینگ‌ها فشار مضاعفی به خودور وارد می‌کنند و همچنین مصرف سوخت نیز افزایشی می‌شود.

برخی اوقات ممکن است هنگام رانندگی در ترافیک چراغ سوخت خودرو روشن شود و رانندگی دچار اختلال شود. رانندگان باید بدانند که قبل از روشن شدن چراغ سوخت، باید سوخت‌گیری انجام شود زیرا اگر این امر رخ ندهد، رسوبات و ناخالصی‌های موجود در باک به پمپ بنزین، فیلتر بنزین و انژکتور خواهد رسید.

بعضی رانندگان ناخواسته عادت تکیه دادن پا روی کلاچ را دارند که این امر سبب وارد کردن فشار به جعبه دنده و گیربکس می‌شود.

برخی رانندگان قدیمی عادت دارند که قبل از روشن کردن و قبل از خاموش کردن خودرو گاز بدهند که این امر در خودروهای قدیمی انجام می‌گرفت تا بهتر روشن شود. ولی در نوع انژکتوری این کار به خودرو آسیب وارد می‌کند و سبب باقی ماندن بنزین نسوخته در موتور می‌شود که در نهایت خرابی سوزن انژکتور را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : سپریس
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان