چگونگی اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ایالات متحده آمریکا سالانه میزبان دانشجویان زیادی است که از سرتاسر جهان برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان وارد این کشور می‌شوند. آموزش با کیفیت در کنار فرصت‌های متنوع باعث شده بسیاری از مردم، آمریکا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. تحصیل در کشوری دیگر، تجربه غنی و ارزشمندی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، متقاضیان تحصیل در آمریکا در ابتدا می‌بایست ویزای این کشور را دریافت کنند. ویزای تحصیلی انواع مختلفی داشته و افراد بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه و تایید آن می‌توانند نسبت به اخذ آن اقدام کنند.

کاماپرس در این گزارش انواع ویزای تحصیلی آمریکا و مراحل دریافت آن را بررسی کرده است.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای دانشجویی F-1: متقاضیان دریافت این ویزا باید نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا را داشته باشند. این ویزای غیر مهاجرتی محبوب‌ترین ویزا برای دانشجویان بین الملل به منظور تحصیل در ایالات متحده است.

ویزای دانشجویی M-1: این نوع ویزا برای آن دسته از متقاضیانی است که خواهان تحصیل در رشته‌های فنی و غیر آکادمیک باشند. این ویزا تنها برای تحصیل صادر شده و دارندگان حق کار در این کشور را در طول تحصیل نخواهند داشت.

ویزای دانشجویی J-1: این ویزا برای دانشجویانی که به منظور تبادل اطلاعات و تحت حمایت کشور مبدا به آمریکا و به منظور فرصت مطالعاتی سفر می‌کنند، مناسب است. این ویزا 18 ماه اعتبار دارد.

از دریافت نامه پذیرش تا  دریافت ویزای تحصیلی

گواهی SEVP: متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آمریکا در ابتدا می‌بایست اسامی دانشگاه‌های مورد تایید ایالات متحده جهت پذیرش دانشجوی بین المللی را در SEVP بررسی کنند. بدین ترتیب دانشگاه مورد نظر افراد باید توسط SEVP تایید شده و هزینه مربوط به آن پرداخت شود. این گواهی بسیار مهم نشان دهنده آن است که دولت ایالات متحده دانشگاه شما را معتبر می‌داند.

فرم I-20: پس از تایید و دریافت گواهی SEVP، فرم I-20 به متقاضیان ارائه می‌شود. در این فرم مدت زمان مجاز اقامت در آمریکا به همراه منابع مالی و هزینه تحصیل به صورت کامل در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. در کنار آن اطلاعات شخصی متقاضی و برنامه تحصیلی در این فرم وجود دارد. متقاضیان می‌بایست در ابتدا فرم را به دقت مطالعه کرده و سپس آن را تایید و امضا کنند. این فرم بسیار مهم بوده و صلاحیت متقاضی را برای دریافت ویزا نشان می‌دهد. افراد بدون داشتن این فرم نمی‌توانند برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنند. برای ورود به آمریکا و انجام فعالیت‌های مختلف مثل دریافت گواهینامه ارائه این فرم ضروری است.

درخواست ویزا: پس از تایید فرم I-20 متقاضیان می‌توانند نسبت به درخواست ویزای تحصیلی اقدام کنند. در این مرحله افراد می‌بایست فرم DS-160 را پر کرده و با مدارک مورد نیاز به سفارت آمریکا ارسال کنند. پس از ارسال مدارک و تعیین وقت سفارت باید در زمان مقرر در محل کنسولگری آمریکا حضور پیدا کنند.

مصاحبه با سفارت: در هنگام مصاحبه با افسر مربوطه متقاضیان باید ثابت کنند که بودجه کافی برای پوشش هزینه زندگی و تحصیل در آمریکا را خواهند داشت. هم‌چنین باید شواهد کافی برای بازگشت به کشور پس از اتمام دوره تحصیل به افسر ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز: مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا شامل پاسپورت، تاییدیه فرم I-20 و صورت حساب بانکی می‌باشد. نامه پذیرش از دانشگاه و تعهد مبنی بر خروج از آمریکا پس از اتمام تحصیل از دیگر مدارک اخذ این ویزا به شمار می‌آید. ‘

اعتبار ویزای تحصیلی آمریکا

اعتبار ویزای تحصیلی متقاضیان بسته به نوع ویزا و مدت زمان تحصیل متفاوت خواهد بود. این زمان در فرم I-20 برای دانشجویان مشخص شده است. اگردانشجویان به دلیل تغییر رشته یا بیماری قادر به اتمام درس خود در زمان مقرر نباشند، می‌توانند نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنند. پس از اتمام مدت زمان مشخص از سوی سفارت افراد باید تا حداکثر 60 روز نسبت به ترک خاک آمریکا اقدام کنند این در حالی است که دیگر قصد اقامت در این کشور را به شیوه‌ای دیگر و یا از طریق کار نداشته باشند.

کار با ویزای تحصیلی در آمریکا؟

ویزای تحصیلی به دانشجویان اجازه کار در فضای آکادمیک را خواهد داد. افراد با ویزای تحصیلی می‌توانند در محیط دانشگاه مشغول به کار شوند. به طور کلی ویزای تحصیلی صرفا برای تحصیل در آمریکا صادر شده و مانند ویزای کاری اجازه انجام فعالیت‌های کاری متنوع را به متقاضی نمی‌دهد.

چند نکته مهم در رابطه با ویزای تحصیلی آمریکا

_ویزای تحصیلی می‌تواند با دلایلی مانند نقص مدارک یا جعل بودن آن، ریجکت شود. به همین دلیل ضروری است متقاضیان هنگام ارسال مدارک، نسبت به صحت آن اطمینان حاصل کنند.

_افراد با داشتن ویزای تحصیلی بعد از حداقل یکسال تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا می‌توانند به قصد سفر از کشور خارج شوند. البته با این اطمینان که می‌توانند مجددا به ایالات متحده برگردند.

_دانشگاهی که متقاضیان نامه پذیرش آن را دریافت کردند باید از طرف دولت آمریکا مجوز پذیرش دانشجویان بین المللی را داشته باشد.

_تسلط به زبان انگلیسی و شرکت در آزمون‌هایی مانند آیلتس و تافل برای اثبات مهارت زبان تاثیر بسزایی در پذیرش از دانشگاه مورد نظر متقاضی خواهد داشت.

_پیش از ارسال مدارک و رزومه، ضروری است شهریه و هزینه‌های مربوط به تحصیل در آن دانشگاه   به دقت مطالعه شود.

_افرادی که ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کرده‌اند می‌توانند با افراد تحت تکلف مانند همسر یا فرزند مجرد زیر 21 سال به آمریکا سفر کنند. بدین منظور باید فرم I-20 را نیز دریافت کرده و با ویزای F2 نسبت به دریافت آن اقدام کنند. هم‌چنین متقاضیان می‌بایست توانایی مالی برای حمایت از خانواده خود را طی اقامت در آمریکا داشته باشند.

زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی

در بیشتر مواقع، بلافاصله پس از اتمام مصاحبه ویزای تحصیلی صادر خواهد شد. در پایان مصاحبه آفیسر ممکن است درخواست شما را تایید یا مدارکی مبنی بر رد ویزای تحصیلی به متقاضی ارائه دهد.

پردازش ویزای تحصیلی پیش از مصاحبه انجام شده و مصاحبه آخرین مرحله برای پذیرش یا رد درخواست متقاضیان است. با این حال ممکن است پاسخ به درخواست ویزای تحصیلی افراد چند روز طول بکشد.

دریافت ویزای تحصیلی آمریکا با گروه مهاجرتی بهکار

افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا را دارند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با گروه مهاجرتی بهکار در تماس باشند. بهکار با در اختیار داشتن تیم کاربلد و متخصص موفقیت‌های زیادی در انجام پرونده‌های مختلف مهاجرتی به خصوص مهاجرت به آمریکا کسب کرده است.

متقضایان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی این مجموعه به آدرس https://behkarlawgroup.com  مراجعه نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه مهاجرتی بهکار
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز