چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون -کاماپرس
ژیوار

اگرچه با پیشرفت علم و تکنولوژی، ابعاد نمایشگر گوشی‌های هوشمند بزرگتر از نسخه‌های پیشین خود شده‌اند، اما بدون شک همچنان لذت تماشای محتوا بر روی یک تلویزیون 50 اینچی با کیفیت را نمی‌توان انکار کرد. به همین دلیل، شرکت‌های مختلف با ارائه راهکارهایی به کاربران، امکان انتقال تصاویر از نمایشگر گوشی به تلویزیون را تسهیل نمودند. در این مقاله از فرنا به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید نمایشگر موبایل را به تلویزیون متصل کنید. بنابراین، اگر گوشی شما هم مثل گوشی S23 الترا، گوشی A73، گوشی S24 الترا و یا مدل‌های دیگر از برند سامسونگ است و تمایل دارید آن را به تلویزیون وصل نمائید، پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

روش اول: اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با Smart View

قبل از هر عملی، اولین گام این است که تلویزیون را برای اتصال به گوشی هوشمند خود آماده کنید. البته ناگفته نماند، روش انجام این کار بر اساس نوع برند و مدل تلویزیون کاملا فرق دارد و نمی‌توان یک روش خاص برای تمامی دستگاه‌ها در نظر گرفت. اما به طور کلی، باید به قسمت تنظیمات تلویزیون خود رفته و گزینه‌های “Screen mirroring” یا “Smart View” را جستجو و فعال نمائید. در ادامه گام‌های زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • وارد کنترل سنتر گوشی هوشمند خود شوید و یکی از گزینه‌های موجود در تنظیمات Screen Mirroring، Smart View و یا Quick Connect را فعال نمائید. توجه داشته باشید، این قابلیت باید بر روی تلویزیون شما هم فعال باشد؛ در غیر اینصورت اتصال نهایی دو دستگاه برقرار نخواهد شد.
  • پس از این مرحله، می‌توانید نام تلویزیون خود و سایر دستگاه‌های فعال را بر روی نمایشگر گوشی مشاهده کنید. بنابراین، جهت اتصال بر روی نام دستگاه‌تان کلیک نموده و گزینه Start now را بزنید تا کد معینی برای شما ارسال شود.
  • با تایید این کد در گوشی سامسونگ می‌توانید به راحتی به تلویزیون منزل‌تان متصل شوید و از تماشای ویدئو و سایر فعالیت‌های خود در یک صفحه نمایش بسیار بزرگ لذت ببرید.

توجه داشته باشید، این روش یکی از آسان‌ترین متدهایی است که صرفا برای اتصال گوشی سامسونگ در نظر گرفته شده است. بنابراین، اگر گوشی شما از برند دیگری است، شاید نیاز به انجام مراحل دیگری نیز باشد. به طور خلاصه، اتصال گوشی سامسونگ با دستگاه‌های دیگر همچون تلویزیون‌های خانگی کار بسیار ساده‌ای است. اگر شما هم قصد دارید تا از تلویزیون منزل خود بیشتر استفاده کنید و کار با گوشی برای شما طاقت فرسا شده است، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا نسبت به خرید گوشی سامسونگ اقدام نمائید. اجرای مراحل بعدی کار بسیار ابتدایی است که نیاز به زمان خاصی هم ندارد.

روش دوم: اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با کابل HDMI

مرحله اول را در صورتی می‌توانید انجام دهید که گوشی شما قادر به برقراری ارتباطات بی‌سیم باشد. در غیر اینصورت بهتر است از روش دیگری برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون استفاده کنید. این راه حل در استفاده از یک رابط مخصوص خلاصه می‌شود که در یک سر آن پورت Type C و در سر دیگر آن پورت HDMI داریم. برای شروع کافیست، پورت Type C را به گوشی سامسونگ و سر دیگر را به پورت HDMI تلویزیون متصل کنید. سپس تلویزیون را به منبع ورودی HDMI متصل به گوشی وصل نمائید. در این مرحله، پیغامی بر روی نمایشگر تلویزیون نمایش داده می شود که آیا این گوشی با چنین مشخصاتی اجازه دارد به دستگاه شما متصل گردد یا خیر.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون -کاماپرس

دریان سفر امید

در این قسمت می‌بایست حتما گزینه Allow را کلیک نمائید، در غیر اینصورت گوشی شما وارد بلک لیست می‌گردد و برای اتصال مجدد دو دستگاه به یکدیگر با موانعی مواجه خواهید شد. با تایید این گزینه، تصویر صفحه نمایش گوشی‌تان را بر روی تلویزیون مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید برای اتصال سریع دو دستگاه به یکدیگر می‌بایست حتما تنظیمات بخش Software به درستی برقرار باشند و دو سیستم را آپدیت نگه دارید. در صورتی که به هنگام اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با مشکلات نرم افزاری مواجه شدید، هر جفت دستگاه‌ را با استفاده از گزینه پاور ری استارت کنید تا مشکلات برطرف شوند.

روش سوم: اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با Smart things

برای استفاده از این روش می‌بایست از قابلیت Smart things در گوشی همراه‌تان استفاده کنید. بنابراین، وارد منوی برنامه‌های خود شوید و از فعال بودن آن برای اتصال به تلویزیون اطمینان حاصل نمائید. البته شما می‌توانید از اپلیکیشن Smart things نیز برای این کار استفاده کنید. پس قبل از هرچیزی به google play store مراجعه نموده و این اپ را دانلود و نصب کنید. سپس مراحل زیر را به ترتیب اجرا نمائید:

  • پس از نصب برنامه Smart things با استفاده از اکانت رسمی خود در این برنامه لاگین کنید.
  • سپس با کلیک بر روی گزینه Device در نوار ابزار پایین صفحه، گزینه add device را برای اتصال تلویزیون منزل‌تان انتخاب نمائید.
  • در این حین، نام دستگاه‌های فعال را بر روی نمایشگر خود مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که جهت اتصال می‌بایست لوکیشن گوشی همراه شما نیز فعال باشد. سپس با انتخاب نام تلویزیون خود و کلیک بر روی آن، اتصال دو دستگاه به یکدیگر به راحتی برقرار خواهد شد.

اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص برند جهانی سامسونگ هستید، مقاله بهترین گوشی میان رده سامسونگ را از دست ندهید. این مقاله راهنمای جامعی برای شما قبل از خرید گوشی سامسونگ خواهد بود.

روش چهارم: اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با Samsung Dex2

اگر گوشی و تلویزیون شما هر دو از برند سامسونگ است، بهتر است از قابلیت Samsung dex2 استفاده نمائید و گام‌های زیر را برای اتصال انجام دهید:

  • در ابتدا گزینه Advanced Features را از قسمت Settings گوشی خود انتخاب کنید.
  • در این قسمت می‌توانید گزینه Samsung dec را مشاهده کنید. پس در این بخش وارد شده و پنجره‌ای که باز می‌شود را فعال نمائید.
  • حال، نام تمامی دستگاه‌های فعال اطراف خود را می‌بینید. مشخصات تلویزیون خود را انتخاب و بر روی گزینه Start now کلیک کنید. در صورتی که مراحل را به درستی انجام داده باشید، گوشی شما به راحتی به تلویزیون منزل‌تان متصل خواهد شد.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون -کاماپرس

روش پنجم: اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با WIFI Direct

جالب است بدانید، اکثر گوشی های هوسمند نسل جدید از برند سامسونگ از قابلیت WIFI Direct برخوردار هستند. این روش نیز زمانی کاربرد دارد که هر دو جفت دستگاه ها از برند محبوب سامسونگ باشند. در این روش می بایست در مرحله اول با ورود به قسمت Setting در گوشی همراه خود، بر روی گزینه Connection کلیک نمائید. سپس به قسمت تنظیمان WIFI در گوشی خود رفته و گزینه WIFI Direct را فعال نمائید. در این حالت، اگر وای فای تلویزیون فعال باشد می بایست نام آن را بر روی نمایشگر گوشی خود مشاهده و انتخاب کنید. در غیر اینصورت، به قسمت شبکه در تنظیمات تلویزیون منزلتان بروید و گزینه WIFI Direct را فعال نمائید تا شناسایی مشخصات تلویزیون توسط گوشی همراهتان به  درستی صورت گیرد. در این حالت، قادر به تماشای محتوای نمایشگر خود بر روی صفحه نمایش تلویزیون خواهید بود.

روش ششم: اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با کابل USB

برای مشاهده عکس، فیلم و آهنگ‌های گوشی روی تلویزیون بدون استفاده از Screen Mirror، می‌توانید از کابل شارژ USB استفاده نمائید که یک سمت آن را به تلویزیون و طرف دیگر آن را به گوشی همراه‌تان متصل می‌کنید. پس از اتصال، گوشی پیغامی را به شما نمایش می‌دهد که گزینه Transfer File را انتخاب کنید. سپس می‌بایست وارد تنظیمات تلویزیون شده و ورودی را بر روی حالت USB تنظیم نمائید. حالا قادر خواهد بود تمامی فایل‌های صوتی و تصویری گوشی خود را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون -کاماپرس

در صورتی که کابل شارژ گوشی همراه‌تان دو سر تایپ C داشته باشد و تلویزیون شما هم شامل درگاه تایپ C باشد، می‌توانید از این روش برای اتصال این دو دستگاه هوشمند به یکدیگر استفاده کنید. اما اگر تلویزیون شما درگاه Type-C نداشته باشد، بهتر است از یک تبدیل USB به مادگی تایپ C استفاده نمایید. در هر حالتی باید به این نکته توجه کنید که کابل شارژ شما باید قابلیت انتقال داده را داشته باشد.

جمع بندی

از آنجایی که گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند از برند سامسونگ از جمله دستگاه‌های محبوبی در بازار جهانی محسوب می‌شوند و تعداد زیادی از کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند، احتمالا به دنبال راهنمایی‌هایی نیز برای اتصال آن‌ها به تلویزیون منزل‌تان باشید. وجود چندین روش برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون، نیازمند توجه به مدل هر دو دستگاه است تا بهترین و ساده‌ترین روش انتخاب گردد. اما خبر خوب این است که اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون معمولاً با مشکلات کمتری نسبت به برندهای دیگر همراه است؛ از این رو جای هیچ‌گونه نگرانی برای کاربر وجود نخواهد داشت.

برای مثال، اگر تلویزیون شما هوشمند است، می‌توانید از طریق نرم ‌افزارهای مختلفی که در دسترس هستند همچون اپلیکیشن Smart things و یا قابلیت Samsung dex2، گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید. اما اگر تلویزیون منزل‌تان قدیمی است، بکارگیری روش‌های دیگر مانند استفاده از کابل USB و دانگل HDMI برای شما کاربردی‌تر خواهد بود تا گوشی سامسونگ خود را به راحتی به تلویزیون وصل کنید و از کار با آن لذت ببرید. در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت مشاوره‌های رایگان در این زمینه با تیم پشتیبانی وب سایت رسمی فرنا در تماس باشید!

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز